V utorok ked som siel domov, okolo kratko pred 15tou hodinou prisla L2 na NMM -> Lokomotiva, akurat vhod ale moje tesenie netrvalo dlho, sotva sme presli par metrov a uz sme zostali stat.
Medzi Ik280.02 a 280.10 nebol po vizuálnej stránke žiaden rozdiel. Ten spočíval iba v nejakých technických riešeniach. Raz mi to už ktosi vravel - nejaké iné chladenie alebo čo... Ale nech to radšej osvetlí niekto veci znalý, do konštrukcie vozidiel som sa nikdy nerozumel.
Re #3020 eMareq: Viem o tom. L13 tadiaľto jazdila kedysi v 60.-70. rokoch. L32 je novodobejšia história, premávala tade krátku dobu, po jednej z mnohých košických hromadných zmien v linkovom vedení, v roku 1989.
re SU, SUCS: a zasa pises polopravdy. To nema vobec nic spolocne s nedostatkom casu a kapacity. To bol len sposob, ako obist nariadenie vlady a statnej energetickej komisie, ktore zakazovalo pouzivat odporovu regulaciu v novovyrobenych vozidlach pre domaci trh... neskor ti dodam podrobnosti.
Na vysokoskolskej tiez vytali vsetky stromy . Tam je aj mensi kruhovy objazd na otacanie vozov . Ale teraz vazne. Tento usek uz bol raz obsluhovany sice nie elektrickami, ale dvoma autobusovymi linkami 13 a 32.
Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.
Je to možné, pretože dvojdverová 261/II bola v prevádzke pravdepodobne do roku 1990. Vtedy došlo k vyradeniu pôvodného školského vozidla typu T2 (čelo z T3) #100 (pôvodná originálna 229!) a rekonštrukcii #261/II na nové školské vozidlo #100/II.
Od roku 1970 premávalo #261/II pravdepodobne v súprave ako 261/II+268. V roku 1983 sa objavuje aj v súprave 3xT3, najprv zrejme 261/II+268+282, ešte v tento rok však ako 261/II+268+290 a takto je trojička evidovaná aj ku dátumu 31.12.1989 a posledný dátum nachádzam ku 30.5.1990, čo by sedelo.
pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.
Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Kým 3-dverové Ikarusy v KE nikdy neboli, jediná 2-dverová T3 existuje a funguje dodnes. Je to konkrétne T3SU, r.v. 1970, ktorá bola do KE dodaná ako náhradná vozidlová karoséria. V osobnej doprave bolo prevádzkované pod #261/II a v súčasnosti je to školské vozidlo #100/II. Ako náhradné vozidlové karosérie sa do KE dostali aj 3-dverové T3SU #229/III a 298/II, r.v. 1980, ktoré nahradili súpravu 229/II+298, ktorá sa v roku 1978 smutne preslávila nehodou pri amfiteátri. Aj tieto vozidlá existujú dodnes ako brúsiace vozidlo #112 a meracie vozidlo #101/II. Iné 2-dverové, ani T3SU už do KE dodané neboli.
No tak o bludných prúdoch si nám tu nakopíroval publikáciu, teraz môžeme pristúpiť k pantografu. Je možné, že správne slvensky nebude pantografický ale pantografový zberač. Skús sa spýtať študenta stavebnej priemyslovky, či sa náhodou nestretol s pantografom (napr. pri kreslení). Pantograf je totiž druh prevodu a pantografový zberač je takýám ktorý ho používa. A paralelograf nie je len polpantograf ale aj klasický pantograf, takže pozdravujem pána riaditeľa električkovej prevádzky DP Brno aj s jeho 1324 typmi električiek a končím diskusiu.
Vysvetlenie k opačnej polarite dodám neskôr, teraz nemám čas ale len krátko:
28.2.1914 ste mali v Košiciach veľa vysielačiek? A rozhlasových a televíznych prijímačov?
balky: Ja som len poukázal na zaujímavosť, že pri spomenutých autoroch publikácií som nenašiel doslovné spojenie "pantografický zberač". V slovníku cudzích slov nájdeš presnú definíciu pantografu: "druh zberača prúdu tvaru dvojitých nožníc, ktorým sa z vrchného trolejového vedenia privádza prúd do elektrického vozidla." Z uvedeného teda vyplýva, že správne definície pomenovania sú: strmeňový zberač, tyčový zberač, lýrový zberač a pantograf. Ešte aj výraz polpantograf nie je najvýstižnejší a napr. riaditeľ električkovej prevádzky DP Brno používa výraz paralelograf.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
balky
Zaujimalo by ma, ked uz tu bola taka burliva diskusia o 3dverovych ikarusoch, ci v KE behali aj 2dverove T3.