Reply on: eMareq #29720:
Montáž dopytových tlačítok.
...“sháňa sa výkresová dokum“... (???) preboha k čomu a načo ! A ako dlho už? DM musí mať ešte od čkd komplet schemy na T3, T6, KT8. Podla čoho robia VP a iné opravy ???
Firemná dokumentácia čkd pre tl.dopytu na vozy KT8 a T3 neexistuje, lebo sa to nikam nemontovalo.
Jedine snad archaické zapojenie nemeckýchT4D, ale toto by dnes bola hanba použiť.
Od vodiča ku každým dverám vedú dva alebo tri vodiče-rezervy, takže netreba ani búrať strop. Na funkciu dopytu mu stačia jeden alebo dva vodiče.
A ked sú tak blbí, že nedokážu vymyslieť vlastné reléové zapojenie, nech sa obrátia na dp v Ostrave alebo v Prahe (snád aj inde) tam to vyvíjali, dnes to v Prahe vyhadzujú a nahradzujú systémom s mikrokontrolerom (to v KE radšej ani neskúšajte, nemáte na to, a kúpiť nové ovládanie je drahé ).
Obrátte sa odd. Tech. Rozvoja dp. Praha na ing.Čápa, on sám kedysi tú reléovú „cvakatúru“ navrhoval. (možno by s tým pomohli v nejakom technickom krúžku pri dome detí a mládeže alebo ak máte známych na SPŠE tak nech to zadajú študentom prvého ročníku ako domácu úlohu)
S relátkami „Schrack“ a wagosvorkami to celé má rozmer 10x15cm, umiestniť to v kastlíku dverí snád už dokážete sami.
Pokial chcete použit tie staré velké tlačítka vnútri, tak už nezoženiete krabice na stlpiky ako sú v T6, doporučujem použiť modernejšie riešenie ako v reko KT8. A zvonku kvalitné nízkozdvihové, sú drahšie , ale oplatia sa, pretože z praxe viem, že tie čo ste oživili na T6, zakrátko začnú odchádzať, tomu verte.
Montáž dopytu na tbusoch neriešim, ale viem, že tam už bola z fabriky predpríprava, to jest vodiče, relé, miesto pre tl.
A prečo som taký skeptik ? Pretože VŠETKO do čoho sa dp pustil skončilo len tak napolo, nedorobené, sfušované. O tom sa možme denne všetci presvedčiť.
grofmathias
Hej, všimol som si to už aj ja. Posledný zákon, ktorý zakazuje používať neoprávnene šľachtické tituly, vyšiel v 40-tych rokoch, keď ešte o diskusnom fóre, icq, pokeci nemali ani sny, nieto potuchy ?
Nevie niekto, čo sa deje, že takmer vždy večerné linky 71 meškajú? Odchod od Krajského súdu majú na 21:13, 21:43 a takmer pravidelne sa mi stáva, že prídu až na 17, resp. 47... Buďto je zlý grafikon, kde sa správne neodhadla jazdná doba, alebo dáky iný dôvod?? Viem, tých sa môže nájsť dostatok, ale žeby takto pravidelne spôsobili meškanie??