citát:
Bývalí pracovníci vzpomínají, že už koncem 80. let byl v Ikarusu zcela zastaven vývoj a na vyráběných autobusech se téměř nic neměnilo.
„Jezdili jsme dál na veletrhy a výstavy. Naši partneři se divili, že vystavujeme každý rok stejné autobusy. Moc jsem se tehdy styděl,“ přiznává János Irházy, který v závodě pracoval 13 let. Dnes je taxikářem v Budapešti. Závod tak skončil neslavně a značka autobusů Ikarus definitivně zmizí ze silnic
ja som to pochopil dávno, že sa kvôli určitým hlúpym opatreniam DPMK prudko zvýšil doplnkový predaj a teraz ho chcú znížiť jeho zdražením namiesto toho, aby riešili pôvodný problém. Ide o to aby to pochopili tí, ktorí za to berú plat. Ja len DPMK sponzorujem cestovným ?
Priemernosť, diletantizmus, všetci robia len toľko čo musia (do výšky svojho platu) a ani o nič viac...
A pečené holuby do huby a nepohnúť ani prstom. Ale nie je to len o mhd...
No veď práve, že predpredaj supluje normálny predaj a tomu treba zabrániť. Ešte ste to nepochopili? To je akokeby pilot lietadla suploval letušku a nosil kávu cestujúcim ?
"Máš dojem, že doplnkový predaj (rapídne) zlepší PODMIENKY či aj MZDU? Ak áno tak ako? Inak našiel by si aj takých vodičov, čo súčasný stav plne obhajujú, lebo na tom zarobia... "
Nie, nepochopili sme sa. Vždy bude nejaké % čiernych pasažierov "z princípu". Potom sú takí, čo nemajú možnosť si CL kúpiť v štandardnom predaji, preto si ho kúpia v doplnkovom predaji. Avšak veľa z tých ľudí, čo si CL chcú kúpiť, ale nemajú možnosť (prístup DPMK v tejto veci tu bol veľakrát popísaný), nebudú ochotní dať 30 Sk za lístok. Pokiaľ bude zabezpečený štandardný predaj ako predtým, nech stojí CL v doplnkovom predaji aj 50 Sk. Dnes však tzv. doplnkový predaj nie je doplnkový, ale supluje normálny predaj. Asi tak.
Lebo 40 rokov nebudovali presvedčivé zriadenie menom socializmus... Tu sme ho "budovali" a výsledok všetci vidíme. Priemernosť, diletantizmus, všetci robia len toľko čo musia (do výšky svojho platu) a ani o nič viac...
Re #28999 absik: Na každej zastávke v KE je automat nezmysel. Som za viac automatov (najmä centrum, sídliská), ale nie na každej zastávke (určite nie kdesi v Poľove, Pereši a pod.), tam sa ten doplnkový predaj hodí. Ale to máš tak, keď sa za vtedy štátne dotácie mohli kúpiť automaty (a aj iné veci - palubné počítače, displeje, akustický systém do vozidiel), kúpilo sa 10 SUčiek (z toho mal niekto profit, z tých podstatných drobností nikto). A zrazu bolo po nemalých prachoch. Tak to šlo rok čo rok, kým štát dotoval. Lenže raz prišiel 1.1.2005 a štátny prameň vyschol. Teraz sa žne ovocie tej kúpy. Nový autobus nie je všetko... Ale zvykli sme si a tí čo nie, tak si kúpili auto a nepotrebujú sa zháňať po žiadnych lístkoch u vodiča či v stánku, majú problém ho zaparkovať.
Re #28982 Kari: "Jasné že ľudia budú viac chodiť na čierno a tu prítomní vodiči, ktorí plamenne bojujú za zrušenie doplnkového predaja budú márne čakať na zlepšenie miezd a podmienok..."
Máš dojem, že doplnkový predaj (rapídne) zlepší PODMIENKY či aj MZDU? Ak áno tak ako? Inak našiel by si aj takých vodičov, čo súčasný stav plne obhajujú, lebo na tom zarobia...
Re #28984 Isidor: Súhlasím a cez víkend/noc by mal platiť 90 minút.
Mimochodom, kedže sa chystá prechod na €, budú tie nové automaty schopné akceptovať € mince?
Ale vlastná skúsenosť takisto hovorí o tom, že automaty doslova mince žerú. A nie každému cestujúcemu sa chce dolovať z automatu 15 minút tri lístky. Problém je v tom, že mince tam vhodíme, ale automat ich nezaregistruje, ale ani nevypľuvne naspäť, po prechode k inému automatu a po zistení že takú hodnotu lístka nepredáva žiadny okolitý automat zostávala len možnosť vrátiť sa naspäť a dolovať zo spomínaného automatu. Po vhodení druhej 10-koruny automat vypľuvol 20,- Sk, teda možno že si v tvojom prípade pomohol niekomu inému. Ale ako tak uvažujem tie automaty asi vedia kto má aj na dva lístky a kto ani na jeden a preto bohatým berie a chudobným dáva.
Taktiež je problém s dvojkorunami, keď zaregistruje jednu z deväť, tak to je úbohé. Už mi to začína pripadať tak, že po prechode na nový odbavovací systém sme premontovali aj vnútro automatov, ktoré pochádza z EMTESTu a zostal iba plechový obal, ktorý je dobre zvolený, lebo ak by bolo automat umelohmotný tak neviem či by prežil tie kopance od cestujúcich. Inak si to neviem vysvetliť.
Povedz mi jeden rozumný dôvod, prečo by sa nemohol porovnávať Frankfurt alebo hocijaké iné mesto s KE. V čom sme iní? Teda okrem toho, že v tých iných mestách slúži MHD cestujúcim, kdežto v KE je to, zdá sa, naopak?
1. Zijem vo Frankfurte a teda sa snazim predstavit, ci by tento system nebol pouzitelny aj inde, napr. v KE, mojom rodnom meste.
Na KAZDEJ zastavke su automaty na listky. Mimo toho je mozne kupit listky u vodica AUTOBUSU (elektricky a metro to neumoznuju). Cena listkov u vodica TOTOZNA s cenou listka v automate. Platit sa da bud hotovostou alebo elektronickou penazenkou. Listky vodic tlaci vtedy, ked sa kupuju, teda nemusi ich mat vopred nakupene.
2. Moja ostatna navsteva v KE, skusenost sobotu minuly tyzden:
Sobota poobede (cca 16:00), nameste MMM. Stanky zatvorene, 2 automaty svietia na zeleno, teda su vprevadzke. Mince zhltnu, listok nevydaju, mince takisto nevratia. Jedina moznost je kupit si listok v doplnkovom predaji.... Preco mam doplacat este aj za to, ze ma DPMK okradol??
Skuste porovnat, ktory z tychto pripadov sluzi k spokojnosti cestujucich.
Vdaka
Absik
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq
Re #28999 absik: Na každej zastávke v KE je automat nezmysel. Som za viac automatov (najmä centrum, sídliská), ale nie na každej zastávke (určite nie kdesi v Poľove, Pereši a pod.), tam sa ten doplnkový predaj hodí. Ale to máš tak, keď sa za vtedy štátne dotácie mohli kúpiť automaty (a aj iné veci - palubné počítače, displeje, akustický systém do vozidiel), kúpilo sa 10 SUčiek (z toho mal niekto profit, z tých podstatných drobností nikto). A zrazu bolo po nemalých prachoch. Tak to šlo rok čo rok, kým štát dotoval. Lenže raz prišiel 1.1.2005 a štátny prameň vyschol.
Re #28982 Kari: "Jasné že ľudia budú viac chodiť na čierno a tu prítomní vodiči, ktorí plamenne bojujú za zrušenie doplnkového predaja budú márne čakať na zlepšenie miezd a podmienok..."
Máš dojem, že doplnkový predaj (rapídne) zlepší PODMIENKY či aj MZDU? Ak áno tak ako? Inak našiel by si aj takých vodičov, čo súčasný stav plne obhajujú, lebo na tom zarobia...
Re #28984 Isidor: Súhlasím a cez víkend/noc by mal platiť 90 minút.
Mimochodom, kedže sa chystá prechod na €, budú tie nové automaty schopné akceptovať € mince?