Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kari #29002:
Dôvod? Lebo iné mestá mimo SR sú oveľa vyspelejšie
Reply on: absik #28999:
Ale vlastná skúsenosť takisto hovorí o tom, že automaty doslova mince žerú. A nie každému cestujúcemu sa chce dolovať z automatu 15 minút tri lístky. Problém je v tom, že mince tam vhodíme, ale automat ich nezaregistruje, ale ani nevypľuvne naspäť, po prechode k inému automatu a po zistení že takú hodnotu lístka nepredáva žiadny okolitý automat zostávala len možnosť vrátiť sa naspäť a dolovať zo spomínaného automatu. Po vhodení druhej 10-koruny automat vypľuvol 20,- Sk, teda možno že si v tvojom prípade pomohol niekomu inému. Ale ako tak uvažujem tie automaty asi vedia kto má aj na dva lístky a kto ani na jeden a preto bohatým berie a chudobným dáva.
Taktiež je problém s dvojkorunami, keď zaregistruje jednu z deväť, tak to je úbohé. Už mi to začína pripadať tak, že po prechode na nový odbavovací systém sme premontovali aj vnútro automatov, ktoré pochádza z EMTESTu a zostal iba plechový obal, ktorý je dobre zvolený, lebo ak by bolo automat umelohmotný tak neviem či by prežil tie kopance od cestujúcich. Inak si to neviem vysvetliť.
Reply on: Peter55 #29000:
Povedz mi jeden rozumný dôvod, prečo by sa nemohol porovnávať Frankfurt alebo hocijaké iné mesto s KE. V čom sme iní? Teda okrem toho, že v tých iných mestách slúži MHD cestujúcim, kdežto v KE je to, zdá sa, naopak?
Reply on: Peter55 #28990:
Plný súhlas ❗
Reply on: absik #28999:
Neporovnávajme Frankfurt s KE ?
Zdravim vospolok

mam 2 postrehy k teme predaja listkov:

1. Zijem vo Frankfurte a teda sa snazim predstavit, ci by tento system nebol pouzitelny aj inde, napr. v KE, mojom rodnom meste.
Na KAZDEJ zastavke su automaty na listky. Mimo toho je mozne kupit listky u vodica AUTOBUSU (elektricky a metro to neumoznuju). Cena listkov u vodica TOTOZNA s cenou listka v automate. Platit sa da bud hotovostou alebo elektronickou penazenkou. Listky vodic tlaci vtedy, ked sa kupuju, teda nemusi ich mat vopred nakupene.

2. Moja ostatna navsteva v KE, skusenost sobotu minuly tyzden:
Sobota poobede (cca 16:00), nameste MMM. Stanky zatvorene, 2 automaty svietia na zeleno, teda su vprevadzke. Mince zhltnu, listok nevydaju, mince takisto nevratia. Jedina moznost je kupit si listok v doplnkovom predaji.... Preco mam doplacat este aj za to, ze ma DPMK okradol??

Skuste porovnat, ktory z tychto pripadov sluzi k spokojnosti cestujucich.

Vdaka
Absik
Reply on: dragula #28996:
K tomu zháňaniu lístkov, môže zato tých 5% "cestujúcich" pretože keby si nerobili z vodičov predpredaj tak by im tie lístky vydržali dlhšie resp. neminul by za jedno polkolo 40 lístkov... Vodič tiež musí z niečoho žiť... a nemôže vyhadzovať kopu peňazí každý deň na lístky.
Reply on: dragula #28993:
Veď DPMK sa s tým práve vysporiadal. Tak, že zvýšil cenu doplnkového predaja. Čo sa Ti nepáči?

Keď sa tu oháňaš slovom zákazník, zober si aj nejakú odbornú literatúru. V každej marketingovej knihe máš napísané, že najväčšiu hodnotu pre obchodníka má zákazník VERNÝ, PRAVIDELNÝ, DLHOROČNÝ a tomu treba prispôsobiť aj kompletný marketingový mix. Stratiť toho, ktorý prináša pravidelné tržby je oveľa horšie ako stratiť náhodilého okolidúceho.

Uvedom si, že keď viac podporíš tých 5%, teda doplnkový predaj (napr. znížiš cenu), automaticky stúpne jeho využívanie, budú rásť meškania, náklady dopravcu a najmä NESPOKOJNOSŤ zvyšných 95% ľudí, pre ktorých je tu DPMK v prvom rade. Lebo nebyť ich, žiadna MHD tu nebude.

Krok zvýšenia cien doplnkových CL vyvolá nespokojnosť len tých 5% (časť bude motivovať k zamysleniu, časť odíde), zníži jeho predaj, zníži meškania, zlepší sa spokojnosť vodičov a AJ TÝCH 95% VERNÝCH ZÁKAZNÍKOV. A o to tu ide. Je jasné, že tržby z doplnkového predaja klesnú, ale ten predsa nikdy nemal byť hlavným zdrojom tržieb.
Reply on: Peter55 #28995:
Ja Ťa chápem, ale vyvršujete sa na ľuďoch, ktorý zato nemôžu. Nech sa zvýši 30sk za lístok prosím. Proti tomu nemám nič, koniec koncov za hlúposť a lenivosť sa platí.
Ale to, že vodič si musí tie lístky zháňať a za iné pridružené komplikácie, zato ten cestujúci nemôže. Zato môže vedenie DPMK na nich sa vyvršujte.
Pár krát som bol svedkom, ako sa vodič správal hrubo a arogantne na cestujúceho, ktorý si len pýtal lístok.
Prečo? čo zlé urobil ten cestujúci? prečo je to šahovina?
Reply on: dragula #28993:
Doslova využívajú poskytovanú službu. Tebe by sa sa ako pačilo keby si mal vyhodiť na lístky každý mesiac niekoľko tisíc lebo na každej zastávke príde 10 mudrlantov ako sú tu niektorí a každý si opýta 5 za 20 SK a pritom nastupuje na zastávke kde sú dva stánky a je 15:00 pracovný deň? Proste sú/ste lenivý si kúpiť tie lístky v stánku ?
Reply on: Peter55 #28990:
tak potom navrhujem, nech sa znova zavedie v mhd sprievodca...
Reply on: 5 #28992:
len si zabudol, že aj tých 5% naničhodníkov sú stále cestujúci. To už je problém DPMK ,že to zdržuje. Nech sa stým vysporiada on a nie dávať za vinu ľudom, ktorý len využívajú poskytovanú službu.

Bohužiaľ na Slovensku neplatí a asi ani dlho platiť nebude jedno staré príslovie: Náš zákazník, náš pán...
Doplnkový predaj má už v názve uvedené, že ide o službu doplnkovú, teda nadštandardnú. Za každý nadštandard sa platí. Zvýšením jeho ceny služba ako taká predsa nezanikla. Kto chce, môže ju využiť aj naďalej.

Postavme otázku opačne. MHD je tu pre cestujúcich. Pýtam sa, pre ktorých? Pre tých 5%, ktorí si nevedia kúpiť mesačník, ani el. peňaženku, ani CL v riadnom predaji, ALEBO pre zvyšných 95% ľudí, ktorí s tým problém nemajú a ktorých doplnkový predaj oným 5%-ám LEN ZDRŽUJE?
Reply on: Kari #28989:
Posledných päť slov hovorí za všetko....
Reply on: dragula #28986:
Ano ma MHD slúžiť ľudom a vodič má ŠOFEROVAŤ a NIE PREDÁVAŤ. Keď príde autobus s meškaním na zastávku tak len vyberáte hodinky a buzerujete vodiča, že kd bol - predával listky. ☠
Podľa logiky ľudí ako Peter55 by bolo najlepšie, keby ľudia platili paušálne ročné lístky a chodili pečo, aby neotravovali našich ctených vodičov...
Reply on: Isidor #28987:
úspešne sa o tom dennodenne presviedčam ?
Reply on: dragula #28986:
v KE je veľa vecí naopak
Reply on: Peter55 #28985:
Tak moment, myslel som že MHD má slúžiť cestujúcim a nie cestujúci MHD... ?
Reply on: Isidor #28984:
Tu ide o to aby si šahovina nerobila z vodičov predpredaj a nie o to aby sa vyhovelo "cestujucim"

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.