Reply on: dragula #28996:
K tomu zháňaniu lístkov, môže zato tých 5% "cestujúcich" pretože keby si nerobili z vodičov predpredaj tak by im tie lístky vydržali dlhšie resp. neminul by za jedno polkolo 40 lístkov... Vodič tiež musí z niečoho žiť... a nemôže vyhadzovať kopu peňazí každý deň na lístky.
5
Keď sa tu oháňaš slovom zákazník, zober si aj nejakú odbornú literatúru. V každej marketingovej knihe máš napísané, že najväčšiu hodnotu pre obchodníka má zákazník VERNÝ, PRAVIDELNÝ, DLHOROČNÝ a tomu treba prispôsobiť aj kompletný marketingový mix. Stratiť toho, ktorý prináša pravidelné tržby je oveľa horšie ako stratiť náhodilého okolidúceho.
Uvedom si, že keď viac podporíš tých 5%, teda doplnkový predaj (napr. znížiš cenu), automaticky stúpne jeho využívanie, budú rásť meškania, náklady dopravcu a najmä NESPOKOJNOSŤ zvyšných 95% ľudí, pre ktorých je tu DPMK v prvom rade. Lebo nebyť ich, žiadna MHD tu nebude.
Krok zvýšenia cien doplnkových CL vyvolá nespokojnosť len tých 5% (časť bude motivovať k zamysleniu, časť odíde), zníži jeho predaj, zníži meškania, zlepší sa spokojnosť vodičov a AJ TÝCH 95% VERNÝCH ZÁKAZNÍKOV. A o to tu ide. Je jasné, že tržby z doplnkového predaja klesnú, ale ten predsa nikdy nemal byť hlavným zdrojom tržieb.