Zdravim vospolok
mam 2 postrehy k teme predaja listkov:
1. Zijem vo Frankfurte a teda sa snazim predstavit, ci by tento system nebol pouzitelny aj inde, napr. v KE, mojom rodnom meste.
Na KAZDEJ zastavke su automaty na listky. Mimo toho je mozne kupit listky u vodica AUTOBUSU (elektricky a metro to neumoznuju). Cena listkov u vodica TOTOZNA s cenou listka v automate. Platit sa da bud hotovostou alebo elektronickou penazenkou. Listky vodic tlaci vtedy, ked sa kupuju, teda nemusi ich mat vopred nakupene.
2. Moja ostatna navsteva v KE, skusenost sobotu minuly tyzden:
Sobota poobede (cca 16:00), nameste MMM. Stanky zatvorene, 2 automaty svietia na zeleno, teda su vprevadzke. Mince zhltnu, listok nevydaju, mince takisto nevratia. Jedina moznost je kupit si listok v doplnkovom predaji.... Preco mam doplacat este aj za to, ze ma DPMK okradol??
Skuste porovnat, ktory z tychto pripadov sluzi k spokojnosti cestujucich.
Vdaka
Absik
mam 2 postrehy k teme predaja listkov:
1. Zijem vo Frankfurte a teda sa snazim predstavit, ci by tento system nebol pouzitelny aj inde, napr. v KE, mojom rodnom meste.
Na KAZDEJ zastavke su automaty na listky. Mimo toho je mozne kupit listky u vodica AUTOBUSU (elektricky a metro to neumoznuju). Cena listkov u vodica TOTOZNA s cenou listka v automate. Platit sa da bud hotovostou alebo elektronickou penazenkou. Listky vodic tlaci vtedy, ked sa kupuju, teda nemusi ich mat vopred nakupene.
2. Moja ostatna navsteva v KE, skusenost sobotu minuly tyzden:
Sobota poobede (cca 16:00), nameste MMM. Stanky zatvorene, 2 automaty svietia na zeleno, teda su vprevadzke. Mince zhltnu, listok nevydaju, mince takisto nevratia. Jedina moznost je kupit si listok v doplnkovom predaji.... Preco mam doplacat este aj za to, ze ma DPMK okradol??
Skuste porovnat, ktory z tychto pripadov sluzi k spokojnosti cestujucich.
Vdaka
Absik
5
Keď sa tu oháňaš slovom zákazník, zober si aj nejakú odbornú literatúru. V každej marketingovej knihe máš napísané, že najväčšiu hodnotu pre obchodníka má zákazník VERNÝ, PRAVIDELNÝ, DLHOROČNÝ a tomu treba prispôsobiť aj kompletný marketingový mix. Stratiť toho, ktorý prináša pravidelné tržby je oveľa horšie ako stratiť náhodilého okolidúceho.
Uvedom si, že keď viac podporíš tých 5%, teda doplnkový predaj (napr. znížiš cenu), automaticky stúpne jeho využívanie, budú rásť meškania, náklady dopravcu a najmä NESPOKOJNOSŤ zvyšných 95% ľudí, pre ktorých je tu DPMK v prvom rade. Lebo nebyť ich, žiadna MHD tu nebude.
Krok zvýšenia cien doplnkových CL vyvolá nespokojnosť len tých 5% (časť bude motivovať k zamysleniu, časť odíde), zníži jeho predaj, zníži meškania, zlepší sa spokojnosť vodičov a AJ TÝCH 95% VERNÝCH ZÁKAZNÍKOV. A o to tu ide. Je jasné, že tržby z doplnkového predaja klesnú, ale ten predsa nikdy nemal byť hlavným zdrojom tržieb.