ešte jedna mala úvaha,kedy si myslím,že neviem rátať...v automatoch si môžete zakúpiť celý lístok za 17 sk,polovičný za 8sk,ak sa prihodí závada na 17-korunovom automate,ta je mysliteľné kúpiť si dva polovičné,skúste rátať so mnou 8+8=17???
musím ťa pochváliť,nikto to ešte tak pekne a zrozumitelne nenapísal,to by potom pochopil aj ten............ možno teraz odbočím,ale raz som niekde zaregistroval prieskum najťažších povolaní,bola ich spústa,čo sa týka manual. či psych. povolania,a poviem,kedže sa to týka vodiča autobusu,tak bol na treťom mieste v rebríčku,po letcoch a rušňovodičoch...zaujímavé však?páči sa mi,ak pristane lietadlo,tak mu všetci cestujúci zatlieskajú,mne sa ujde na konečnéj akurát "pán šofer,to neviete zastaviť bližšie pri chodníku? a bla,bla,bla...čo sa týka rušňovodiča,ten do styku s cestujúcim ani nepríde ? ? ? ,už by som chcel vidieť nasrdeného cestujúceho,ako uteká k rušňu,že vlak mešká...,myslím si,že by si to mali uvedomiť všetci,či je to cestujúca verejnosť,či je to papyr,S499.1023 abo hoci kto,kto cestuje a priamo sa ho to týka,že máme ich životy v rúkách my vodiči...dakujem všštkým,že to dočítali až tu...
Ty píšeš o tolerancii inej. Tvoja sa týka odchýlky jazdnej doby v špičke a sedle, presnejšie jazdy po dvadsiatej.
Tiež neuznávam mínusovú toleranciu, lebo tu nemôže vodič často ovplyvniť, to skôr cestujúci- lenivec. ?
Dávnejšie bola jednotná 2 min, neskôr sa zmenilo na 1 min.
Potom z dôvodu zistenia reálnych časov jazdy sa upravila nasledovne: bus a trol 3 min, elina 2 min. Najnovšie sa to upravilo na bus 3 min, trol a elina na 1 min.
Regeta, Dimi a spol : tolerancia +1 minuta je podla mna uplne v pohode. horsie je nad minutu. Osobne mozem potvrdit, ze sa da vyrobit idealna chronometraz, len to treba kusok viac ochoty ludi. Terajsi Emtest pomaha odhalovat nedostatky, starych chronometrazi, preto je dovolena taka vysoka tolerancia aby sa nasla zlata stredna cesta. Chronometraz by sa mala pocitat od dopravnej rychlosti, svetelnych signalov atd. Lenze pokial tu bude aj ten extremny predaj CL u vodica, nevytvoris idealnu chronometraz nakolko kupa CL skresluje udaje. Z nolovou toleranciou by sa dalo ratat len pri dokonalej preferencii MHD a to preferovanymi krizovatkami, bus pruhmy atd. Lenze dosiahnut tieto prvky v KE to je pri terajsom vedeni mesta nemozne. Ak by mesto chcelo sluzit dopravou tak ako slubuju, muselo by sa inac postavit k rieseniu problematiky. Neznizovalo by stavy rocnych vozokilometrov a dotacii, ale naopak muselo by ist s demografickym rastom a rastom inflacie.
V súčasnosti je tolerancia len + / - 1 min.? mínusová tolerancia by nemala byť vôbec. ? Je zaujímavé, že kedysi bola tolerancia pri niektorých linkách až - 6 min. ?
Ak totiz budes nadvazovat pri novom linkovom vedeni na niektory zo spojov, z ktoreho ludia chcu prestupit k tebe a ty odides zo zastavky skor o par minut, resp. odides dokonca este pred danym spojom, bude to velmi blbo vyzerat a tym si dpmk neziska ludi na svoju stranu, co sa tyka prestupov a prestupnej tarify.. ups.. a pardon, uz som aj ja niekoho odhalil, ale to vysvetlim, az sa raz poveziem... ? ?
Dimi-poviem ti priklad ides od metropolu smer Namestie odides s mimutovym predstihom na Namsti si ked nejdu semafory v pohode za 45 sekund a co teraz si na Namesti s2 15s predstih
Bol by som zvedavy aky mate nazor na minutovu toleranciu pri elektrickach a trelejbusov ,podla nma to brdi dopravu hovorim to zo svojej skusenosti pan riaditel co to vymyslel nedomyslel dosledky 2 min. tolerancia spna poyiadavky na premavku. ono totiz sa neda presne odmerat casy a stale je ina situacia
Myslimze to neostane len pri 28 vozidlach. Filipko sa zastraja 70 vozidlami. Len neupresnil casove obdobie. Prve soplarisy budu mat o 3 roky 10 rokov. Nepredpokladam ich vyradovanie skor ako v 15. rokoch.
*SOLARIS* maniak