Reply on: 1018 #26634:
No to vieš, tu si asi iba malá časť ľudí váži MHD... ? A to ako bolo výhodné mať MHD zistia až vtedy, keď nám tu miesto nej bude jazdiť SADka... ? P.S. (Naj mace nad čim dumac... ? ): http://www.staznosti.sk/zobrazpodnet.php?id=1
KVKV
Väčšina cestných stavieb bola projektovaná už za sociku, teraz sa vo viac-menej pozmenenej forme realizujú. Niektoré riešenia sú velmi „svojrázne“ ,mám dojem ako keby to robili podla krajčírskych strihov. Čo komouši nestihli sprasiť, to dnešní „projektanti dorážajú.
Re Sarko #26602:
Označenie RA sa poprvý raz začalo dosledne používať po „velkej tabulkovej revolúcii“ – 1965-66, ked sa niekto konečne rozhodol urobiť prítrž „balkánskym“ tabulkám kdejakého rozmeru za oknom vodiča. Boli prevedené úpravy pre zjednotenie jak na električkách (plech.tabulky podla vzoru T3), tak na busoch. RTO a malé Ikarusy dostali do predných transparentov plechové armatury, ktoré zakryli povodný široký rám pre názov konečnej a zvonku sa zasúvali plech.tabulky s vyrezaným číslom , prípadne ozn.RA. (podobne ako na T3 donedávna, ale tabulky boli ovela menšie) Bočné tabulky boli s modrým podkladom , pomerne velké , na celú šírku okna RTO. Vzadu sa u busov neznačilo. Dlho to busom nevydržalo, po príchode ŠM a nových RTO (s pokladňami a bielym pásom), už tie tak neupravovali a používali orig. široké nápisy . Avšak miesto značenia RA sa často používalo „OBJEDNÁVKA“. Tie velke pap. alebo plastove tabule prišli až omnoho pozdejšie.
Stále som názoru, že by sa im mala prideliť skupina čísel, včetne dnešnej L21 a L26. Ja myslím, že cestujúci sú dosť inteligentní ,aby rozoznali, že linky série 60(napríklad) jazdia do USS. Naviac dá sa to rozlíšiť číslom v rámečku alebo negatívnym zobrazením. Snáď nebudeme cestujúcich podceňovať na úroveň občanov LIX, ktorí rozpoznajú len „dve paličky“!
RT boli trhane služby, boli už dávno pred zavedením trojičiek, začínali a končili buď u spol.pavilonu alebo amfiku. To boli zvláštne služby, začínali ráno aj pobede ako RT, potom prechádzali na mestské linky, spravidla každé kolo iná linka. RT až pozdejšie boli rozlíšené na R6,R7.
RT a vobec erky cez Kuzmányho nikdy pravidelne nejazdili, to máš vzácnu tabulku z výluky, zrejme dlhodobejšej, keď nechali vyrobiť tabulku.
Tie meniarne F,G skutočne nestíhali. Prakticky v tej dobe každý deň boli výpadky. Ani náhodou nedodržovali vodiči vzdialenosť 400m, v rannej špičke to nešlo ani podla cp, ked boli velké výpadky, tak dispečer dal vysielačkou príkaz, aby skupina vozov napr. od perešského mostu zostala stáť v Pereši a odchádzali po minúte.
Re Sarko #26622:
Pomiešané chaotické rady čísel isteže sú v mnohých mestách (typicky Most ED/AD), ale o niečom to svedčí. Zpravidla sa nevošli do vyčerpanej rady (trolíky) tak ich dali na koniec alebo uvolnené číslo abusu. Ja zase hovorím, že TERAZ je dejinná príležitosť , ked podla strohých informácií, nezostane kameň na kameni v linkovom vedení , vytvoriť systém pre ďalších 50rokov. A s prihliadnutím, ako tu už ktosi spomenul na „štábnu kultúru“!
Pokial zostanú erky v dnešných trasách , aspoň niektoré , tak budú dobre rozoznatelné ak sa R1 nahradí 11, R7=17... Dodatočné rozlíšenie ako uvádzam vyššie (ideálne bolo farebné rozlíšenie tabuliek zelené/modré, ale to už dnes pri elektronických paneloch je pasé).
Ináč minule niekto spomenul, že u mestských el. liniek bohato vystačíme do 8. Ano, dnes. Ale plánujú sa trate na letisko, THC. Budú stačiť? A čo ak niekto príde k rozumu a postaví trať na Mikoviniho, cez Masarykovu ... a bohvie čo koho napadne za 15rokov. To sa zase budú pridelovať debilné V,W ? Či podla názoru akéhosi nekošického votrelca na tejto stránke sa novej linke priradí nejaká 35, ktorá zostala volná po zrušenej bus linke?