Reply on: Sarko #2002:
Prekladanie s L6 by aj tak bolo minimálne, pretože Optima si vymyslela pre električku interval 40 minút.Prestávka na odpočinok je povinná, ak trvá služba viac ako 6 hodín. Prestávka na odpočinok je v dĺžke minimálne 30 minút a môže byť delená, minimálne však po 15 minútach a súčasne nesmie byť na začiatku ani na konci služby.
Na presné pravidlá pre bezpečnostnú prestávku si teraz nespomínam. Mám ten dojem, že v Prešove sa berie na jednu hodinu BP 10 minút, pričom sa tieto môžu skladať a vyčerpať neskôr a naraz. Toto si ale ešte overím, nemám istotu. Každopádne sa však PO s BP môžu prekrývať a to sa hojne využíva práve v Prešove, kedy jedna prestávka je zároveň jedným i druhým typom.
Sarko
Poopravím svoje tvrdenie o bezpečnostnej prestávke, ktorá je v trvaní od cca 15 min. až 30 min. Ak ma vodič na konečnej dlhší prestoj (celkovo dajme tomu 50 minút), tak 15 min. je hradených na 100% (BP) a zvyšných 35 min. na 60%. Pri prestávke na odpočinok je to pri službe, ktorá trvá do 9 hod. súhrnne 30 min. a nad 9 hod. 45 min., pričom sú tieto počas služby rozdelené na 2 až 3 časti.