Reply on: Vladimír #177:
Tak som namaloval certa na stenu a uz sa nezhodneme...

OK, ja sa Ta spytam takto, co ak zatrolejujeme len urcitu cast povodne autobusovej trate, alebo sa urcity trolejbusovy usek oproti autobusovej zmeni (ci uz z objektivnych pricin alebo subjektivnych ponechajme bokom)? Iste si pamatas, ze aj sucasne linky mali vychadzat z povodnych autobusovych liniek, ale vystavba sla inym smerom a vsetky sucasne trolejbusove linky nekopiruju ani jednu povodnu autobusovu linku. Aky by to bol zmatok pre cestujuceho, ktory sadne na taku T-linku, ktora ho odvezie po inej trase alebo uplne inam? Ale tato vec nie je jedinym argumentom, aby si mi potom nevyhadzoval na oci, ze si nevieme dostavat jednu trolejbusovu trat.
Ako uz vsetci vieme, v KE sa chysta dalsia reorganizacia autobusovych liniek a nie nepodstatnych. Kedze sa aj tak linky pomenia a cisla poprehadzuju, co tak pouvazovat o posunuti ciselnej rady autobusov, aby sa jednak ponechala rezerva pre elektricky, nasledovat by mohli trolejbusove linky a napokon autobusove. Cislovanie trolejbusovych liniek od 15, resp. od 20 do 40 a dalej autobusy.
Ale keby aj nie, co Ti vadi na ciselnej rade 70 az 80? Ved je to dvojmiestne cislo ako kazde ine a zabera rovnako vela miesta ako trebars c. 22

A propos, aspon sa mozeme pochvalit, ze mame nieco spolocne s budapestianskou trolejbusovou prevadzkou, tam sa mi cisla ako 70, 72, 80, ci 83 pozdavali ako uplne normalne a bezne (oproti tym trojmiestnym...)

Ad #179: OK, slovo "jezdilo" som prehliadol, myslel som, ze mal na mysli "letalo"

Vladimír
Čo sa týka trolejbusových liniek, tak nesúhlasím. Spýtam sa Ťa takto: Chcete trolejovať väčšinu kapacitných autobusových liniek. Znamená to, že v určitom časovom bode "x" budú mať skoro všetky významné linky čísla okolo 70-80? No fuj...
S tradíciou by som sa veľmi neoháňal. Trolejbusy a spolu snimi aj ich číslovanie nemajú v Košiciach ešte dlhú tradíciu. To sa ale nedá povedať o mnohých "klasických" autobusových linkách, ktoré čaká trolejizácia. Ja skrátka nepochopím, že jedného dňa na Podhradovú kam štyridsať rokov jazdí zásadne L16 príde nejaká L7x LEN PRETO, že tam natiahnu trolej. Je to podľa mňa zahrávanie sa s orientáciou cestujúcich.
Je to presne tá istá situácia, ako keď sa v roku 1992 v Prešove strolejovala L38. Boli plány s jej preznačením na L3, aby zapadla do trolejbusového radu a dodnes sa ma plno mimoprešovských pýta, prečo ju neprečíslovali. Mojou odpoveďou je otázka: "A NAČO?"
Myslím, že samostané číslovanie trolejbusových liniek je zlým smerom, a menším hriechom by bolo prečíslovanie dnešných, zatiaľ iba troch, TR liniek, ako v budúcnosti dezorientovať cestujúcich kvôli tomu, aby sa dopravní nadšenci tešili tomu, že je v tom akože systém. V Prešove sme už takéto "hry" s cestujúcim prekonali.