Dovolim Ti vytknut este Tvoju argumentaciu ohladne hodnotenia "urovne zivota" a slovenskeho naroda. Neviem co maju spolocne zivotna uroven a vykoristovanie s linkou c. 23, to su argumenty hodne tak babky-demokratky, nez nejakeho dopravara. Kezde si este nepracoval, nevies, ze zdieranie v pracovnej oblasti kraca ruka v ruke s vysokou nezamestnanostou a nedostatkom pracovnych miest a na ich riesenie je potrebne zamerat sa v oblasti mimo MHD. Toto do diskusie jednoducho nepatri!
Aby si si tiez nemyslel, dnes som z prace schvalne vyuzil linku c. 23 (posledny spoj s odchodom z N.O. o 19:35). A to nie som zamestnancom letiska, ani som sa nechystal chytit nejake lietadlo .
Re #157: Co sa tyka lozkoveho a lezadloveho priplatku, uviedol si vnutrostatne ceny. Ceny napr. do CR su minimalne dvojnasobne. A to este nehovorim o zakaznickej karte Ceskych drah (tzv. Karta Z), ktoru ak nemas zakupenu, platis znova takmer o polovicu viac.
Re #158: A tymto prispevkom si ma uz vazne nastval! Za Tebou uvedenym linkom su uvedene odlety IBA JEDNEHO DOPRAVCU, pritom z kosickeho letiska lietaju VIACERI DOPRAVCOVIA!!! Kazdy pracovny den, okrem utorka je do Kosic 6 priletov a 6 odletov, v utorok je to 7 priletov/7 odletov, v sobotu 3 prilety/odlety a v nedelu 4 prilety/odlety.
Zacinas byt prilis subjektivny a zaujaty, rob so sebou nieco, clovece...
Dobre ukoncime svary o letisku. Ja nepatrim medzi ludi, ktory si taky luxus mozu dovolit a poznam dost vela takych ako ja.
Vlakom cestujem dost vela a lozko stoji cca 120Sk a lezadlo cca 80 Sk.
Praha - Kosice nestoji 990 Sk. To stoji tak letenka Kosice - Bratislava a to iba v tom pripade ak je dost zakaznikov. Inac sa cena splha omnoho vyssie , staci si poriadne precitat reklamu z ktorej tu sumu 990Sk cerpate.
Neviem, ci na 98 percent zazobanci a ci chudobnejsi cestuju vlakom. Ved napriklad vlak (nie ziadne InterCity alebo tak, normalny rychlik druhej triedy Kosice-Praha stoji 960 Sk (478 Kc+330 Sk) a to v tom nemas ani miestenku (+15 Sk), ani lehatko (+ cca 210 Sk) ani lozko (+cca 320 Sk). A za tieto peniaze sedis desat-dvanast hodin na kozenkovom sedadle s opitymi gastarbajtrami a ciganskymi rodinami!!!
Lietadlo leti 1:35 cisteho casu a najlacnejsia letenka je od 990 Sk + 560 Sk letiskove taxy, celkovo teda cca 1600 Sk - tak aki zazobanci? Co to pises za bludy?
A okrem toho, ako je mozne, ze vojenske letisko, ako pises ty, funguje zaroven ako medzinarodne civilne? A okrem toho je predsa jedno, aky ma statut, terminal verejnej dopravy to predsa JE!
kto ma vyssi prijem ako 12 tisic mesacne si to moze dovolit. Ale kto ma 12 000 prijem pre celu rodinu a ma platit najom , satstvo a jedlo si tak moze vypocut hluk Letiska.
Sociálne pomery na východnom Slovensku sú jedna vec. Tou druhou je, že množštvo ľudí, ktorí pracujú alebo študujú v ČR a domov sa vracajú na východ dnes používa vlak. A cenovou politikou a zároveň vyšším komfortom služieb sa na trhu presadzuje aj u nás LETECKÁ doprava. Ako Ti to Papyr napísal, už dnes je lietadlo z Prahy do Košíc cenovo porovnateľné. Ntvrdím, že je priamo lacnejšie ako vlak, ale ten rozdiel už dnes mnohým nevadí tak, ako rozdiel v dĺžke cesty, ktorá je pri porovnaní vlak vs. lietadlo značná.
Preto vítam dnešné a dúfajme čoskoro realizované ďalšie posilnenie L23 všetkými desiatimi. Bolo nehorázne, aby z verejného civilného letiska nebolo možné dosiahnuť železničnú a autobusovú dopravu inak ako súkromným taxíkom.
Budeš sa čudovať, ale všetko je to o tom, že mnoho ľudí by aj paniaze na lietadlo mali, ale na lietadlo+košický taxík nie.
Ad L22: Aj tá sa mi veľmi páči. Skúmaním CP som zistil, že vložené spoje L22A, ktoré medzi centrom a Džungľou vytvárajú cca 30 min. interval na Mlynskej bašte nevyčkávajú, ale ihneď sa vracajú späť k akadémii. Podľa časov odchodov som vydedukoval, že toto špičkové posilnenie sa vykonáva bez vypravenia tretieho vozidla na L22. Je evidentné, že vozidlá tejto linky majú v špičke "ťažší režim", kedy striedavo vykonávajú "veľké" a "malé" kolečko.
Predpokladám, že obeh vyzerá asi takto, napr.:
Týmto som dosiahol stav nadšenia a UDEĽUJEM VEREJNÚ POCHVALU DPMK za krásny, logický a hospodárny obeh na linke. A vôbec, spokojný som s celou zmenou k 1.8.
---
Ešte k obsluhe Klimkovičovej: Neskôr ma napadla ešte možnosť obsluhovať je tak trocha prešovským spôsobom, ale myslím, že vhodným aj pre Košice.
linka č. 30: Exnárova - Prešovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Klimkovičova
linka č. 32: Exnárova - Sečovská - železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - TU - amfiteáter - nová nemocnica - Lechkého - Klimkovičova
Na zastávke Klimkovičova by sa vždy zmenilo číslo linky z 30 na 32 a opačne.
Najnovsia info, ktora sa ku mne dostala od Ikarusa je, ze do Krnova odchadza dalsie KT8 ev.c. 521, ale nie, nebojte sa, ziadny predaj ako by sa tesili najma Brniaci , je to rekonstrukcia vozidla na nizkopodlazny stredny clanok. Pripomeniem este, ze sutaz vyhrala prazska firma PRAGOIMPEX, pricom tato firma zadala zakazku firme KOS KRNOV, ktora uz v predstihu (t.j. este pred vyhranim sutaze) vyrobila 1. nizkopodlazny prostredny clanok. Nie je bez zaujimavosti, kedze sa na jeho vyrobu pouzivaju diely z povodneho vozidla, ze na jeho vyrobu sa pouzili diely z vyradeneho vozidla ev.c. 515!
Kedysi som uvažoval s nasledovnou obsluhou Sídl. KVP:
- trolejbus č. 71: Kláštor - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Mlynská bašta - Mier - Lingov.
Interval 15 min. celodenne. Doba spoja 40 min., výprava 8 kĺbových trolejbusov.
- trolejbus č. 72: Myslava - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Mlynská bašta - Mier - Trolejbusová vozovňa.
Interval 30 min. celodenne. Doba spoja 33 min., výprava 3 sólo trolejbusy.
- autobus č. 32 (ktorý si stále neviem vyhodiť z hlavy): Železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - Technická univerzita - Amfiteáter - Nová nemocncia - Kláštor - Klimkovičova - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Železničná stanica.
Interval 30 min., v špičke posilnený vložením ďalšieho 30 min. interavlu (oproti základnému posunutý o 10 min., spolu s L72 na úseku Iskra - Jakabov palác výsledný 10 min. int.) na 4 spoje za hodinu. Doba spoja, 36-37 min., výprava 3-4 sólo autobusy.
Zvýšené nároky Furče som chcel riešiť trolejbusom č. 70 na trase Bottova - Mlynská bašta - Mier - Lingov s intervalom 15 min. v špičke rozšíreným o ďalší 15 min. interval vložený tak, že L70+71 v úseku Jakabov palác - Lignov by mala interval 5 min.
Lenze ty to vyuzivas na spojenie do mesta a nie na Letisko. Chcem ta upzornit na to ze spoj premava subezne z 21, 22, 25, R, W , Optima bus. Rozdiel je len v jednej zastavke a tou je LETISKO. Usek Zel. stanica - Peres, Pohostinstvo je subeznost tras. Za Peresom je len odbocka na Letisko. 23 bola stavana na najmä pr zamestnancov Letiska a na odvoz cestujucich z prichadzajucich lietadiel
Proti lietadlam nic nemam.
NEZABUDNI NA TO ZE V CECHACH JE OBVZLAST VYSSIA UROVEN ZIVOTA AKO NA SLOVENSKU. TAKZE STE NAM PODOBNY ALE AZ TAK UBOHO NESTE NA TOM. VIES MY SLOVACI SME SPROSTY NAROD LEBO SA NECHAVAME ZDIERAT. A POKIAL TO TAK BUDE TAK RADOVY SLOVAK V ZIVOTE NEBUDE NEBUDE MAT NA LIETADLO POKIAL SI NEODPUSTI VELKU CAST SVOJEJ BIEDNEJ PLACE.
SARKO:22 na useku Lorincik a mlynska basta neprmava. premava iba spoj 22A a to na useku Mlynska Basta - Letecka akademia.
73: nie je zly napad. Uvazoval som nad tym aj ja len s tym ze keby sa zatrolejovala Zel. stanica a mohol by byt aj Tesco trolej. To by bolo ekologicke riesenie dopravy .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BM