Reply on: pete. #10069:
Buďme trochu féroví . Sám si viem spomenúť na hneď niekoľko vecí, kde by si mohol DPMP brať príklad od DPMK.(Čo však nič nemení na fakte, že vo všeobecnom hodnotení vzchádza DPMP lepšie ako DPMK). Ale nemám chuť sa s níkým o tom naťahovať.
Re #10078 Isidor: Prosím Ťa, v poslednej dobe u Teba badám príliš ostrý tón. A zbytočne. Najmä keď doprevádza neúplné, chybné alebo zavádzajúce informácie.
-> 3 nočné linky v stotisícovom meste je viac ako päť liniek v štvrťmiliónovom. To Ti je hádam jasné.
-> začiatok dennej premávky je daný historickým vývojom. Skrátka, vždy to tak bolo, dokonca boli obdobia, keď sa presúvala na skoršie obdobie, no neujalo sa to a vrátilo sa k neskorším začiatkom.
-> začiatok dennej prevádzky je daný hospodárskym charakterom mesta - v Prešove skrátka niet dôvodu, prečo by z oblasti typu "Baňa Bankov" mal ísť prvý spoj už o 4.30h. V Prešove žiaden USS, ktorý by zamestnával v takýchto extrémnych pracovných časoch, neexistuje. Koniec dennej prevádzky detto.
-> začiatok dennej prevádzky sa týka len okrajových oblastí typu "Baňa Bankov, Ťahanovce-obec, Poľov a pod.". V samotnom "meste" je nepretržitá 24-hodinová premávka, na najväčšie sídliská v celonočnom 30 min. intervale.
-> počty nových vozidiel nemôžeš porovnávať v absolútnych hodnotách, ale pomerových. Takže 3 klbáky pre Prešov sú akoby 7-8 klbákov pre Košice. A tie NP kĺby tento rok boli tri, nie dva.
Re #10080 eMareq: Máte jedného GENERÁLNEHO riaditeľa, ktorý je nadriadený niekoľkým ďalším riaditeľom. Garantované linky v Košiciach sú dve - L7 a 9 - i to v praxi skôr negarantované. Čistota vozidiel sa dá vyjadriť aj frekvenciou umývania, upratovania a rozsahom upratovacích a čiastiach prác (PO - vysávanie vozidiel takmer každý deň, KE - vysávanie neexistuje, PO - tepovanie čalúnených sedačiek 2x ročne, KE - tepovanie čalúnených sedačiek neexistuje).
Ešte raz. Tentoraz sa skutočne nemám chuť hádať. Akurát nepresnosti treba uviesť na pravú mieru.
Re #10081 eMareq: L33 nie je účelová, ale základná obslužná linka.
Re #10083 eMareq: Opäť základná chyba - Košice sú 2,5x väčšie ako Prešov, takže aj prepravné prúdy sú cca. 2,5x väčšie. T.j. to, čo je v PO hodinovým intervalom, by ekvivalentne v Košiciach bolo 20-30 minútovým intervalom.
Re #10088 Isidor: Garantovaná linka je linka s garantovaným vypravením nízkopodlažných spojov na všetky spoje. Garantovaný spoj je spoj s garantovaným vypravením nízkopodlažného vozidla. Z toho napr. vyplýva, že košická L30 nemá v pravom slova zmysle garantované spoje, pretože Ty ako cestujúci nikdy nevieš, na ktorý spoj Ti Solaris príde a na ktorý nie. Zažil som nie raz, že aj na dvoch po sebe idúcich poradiach na L30 boli vypravené VP vozidlá.
Re #10094 pete.: Nočnú dopravu majú náhodou v Košiciach veľmi dobre vyšpekulovanú. Myslím, že v tejto otázke sa nemusia Prešovčania a Košičania napádať. V slovenských pomeroch majú najlepšiu nočnú MHD práve Košice a Prešov.

pete.
Zhrnme to. DPMK by si mali brat priklad z toho co som napisal, okrem nocnej dopravy. Priklad z garantovanych liniek si uz DPMK zobral. Takze len tak dalej... ?