Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zrj_aMzGPLPE.keRPrV627Zow

Informácie o organizácií MHD budú zverejnené v piatok poobede?
Reply on: 723.6 #77552:
Ten priestor bol rozkopaný až pomaly po polku dĺžky ostrovčeka, povyše ostrovčeka naviac viedla obchádzková trasa, ktorá trať križovala. Bolo v podstate nemožné tadiaľ bezpečne prechádzať, nieto tam ešte montovať Kalifornien.
Reply on: tbus #77544:
Ok. Uznávam. Len mi to prišlo také, že mohlo to ísť až dole ku križovatke, ktorá bola rozrýpaná a kde bol ešte nástupný ostrovček pri ktorom koľaje rekonštruované neboli a ani označník tam nebol sa mi zdalo. Už to nebolo v spáde ale iba mierne v oblúku na rovinke. Pre istotu som spravil takúto mapku aby bolo úplne jasné čo myslím. https://goo.gl/photos/yz234mFTDYHNuMJ5A

Ešte raz pre istotu zdôrazním, že som mal na mysli iba príchod električky k ostrovčeku a nie prejazd rekonštruovanou križovatkou aby bolo jasné, a aby už nikto netvrdil, že som chcel aby električka šla cez rozkopanú križovatku.
Reply on: 723.6 #77549:
Masarykova je oveľa užšia ako Obchodná a jazdia tam dve linky, nie jedna (4 a 9), plus je tam povolený vjazd automobilom. Po Českej MHD v Brne nejazdí, máš na mysli Joštovu, ktorá zas tak úzka nie je, kapacitný problém má pre kríženie viacerých smerov a veľkej časti liniek.

Súhlasím ale, že MHD do centra patrí, funguje to tak nie len v Česku (alebo spomínanej Bratislave) a nikde s tým nie je problém. Ba práve naopak, oživuje a zatraktívňuje to mesto. No v Košiciach chcú mať niektorí ľudia z centra skanzen, ruší sa tam doprava, obmedzuje sa prevádzka podnikov (lebo hluk), už len aby sa zaviedli otváracie hodiny.
Reply on: 723.6 #77549:
Jazda by bola zaiste fajn, ja som dal prednosť veľtrhu v Gdańsku. Kto nebol, môže ľutovať ? Prezentácia moderných technológií v oblasti riadenia dopravy, informačno-odbavovacích systémov, dopytových tlačidiel, dverí, sedadiel a mnohých ďalších prvkov pre vozidlá hromadnej dopravy.

Človek by čakal, že tunajší spiatočníci sa tam pôjdu v rámci služobky inšpirovať, aby vedeli, čo je moderné, aké sú trendy, čo by sa malo požadovať v podmienkach súťaží na nové vozidlá a ako sa dá naša MHD posunúť vpred. Moja naivita ale opäť nesklamala, veď MOR, Taškentimex a EmTrest tam nevystavovali ? ? ?
Porovnávam Brno a Košice iba v tom, že ak ste boli niektorí z Vás v Brne a viete aká je Masarykova ulica úzka, takisto aj Česká a že ani na Náměstí Svobody nie je najväčšie a že je tam plno ľudí, dokonca by som to šírkou na Masarykovej prirovnal k Obchodnej ulici v Bratislave. A električky jazdia aj na Obchodnej aj hentam v centre Brna priamo skrz pešiu zónu! ? Myslím, že keby Hlavnou ulicou v Košiciach jazdili tak dve električky v intervale 10-15 minút, čiže 5 minút v jednom smere, tak by sa nič nestalo, ba práve naopak by MHD bola viac atraktívna. Z toho čo som videl v KE a čo opisujete, tak mám pocit, že ešte je kam rozvíjať električkovú sieť ale musí mesto chcieť a mať na tom väčší záujem ako na likvidácií trolejbusov a šaškovaní s elektrobusmi, čo silno preberalo pár ľudí na sobotnej jazde s 810 na trase Košice - Moldava n. Bodvou - Medzev a späť.

P.S.: Ozaj, kto z Vás váľal doma šunky v sobotu tak môže ľutovať. Jazda do Medzeva bola znamenitá. Jednak sám o sebe fakt, že to bola jedinečná šanca si prejsť opustenú trať, kam jazdia iba manipulačné vlaky ale aj preto, že páni čo jazdu organizovali sa ozaj ukázali, že myslia aj na bonus. Zorganizovali nám dva vstupy do Jasovskej jaskyne a tiež návštevu Premonštrantského kláštora v Jasove, za čo im patrí veľký obdiv a poklona, že pri tej - neviem či biede, ale bohatstvo to isto nie je - situácií akú majú dokážu toto zorganizovať. Do toho ešte zrobili malý bufet s pitím a niečo malé pod zub mali aj. K tomu som mal prvý raz možnosť vidieť U.S.Steel a celý veľký komplex koľajiska Haniska - Hutníky - Veľká Ida aj so 774 v akcií.
Reply on: monoblok #77540:
Dovolím si nesúhlasiť. Jednak skutočné dôvody vysvetlil veteran a jednak umŕtviť Hlavnú bola prvá chyba, Schusterova "rekonštrukcia" to iba dokonala. Prvá trať v meste bola práva na Hlavnej a patrí tam. Nikdy sa zrušiť nemala.
Reply on: 723.6 #77533:
Porovnávať Košice a Brno je ako porovnať bicykel a vesmírnu loď.
Reply on: tbus #77544:
Aj teraz, keď sa odstavujú vozy až za križovatkou Moldavská cesta – Dunajská – Idanská, tak stoja v kopci. Síce nie v až takom prudkom, ale predsa.
Reply on: Tatranka #77543:
Na amnéziotvorné reakcie jednoduchého košického plebsu dochtor namiešal tzv. EMŠ, teda Európske mesto športu, alias lacná predvolebná kortešačka (nie však lacná čo do obnosu peňazí).
Reply on: 723.6 #77533:
K 3.: Konecna Idanska "uprostred nicoho" ma svoj vyznam. Prestupny bod je primarne zastavka SOS automobilova, 9-ka by pokojne mohla koncit uz tam. Akurat jazdi o zastavku dalej. Dalsia zastavka (Zimny stadion) je v kopci, nie je tam priestor pre bezpecne otacanie elektriciek a ani na umiestnenie docasnej vyhybky. Otazne je, ci by vobec niekto vyuzival linku v tomto relativne useku, kedze cestujuci zvycajne cestuju smerom do centra. Nasledujuca zastavka Krajsky sud bola uz prakticky na stavbe, dalej uz elekticka jazdit nemohla.
Reply on: monoblok #77540:
Mesto stavbu prevezme. Musí! Je to hlavne politická záležitosť a záležitosť nutnosti a povinnosti udržania pozitívneho imidžu zainteresovaných. Tie "drobné" nedostatky najprv poprú, že žiadne neexistujú, prekryjú to odpútavacími manévrami a propagandou v médiách, no a pozdejšie potichu a nenápadne to bude akože "opravovať" DPMK a mesto za svoje. Do roka a do dňa plebs podľahne amnézii a totálne zabudne, čo a ako tu bolo počas dnes ostro sledovaného cirkusu. Budú iné, nové témy... ?
No porovnavat metro a elektricku je uplny nezmysel, tam ide hlavne o podlozie pod Hlavnou a ako pracuje, ked po nej jazdia vozidla s urcitou hmotnostou a sposobuju vibracie a tlak. Spolu s dalsimi faktori je samozrejme elektricka a metro v tychto veciach neporovnatelne, nepovazoval by som za nutne obnovit dopravu na Hlavnej, ked prakticky cele centrum je pokryte dostupnostou zastavky do 10 minut, to nemaju veru mnohe centra miest rozne po svete.
Reply on: monoblok #77540:
Električka po Hlavnej nejazdí kvôli rekonštrukcii dómu v 80. rokoch, kedy lešenie v západnej časti trčalo hlboko do koľajiska a kvôli rekonštrukcii divadla na prelome 80. a 90. rokov, počas ktorej bola pomaly polovica šírky Hlavnej ulice absolútne neprístupná a západná časť ulice bola preťatá hlbokou jamou pre kolektor a spojovaciu chodbu pre Malú scénu.

Že sa doprava po rekonštrukciách už neobnovila, je druhá vec. Inde po historickými centrami jazdia metrá, električka vs. dóm určite až taký strašný techn(olog)ický problém nebude.
Elektricka po Kuzmanyho obsluzi mesto rovnako ako na Moyzesovej, mesto v Kosiciach ma uplne iny tvar ako Brno, elektricka po Hlavnej nejazdi napr z toho dovodu, ze vibracie skodili statike Domu a myslim, ze Hlavna by mala ostat pesou zonou, uz aj tak tam v lete nie je kade chodit a elektricky by to len zhorsili. Co sa tyka tej orientacie, tak tych zmien uz bolo tolko, ze ani Kosicania sa v tom uz nevyznaju, ta faza utrpenia uz trva prilis dlho a po vyse roku, ked to dokoncia nam ostanu iba oci pre plac, lebo cela rekonstrukcia uz obsahuje tolko fuserin, ze to nie je mozne. Ale mozno to bol ucel, ked mesto neprevezme stavbu a budu nutne opravy, tak zrejme nedostane eurofondy, ta nie?
Reply on: 723.6 #77536:
Slepá koľaj: zbytočné metre koľají, výhybky a križovania kvôli estakáde a prepojeniu s traťou ŽSR, ktoré nikdy nevzniknú.
Reply on: Tatranka #77521:
Ano, mal som na mysli zvierky používané na ukotvenie koľajového lôžka. Všade na vyspelom západe už prešli na pružné ukotvenie, má to oveľa viac výhod ako nevýhod...ale to by vedeli vysvetliť technici lepšie.
Chcel som upozorniť na to, že neviem, či to bolo v projekte IKD, ale tam použili pružné zvierky kdežto na MET používajú pevné 🙂 Možno by vedel niekto vysvetliť, prečo? či je to naozaj tak v projekte?
Reply on: 110mat110 #77535:
Tak ale to potom niekto kto nepozná Košice ani z mapy, alebo nemá vôľu behať od ulici k ulici, tak je nahratý. Ja som mal šťastie, že cca som sa orientoval podľa pár ulíc a námestí, ktoré som mal ako záchytný bod. Najväčšia zrada boli prenosné ploty, ktoré sú priehľadné, niekedy ani človek nezaregistroval, že kde môže prejsť, kde nie, alebo som vošiel niekam odkiaľ som to musel potom obchádzať cez cestu na divoko. Kedy toto celé skončí? Rád by som sa do KE vrátil až bude všetko v centre pokope.
Reply on: veteran #77534:
Aha. No ja som v centre bol práveže prvý raz za tmy, takže o to "veselšie som mal". V sobotu zas to isté. Až v nedeľu sa mi zadarilo za svetla ten cirkus vidieť v plnej paráde. Ale ozaj niektoré úseky sú veľmi krásne spravené. Môžem povedať, že to v dobrom košičanom závidím. Len škoda, že sa nedarí skrz BUS-pruhy alebo rozvoj električkovej siete minimalizovať meškania autobusov.

Ešte mám otázku k dvom slepým koľajam, ktoré vedú na Nám. Maratónu mieru smerom k Masarykovej ulici. Jedná sa o nejaké koľaje, ktoré naznačujú kadiaľ povedie nová trať, alebo to je iba tak pozostatok z niečoho z minulosti, čo tam ponechali a opravili to? Lebo niesú ani dosť dlhé aby sa tam otočila ako na hlavovom obratisku KT8D5.

P.S.: Bod č. 4 v mojom príspevku #77533 ignorujte. Som to písal a hodinu som to nechal neodoslané, dal som odoslať a nabehla tam odpoveď #77532 od "tbus", kde mi dôvody meškaní vysvetlil. ?

Reply on: 723.6 #77533:
Ad 2. Planiky su to najmenej. Jazdi sa tamad ako sa aktualne da. Vid dnesna X7 ktora ma v CP novu trasu, v systeme a na zastavkach ma novu trasu a nova trasa este nie je otvorena.

Ad 3. Zaciatok rozkopavok bol priamo pred Steel arenou. Kedze tam bol aj odbocovaci a otacaci pruh pre auta kalifornan sa nevosiel. Jedine miesto je tam kde je.

Ad 4. No predsa pocas obeda. Vodici nemaju sancu stihat tocit a meskanie sa s nimi vlecie cely den.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.