ale pred tým ľudia aspoň pozerali kam idú .... to rovno môžes potiahnuť kolajnice cez detske ihrisko ...ludia si nevšimnu elektricku ani na prechode napriklad na terase .... keby sla cez mesto tak DPMK moze robit kazde tri mesiace kurz pretoze by vsetci vodiči sedeli v base ... a inak kazde mesto je ine vsade je ina situacia dopravy a vsade je ina mentalita ....
Dobrý večer ...Vie mi niekto tu napísať len informatívne - koľko vozov v ED je nutných na kompletnu výpravu jednotlivých liniek (2, 3, 6, 7, 9) počas špičky pracovneho dňa a počas víkendu? Samozrejme zaujíma ma stav pre reko trati - teda ak by všetko jazdilo po svojich trasách a pôvodnych cp (napr. L3 cez prac dni 4 vozy, v špičke 6, víkend 3) .... Ďakujem ..
Asi to, ze Mala Strana a Hlavna sa nedaju porovnavat, ani z dopravneho hladiska. Kym vedla Hlavnej mas hned Moyzesovu, kde chodia autobusy, z druhej strany trolejbusy a este elektricky chodia okolo z oboch stran. Vynikajuca obsluha, vsade si do 10 minut pesi. Mala Strana zase nema ziadnu rozumnu alternativu k tej trati, ktora tam vedie a aj tak je pri zvysenom automobilizme dost problematicka. Je to fakticky jediny sposob dopravy a ani ta jedna autobusova linka jej nepomoze.
Ked sa bavime, ze koncerty mozu byt inde, vacsina miest ma svoje korza, kde sa ludia mozu prechadzat a oddychovat a v Kosiciach je na to prave Hlavna. Preco sa tolko ludi snazi v Prahe uplne zavriet Vaclavak od dopravy, preco ma Bratislava Hviezdoslavovo namestie? Nikde nepotrebuju mat autobus/elektricku na kazdej ulici v meste, len v Kosiciach by sme este aj na Hlavnu vratili elektricky, asi aby sme si vsetci kupili voziky a nemuseli chodit uz vobec, ked musim prejst 400m pesi.
Vianočné trhy sa dajú umiestniť aj inde, koncerty sa dajú robiť takisto na inom mieste (ani to nepomáha zvýšiť ruch na ulici, ani trápna Biela noc, počas ktorej polka "atrakcií" skončila dve-tri hodiny pred záverečnou). Situácia na Hlavnej je zlá už niekoľko rokov, bola aj pred rekonštrukciami.
Porovnavat Malu Stranu a kosicku Hlavnu ? Mozno by sa tam mohol ist pozriet, kolkokrat musia vodici z toho tunela vyhanat chodcov, ktori tam vlezu napriek zakazu. Hlavna umiera hlavne vdaka tomu, ze mesto je vyse roka rozkopane a tak ludia do mesta tolko nechodia. Staci sa opytat niekorych prevadzkarov, kazdy povie, ze od rekonstrukcie to je doslova prezivanie, elektricky by Hlavnu nijak nezachranili a 1/4 roka by napokon aj tak jazdili obchadzkou.
Bol som v Brne a ulice su sice mensie ale nie su tam vsade roztahovacne zahrady. Nikde som nemal pocit, ze je tam nejako husto. Jedine v stanicnom pochode. V KE mam taky pocit na celej hlavnej
Stačí zájsť do hociktorého okolitého štátu. Myslím, že v Česku bol snáď každý a kto nenosí klapky na očiach, je mu jasné, že Košice veru nie sú "mesto, ktoré to vie"... Už tu bolo minule spomenuté Brno so svojou Masarykovou ulicou, čo je ekvivalent košickej Hlavnej, len 5-krát užší. A jazdia tam nie len električky, ale aj autá, chodci a neporovnateľne viac turistov. Na Malej strane v Prahe prechádza električka priamo cez obytnú budovu a pokračovať by sa dalo ďalej a ďalej. Ale začalo to Schusterom a pokračuje ďalšími, ktorí chcú skanzen.
...a to ešte bola alternatíva viesť trať nie cez NO a exKirovovu, ale po Mlynskej...
Odporúčam zhliadnuť Katowice, Ulice 3 Maja a Warszawska. Na poludnie počas pracovného dňa plno ľudí a pomedzi to húfy električiek.
Naša Hlavná vymiera, vyslovene skapína. Aj vďaka Auparku. Električková doprava by jej len pomohla, avšak to by bolo ulicu treba riešiť po dopravnej stránke komplexne (vymiestnenie cyklochodníka, prísnejšia regulácia letných záhrad atď.).
Akých nehôd? Videl si ty niekedy aj iné mesto okrem Košíc, ako je tam vyriešená električková doprava? Mimochodom, práva na Hlavnej bol jeden z prvých úsekov tratí v meste, ak sa nepletiem, tak v prípade osobných vôbec prvý (smerom na stanicu).
Najviac aj tak pobavila R6ka z Ťahanoviec do USS ? Už vidím tie masy ľudí, ktoré budú nastupovať na električku, ktorá zastaví na všetkých zastávkach po trase. Namiesto cca 30 min to vyjde na nejakých 45 minút ? Kde zoberú chýbajúce autobusy na VZD, to sa vo výhľade pre istotu neuvádza. Ale som rád, že na ÚRD snívajú. Snívať treba, ale v súkromí by to bolo lepšie a nepúšťať takéto voloviny do oficiálnych dokumentov.