Tak síce máme málo vozov hlavne z dôvodu absencie rozsiahlejšej možnosti údržby počas rekonštrukcie Vozovne Bardejovská, ale okrem iného keďže okrem KT #523 a T6 #620+#621 a #622+#623 (ktoré sa veľmi často neobjavujú v centre mesta a na nosných linkách) DPMK dosiahol skoro 100%-nú nízkopodlažnosť všetkých električkových liniek (áno viem že Váriá nie sú 100%-ne nízkopodlažné ale stále lepšie ako zníkopodlažnené KT8). Možno do budúcnosti aj DPMK nakúpi 100%-ne nízkopodlažné vozidlá aby sme to mali presne. Mohli sme mať ale Škodovka nám do toho hodila vidle . Pravda podiel vypravovaných vysokopodlažných vozidiel v KE v porovnaní s BA odzrkadľuje aj to že u nás si mesto objednáva oveľa menšie výkony ako v BA aj keď priestor na väčšiu by tu bol...
Nuž ako vidím, veľa iného ako Váriá v Košiciach nejazdí. Nerozumiem tomu. V Bratislave z 58 T6 je prevádzkyschopných 58 okrem tých pár kusov, čo sú v dielňach na prehliadke. A to nám tu jazdia T3SUCS z r.1987, dokonca i jedna súprava T3SU z r.1982 s výzbrojou TV1 (kedy dojazdili v KE električky s výzbrojou TV1? - pred 40 rokmi?), K2S z r. 1974-1977, ba i T3 z r.1975, denne 3 ks v premávke. A to nehovorím o Prahe, kde jazdia aj 63-ročné T3. Smutno je mi z košického DP, keď pri takom prebytku vozov nezvláda vypraviť všetky plánované poradia...
Linka 4/7 vznikla pri zmenách pred 3 rokmi. Pôvodne L4 jazdila na trase Barca - Lokomotíva a L7 Jazero - Boženka. Kedže vznikla L1 s trasou Jazero - Loky, tak L4 a L7 sa spojili do jednej linky Barca - Boženka. A keďže sme boli roky zvyknutí, že do Barce chodí L4 a na Boženku L7, tak sa im čísla nechali pre tieto smery. https://imhd.sk/ke/doc/sk/21333/Zmeny-v-elektri%C4%8Dkovej-doprave?text=zmeny+v+linkovom+veden%C3%AD
Električky do USS jazdia, no takmer denne sa vyskytujú problémy s nedostatkom prevádzkyschopných vozidiel, takže sa vypravujú autobusy na niektoré Rky, 6 alebo 9. Okrem Várii jazdia aj KT8 a T6.
Pokriem nepokrité (písané večer polozaspatý ňeriešte gramatiku):
1. - 4/7 - Tu podozrievam ľudí ktorý majú na starosti databázu pre palubáky že sa im jednoducho nechcelo prerábať jedno alebo druhé keďže l. 7 mala ciele "7 NAD JAZEROM" a "7 BOTANICKÁ ZÁHRADA" a l. 4 mala ciele "4 HAVLÍČKOVA" a "4 BARCA" a tak to skombinovali.
2. - Výkony "R-iek" sú na nutnom minime keďže si U.S. Steel neobjednáva viac (rovnaká situácia ako u "RAčiek") a "normálna prevádzka" (nech už to v našich pomeroch znamená čokoľvek ) sa na rýchlodráhu vráti až keď (resp. lepšie: ak) sa postavý predlžka trate smer Nemocnica Šaca. NAD tam jazdí pre nedostatok prevádzkyschopných električiek keďže sa pri vykrívaní výpadkou električkami prioritizujú mestské linky.
3. - Okrem Várií jazdia aj: KT8D5 #523; KT8D5R.N2P #509; ČKD Tatra T6 #620+621 (väčšinou 13. R-ku), #622+623 (aj keď tá momentálne stojí), Cvič. jazdy (zvyknú byť.): KT8D5 #513; ČKD Tatra T6A5: #624+625
4 a 7 neviem preco ale 701 pravidelne jazdi na R linkach do USS napr. R1 R3 alebo R7 a pochybujem ze by nejaka normalna linka chodila do sace lebo jedine kde by koncila je USS
Po dlhšom čase som navštívil Košice. Ako vždy, mesto pekné, krásny koncert, obsluha príjemná, skrátka sme si tých pár dní užili a budeme na Košice v dobrom spomínať.
Čo sa zýka MHD, prekvapilo ma, prečo má linka od Barce do botanickej záhrady pre každý smer iné číslo, teda 4 resp. 7? Môžete mi to ako nekošičanovi vysvetliť? Čo ma sklamalo, je doprava električiek do železiarní. Električku som tam nevidel, len náhradnú autobusovú dopravu. To tam fakt žiadna električka nejazdí? Jazdí vôbec niečo iné ako Variá? Čo 701? Jazdí niekedy? Aká je perspektíva obnovenia normálnej električkovej dopravy do Šace?
To sú interné informácie DPMK.
Nie pre širokú verejnosť.
Ak to tak veľmi chceš vedieť, sleduj stránku Ubian, kde máš ŠPZ-tky autobusov a podľa toho si to vieš približne zistiť .