Nakúpia sa ojazdené trolejbusy, stav meniarní, celkovej infraštruktúry, na sieť môžu byť napojené max. len 2 trolejbusy či koľko pri aktuálnom stave nie to tak ?
Pokiaľ viem, tak je prejazdná len časť trate, z Lingova na Bottovu. Vetva na KVP a do Myslavy by musela byť obsluhovaná autobusmi. Má význam to takto riešiť? Navyše, trolejbus je v KE triedny nepriateľ.
Balkanizáciu alebo kanibalizáciu? 15 kusov 31Tr sa v Bratislave nájde "na počkanie". Však výprava je menej než polovica z celkového počtu 70 kusov. Chápem, že tlačiť do KE vraky 25Tr z Bratislavy alebo Prešova je hovadina, ale desaťročné 31Tr v dobrom stave, vybavené aj klimatizáciou, by mohli kľudne slúžiť v Košiciach ešte ďalších 10 rokov. Žiadne trolejbusy na kanibalizáciu netreba, 31Tr sú v dobrom stave a na viaceré mechnické diely možno kanibalizovať aj autobsuy SOR NB18, ktorých je v Košiciach dosť. Ak by Košice potrebovali trolejbusy schoné jazdy mimo trolejového vedenia, tak by sa mohli pridať aj 3 kusy 30TrDG. Je síce pravda, že v Bratislave trolejbusy jazdia na 600V, ale výzbroj je univerzála a dá sa jednoducho prepnúť na 750V. A halvne je mimoriadne spoľahlivá. 30Tr a 31Tr sa ukázali byť po elektrickej stránke mimoriadne vydarené.
Dokopy 11 celodennych (rovnako cez skolsky rok aj cez vikendy, to sme teda dopadli) a dve trhane navyse cez pracovne dni. Zo 5 sluzieb prejazduje na ine linky mimo trolej...
Ojeté autobusy sa vám v KE zachcelo? A čo tak na linkách 71 a 72 nasadiť trolejbusy? To by ste mali zrazu plno kĺbových autobusov voľných!
Prečo nevypísať súťaž na ojazdené trolejbusy? Pre začiatok takých 20 kusov. Možno by aj DPB vedel nejaké poskytnúť, buď predajom alebo dlhodobejšou pôžičkou, než sa zrealizujú ďalšie trolejbusové trate, ktorých výstavba sa naťahuje ako žuvačka. A možno by vedeli niečo poskytnúť aj Prešov a Žilina.
Je jednoznačne lepšie kupovať lístok cez QR kód, aj keď ten nemusí vždy fungovať, napríklad ak je vo vozidle prepravná kontrola. Keď kupujem lístok v appke vopred, tak len v prípade, že spoj vidím v appke na mape, že sa ku mne reálne blíži. Už som tak raz kúpil lístok vopred a spoj s hodinovým intervalom neprišiel... A keď som to reklamoval u DPMK aj u Ubianu, tak mi odpovedali, že mi suma vrátená nebude, že mám smolu.
Rozumiem tomu dobre, že je lepšie kupovať si polhodinový alebo hodinový lístok cez kontakt s vozidlom (cez označovač alebo cez QR kód pri dverách)? Pretože ak som si kúpil 30-minútový lístok 2 minúty pred odchodom, ale spoj s 30-minútovým intervalom celkom vynechá, tak prepravnej kontrole sa nemusí páčiť, že v ďalšom spoji (o 30 minút) hneď od začiatku cestujem s exspirovaným lístkom. Je otázne, či budú kvôli mne chcieť volať dispečera, aby si overili výpadok predošlého spoja. A či aj potom mi nevypíšu pokutu a nepošlú ma na oddelenie prepravnej kontroly, kam si mám ísť uplatniť námietky a požiadať o zrušenie pokuty. (Už sa mi raz dávno stalo, že mi nešla BČK na revízorskej čítačke a tak som dostal pokutu a musel som ísť na to oddelenie to doriešiť. Tam mi pokutu zrušili. Tým som chcel povedať, že neštandardné situácie nechcú riešiť vo vozidle, ale človeku naplánujú ďalšiu cestu do mesta.)
Ja osobne používam kombináciu čipovej karty spárovanej s aplikáciou Ubian. V rámci košickej MHD mám predplatný CL, kde to až taký zmysel nedáva, ale keď občas zablúdim na regionálnu dopravu alebo na inú MHD, na nákup CL v pokladni/označovači používam elektronickú peňaženku v BČK. Nákup PCL a dobíjanie kreditu však robím v zásade vždy cez appku.
Na to mám v peňaženke štyri základné plastové platobné karty, polorežimku, občiansky, vodičák a pár desiatok éčok a pár tisícok CZK v keši. Veď čo ak by som chcel urobiť obchod s Kaliňákom ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.