...treba ist zrejme osobne na DPMK a tym nevedomym smerackym hoviadkam to tam povedat z oci do oci a ukazat im to a trebars aj fyzicky doniest ... Môžeš tam bežať, už na Teba netrpezlivo čakajú! ?
Inak, napr. taký Hrehorčák je tam za Most- Híd, aby si vedel... ?
Zatiaľ čo ty si ich všetky videl na Googli a preto si macher? Povedz, opustil si niekedy Košice? Inak predpísané parametre hmoždinkovitého príspevku boli splnené - zmienil si Smer aj CAF. Máš nárok na jeden rožok na desiatu navyše.
ano to su presne moderne briky 21storocia co si sem dal a vymenoval teda plne nizkopodlazne a plne klimatizovane a taketo skutocni obcania(nie ovcania) Kosic chceli mat v meste.. treba ist zrejme osobne na DPMK a tym nevedomym smerackym hoviadkam to tam povedat z oci do oci a ukazat im to a trebars aj fyzicky doniest vytlacene aj na fotopapieri hoc aj kazdy model, nemam s tym problem mam vysokokvalitne atrament tlaciarne a fotopapiera habadej. A poucit a zaskolit ich ze co su a ako vyzeraju moderne briky 21.storocia a z coho sa malo naozaj vyberat a aby vedeli(pre buducnost) s akymi firmami pocitat pre buducnost do tendrov, teda Skoda 29/30T, Bombardier Flexity 2, Siemens Avenio M, Alstom Citadis/Translohr, CAF Urbos, Inecon superior plus, Pesa Twist, Solaris Tramino oni tam take briky este snad asi nikdy nevideli ani na vlastne oci a nezazili a mozno ani netusia ze aj take existuju... ?
Nie, to je prvý. Tvoj argument o nevýhodnosti nerovnako dlhých článkov predsa nemá súvislosť s výškou podlahy. Nebudem tráviť deň na Googli kvôli zarputilému Košičanovi, ktorý je lepší konštruktér električiek, ako Bombardier, Siemens, Alstom, AnsaldoBreda, CAF, Pesa, Solaris... Vyhľadaj si Freiburg GT8Z alebo Bielefeld Vamos. Vygoogli si, prečo Freiburg kvôli malým osovým vzdialenostiam koľají dostal GT8 s podvozkami pod stredným článkom a nie s Jakobsmi. Vygoogli si, prečo v Mníchove a v Brémach nemali úspech Düwagy s Jakobsmi.
V tomto prípade je úplne fuk, kde ten podvozok je, vzhľadom na výšku podlahy. To je jediný príklad rôzne dlhých článkov, ktorý si našiel? Asi to o ničom svedčí.
Však čo nejdeš k nejakému svetovému výrobcoi električiek robiť konštruktéra? Ukážeš im všetkým, že to robia blbo, ako to majú robiť správne a budeš milionárom.
Ja by som pri slove modularita očakával aj čosi iné, než portfólio dĺžkovo/kapacitne zodpovedajúce množine {T3, K2, KT8}. No ale čo chceme, keď aj v číslovaní prototypov na to nadväzujú ?
Ďakujem.
Tých 7 metrov pri kratšej verzii som na stránkach firmy našiel. A keďže pri kĺbovej verzii to je 5,9 metra, je tam očividne priestor na to, aby sa jeden z podvozkov schoval buď vo forme jakobsovho podvozku, alebo posunutím predného pod kabínu vodiča. V prípade podvozku pod harmonikou by potom nebolo nutné vymýšľať podivnosti s rôznymi dĺžkami článkov (čo majú dokonca aj pri trojčlánkovej verzii) a zvýšila by sa univerzálnosť konštrukcie, plus by poklesla variácia dielcov. O jednoduchšej modularite ani nehovoriac. Nuž, na vývoji sa šetrilo kde sa dalo, ale zákazníkov si to isto nájde.
Ale to, či vozidlo vybočuje z priechodového prierezu je dané aj tým, ako sú od seba vzdialené koľaje v zákrutách, resp. polomer zákrut samotných. Neviem sa dopátrať k tomu, aká je vzdialenosť podvozkov pri kĺbovej verzii Evičky a teda aký je tam rozdiel voči jej mladšej a kratšej sestre, teda nakoľko je to v tomto prípade obmedzujúce kritérium.