Reply on: Diggi #9476:
Vďaka echu od Nodesa, som sa dnes odviezol na 337. Musím povedať, že je úplne v pohode a tie divné zvuky si mal na mysli asi hlučnejší motorgenerátor, čo je podľa mňa celkom v norme. Keby si dali trochu záležať a dobre ho vycentrovali, tak by tak nehučal. Inak samotné podanie opravy je na veľmi dobrej úrovni, budem musieť na Bardejovskej tlmočiť pochvalu. ? Akurát ma trochu zamrzelo, že už nesvieti celá ľavá strana neónov. Že by to bolo nejaké polovičné osvetlenie? O tom nemám vedomosť. Nodes mi ešte spomínal, že interiér je akýsi "vysvietený". Neviem, ale ja mám pocit, že zelená je tmavšia a viac sa približuje farbe trávy. Tá v 361 sa mi zdá viac pastelová. Každopádne mať 3 takéto vozidlá v prevádzke a už to je v meste vidieť. ? Bodaj by sa každý rok spravila aspoň jedna súprava! Tri roky na jedno vozidlo je predsa len trochu priveľa. ?
Lukrativnejsia cast mesta? Tahanovce, Furca, Nad Jazerom (sidliska)
. Povacsinou vsetci 'prominenti byvaju v rodinnych domoch volakde uplne daleko od mesta. Avsak museli by si tu zmenu zaplatit
Marian
Žilina 7. januára (TASR) - Výmenu kontaktných čipových kariet
za bezkontaktné ukončil na konci roka 2004 Dopravný podnik mesta Žilina (DPMŽ). Čipové karty začali používať cestujúci v Žiline v roku 1998. Riaditeľ DPMŽ Juraj Popluhár TASR uviedol, že najskôr zaviedli používanie kontaktných čipových kariet z dôvodu vysokej ceny bezkontaktných kariet. Postupne sa však cena obidvoch druhov kariet takmer vyrovnala, preto dopravný podnik začal od mája 2003 karty postupne vymieňať. "Výhodou bezkontaktných kariet je, že neprichádzajú s označovačom do mechanického kontaktu. Ľudia väčšinou nemusia kartu vyťahovať z puzdra a dokonca ani z peňaženky alebo z vrecka. Karta je označená, pokiaľ sa dostane do dosahu označovača," uviedol Popluhár. Od začiatku tohto roka vymenil DPMŽ aj označovače cestovných lístkov v trolejbusoch a autobusoch MHD na označovanie bezkontaktných čipových kariet. Systém je podľa Popluhára modernejší a má viacero výhod. Jednou z nich je aj kompatibilita kariet na ďalšie rozvíjanie integrovaného dopravného systému (IDS) v meste Žilina a okolí. IDS bol zavedený pred viac ako rokom, keď sa do systému MHD v Žiline začlenila rajecká lokálna železnica. Ďalším krokom je spolupráca so Žilinskou univerzitou (ŽU). V rámci nej majú študenti možnosť nabíjať na svoje karty okrem údajov univerzity aj elektronickú peňaženku, využívanú na cestovanie prímestskou dopravou SAD a zároveň aj na cestovanie v MHD. "Takže to je ďalší krok k tomu, aby sa mohol integrovaný dopravný systém ďalej rozvíjať," uzatvoril riaditeľ DPMŽ.