Včera na mestskom zastupiteľstve pridal primátor jeden dôležitý dôvod pre nákup APC a to zapojenie do IDS. Teda na základe dát z APC bude správca IDS prideľovať peniaze zo spoločného balíka.
Na moju otázku kvalifikovane odpovedal Dispečer, za čo mu ďakujem a dávam +1. Vaša odpoveď sa tiež niečo snaží tvrdiť, ale ide to mimo položenej otázky, len to je technicky zavesené k nej. Skúsme sa držať obsahu diskusných vláken.
mi.v
Ja nehovorím, že sa takto nemá neustále hľadať optimum, iba som poukázal na to, že skutočne vráti ľudí do MHD až ich schudobnenie a nie pridanie spoja. Áno, bude to presun proti ich vôli, nie ako pri pridaní spoja. Argument, že ľudia sa opusteniu áut bránia je platný, ale keď náklady ďalej porastú, prestane fungovať.
Napríklad emisné "dane" ETS2 pre obyvateľstvo celej EÚ sa síce odložili o rok, ale s tým, že ich plný cieľový termín sa o rok neposunul. Je to niečo podobné (nie presne rovnaké) ako skrátenie hypotéky o rok – dá sa na tom s bankou bez problémov dohodnúť, ale skrátené obdobie bude podliehať vyšším splátkam, aby súčet zostal rovnaký. Takže môžeme trochu ironicky povedať, že aj prichádzajúce platby ETS2 veľmi podporia návrat automobilistov do MHD.
Tí, ktorí za ETS2 hlasovali, tvrdia, že zvýši ročné náklady len o desiatky eur. Oponenti tvrdia, že až 3000€ ročne. Ani jedni asi nemajú chuť a odvahu zverejniť a potom si navzájom porovnať svoje výpočty. Ale keby to bolo len 100€ mesačne, tak už to spôsobí presun do MHD a potom aj pridanie spojov – kvôli dopytu. Už teraz každý mesiac požičiavam peniaze viacerým ľuďom, ktorí majú pravidelný príjem, ale do výplaty im nevychádza. Uvádzam to iba kvôli tomu, aby ste mali predstavu, že časť spoločnosti je už teraz viac na hrane chudoby, ako by sa zdalo. Ešte pár dotiahnutí skrutiek a v spojoch bude zase viac pracujúcich mužov (predovšetkým to je skupina, ktorá jazdí autom, hoci ostatní v ich rodine chodia verejnou dopravou).