Reply on: LUKYmhd #87180:
Tak to mas pravdu, ze nechapes, kedze zakladna vec je, ze linka 23 premava na Letisko a 38 nie. A to sa nemeni.
Na moju otázku kvalifikovane odpovedal Dispečer, za čo mu ďakujem a dávam +1. Vaša odpoveď sa tiež niečo snaží tvrdiť, ale ide to mimo položenej otázky, len to je technicky zavesené k nej. Skúsme sa držať obsahu diskusných vláken.
mi.v
Ťažko asi pridávať spoj do takého miesta a času, v ktorom je napríklad najviac 70-percentná obsadenosť toho, čo tam už jazdí. Zdôvodnenie, že pridajme tam spoje a príde viac ľudí, podľa mňa funguje len pri vyšších vyťaženostiach a nie na linke, ktorá má plné len 4 spoje denne, kde pridanie 20% kapacity pritiahne +5% cestujúcich. (Zároveň sme pridali 15% vozenia vzduchu.)
Podľa mňa do MHD cestujúci prídu nie tak pri čistení vozidiel, ale keď spoločnosť schudobnie. Súčasná konsolidácia je len taký malý rozjazd, po nej príde rýchlejšia jazda dole kopcom. (Hlavné makroekonomické dôvody ležia mimo Slovenska, ťažkosti sú celoeurópskeho rozsahu.) A tiež sa v Bruseli diskutuje o návrhu, aby autá po 10. roku museli chodiť na STK každoročne a za zvýšenú cenu (danú ďalšími pridanými kontrolami na linke STK). To je ešte len "dobrovoľný" stimul pre ľudí do MHD, čo poviete?