Chcel by som vidieť, ako by si sa trepal v noci na bicykli s kuframi napr. na Jazero, alebo do Šace... Nie každý má auto a nie každý si môže dovoliť minúť na taxík.
Najlepsie by sa usetrilo tym, ze by sa vsetky nocne linky zrusili. Proste by sa zrusila cela nocna doprava. Ziadny problem v tom nevidim, Kosice nie su velke mesto, aspon bude viac pohybu v noci, existuju alternativy ako auto, taxik, Bolt, bicykel. Neuskodi to, naopak pomoze.
Lenže s tým predĺžením by súviselo aj naviazanie spojov L28 na prestup na Važeckej (či už na električky alebo L19) z Krásnej a zároveň to skrátenie L52 len po Námestie osloboditeľov, čím by sa ušetrili km. Je nepochopiteľné, že vždy raz v hodine cez voľné dni idú obe linky niekedy aj spoločne od Jazera až po Palackého. Proste takéto veci by sa mali eliminovať čo najviac aj u iných liniek. A dá sa to, len to treba chcieť.
Nemozem podporit integraciu MHD, vlakov a regiobusov hlavne z jedneho dovodu: je to rozhadzovanie penazi a budu mensie prijmy tym, ze si nebude treba kupovat listok na iny druh dopravy.
GR vyjadril, že zotrvaním v prázdninovom režime sa im podarilo zatiaľ ušetriť 700tisíc €. Podľa mňa teda hlavne kvôli nižšiemu počtu odjazdených km. A stále nechápem, že načo chodia tak často spoje aj cez sviatky (keď sú obchody zatvorené a hlavne 25.12., Nový rok, Veľká Noc) a tiež skoro ráno a neskoro večer cez víkendy. Tam by sa vedelo ušetriť mnoho km.
A na čo sa potom stavala prepojovacia komunikácia medzi Perešom a Lorinčíkom ? Na to, aby spoje jazdili stále dookola niekoľko km navyše ? Mali ju preda tak postaviť, aby tadiaľ vedel prejsť aj krátky bus.
Ešte ma napadli nejaké návrhy v rámci šetrenia a optimalizácie liniek:
1. Zrušiť linku 18 mimo špičky, 12 presunúť na Watsonovu
2. Nevidím dôvod 2 liniek do KNV, preto by sa mohli zlúčiť linky 20 a 31 (Pereš - V. Opátske) a konečne zaviesť priamy prechod z Pereša do Lorinčíka
3. Linku 19 predĺžiť po Važeckú, 28 po Napájadlá a 52 skrátiť po NO
4. N3 po Luník 8 s predĺžením vybraných spojov do Šace
5. N4 ako linka 16 po Železníky s predĺžením vybraných spojov do Barce
6. 1 po Amfiteáter, 6 po NMM, 9 na Havlíčkovu
7. Pre 55 ako „zrýchlený spoj“ (aktuálne obsluhujúcu všetky zastávky) zrušiť zastávky Sokolovská, Pri hati a Postupimská
8. Predĺžiť interval linky 35 mimo špičky na 60min a na úrovni Slovnaftu zriadiť novú zastávku linky 15 v smere na Furču, kde by ľudia novozriadeným chodníkom/schodmi vedeli prejsť k Shopboxu a následne na Zelenú stráň
110mat110