Reply on: veteran #85445:
Na železnici na umývanie minimálne okien, aby cez ne bolo vidieť von, a nie len cez oranžový hrdzavý povlak, ktorý v rohoch už má 7cm šírku... na toto nepotrebujeme umývačku, postačí handra, mop, stierka na okno a rebrík. Máme toľko čakateľov na aktivačné práce... žiadna umývacia linka v čase parných vlakov nebola, železnice nedisponovali okrem handier a rebríkov ani v Prahe žiadným iným inštrumentáriom. Došiel vlak na hlavní nádraží a prišlo 6 upratovačiek, so šiestimi rebríkmi, ktoré opreli o vagón zboku a postupne umývali všetky okná.... V čase parnej trakcie bola železnica a jej okolie plné sadzí, dymu, hrdze... neexistuje, že niekto videl v tomto období taký špinavý vlak jeden rok po jeho komplexnej rekonštrukcii.... Nám toto stačí? Nemôže sa osobný vlak podobať na nákladný... to už potom radšej cestujem posediačky na uhlí alebo obkročmo na cisternových vagónoch...

Dispecer
Klimatizáciu považujem za povinnú súčasť vozidla MHD v našich zemepisných šírkach rovnako ako kúrenie. Avšak vykurovacia jednotka v tých vozidlách aspoň je narozdiel od tej klimatizačnej, to že sa nepoužíva je vec druhá.
P. S.: A ja osobne za klimatizáciou neplačem, ja Variami (a inými električkami, či inými vozidlami MHD) cestujem v akomkoľvek počasí nezávisle na jej existencii.