Reply on: Bjorn #84751:
V pohode, ja Vás ani nemínuskujem, ale zavádzajúce na celej situácii je to, že celé krajiny a vlády živia ilúziu top ekologickosti elektromobility. Keby povedali, že OK, raz to bude super, ale teraz je to niekde na tretej priečke a preto teraz podporujeme hlavne CNG, LPG (a EURO 6 a neviem čo iné ešte), tak to by bola pravdivé komunikovanie. Alebo, ako vládna kampaň, teraz by dostali zelené EČV spomínané technológie a možno raz neskôr by sa tie EČV pre ekovíťazov preorientovali na elektrovozidlá. Ale to súčasné promo je zavádzajúce a klamlivé, ak sa robí štátna kampaň pre niekoho, kto je tretí/štvrtý/piaty v rebríčku a zatiaľ nemá ani len najmenšiu šancu byť prvý. To je to C, ktoré treba povedať po Vašom B. A tiež ste nepovedali všetko, lebo blackoutu kvôli elektromobilom sa len tesne vyhlo Švédsko (a štátna televízia odporučila občanom, aby doma prestali vysávať) a Francúzsko (ich odporúčanie: nenabíjajte si mobily a zmažte staré maily!). Francouzům téměř došla elektrika: Špička ledovce ukazuje problém elektromobility
https://www.autojournal.cz/francouzum-temer-dosla-elektrika-spicka-ledovce-ukazuje-problem-elektromobility/
Švédsku chybí odstavená jaderná elektrárna. Přestaňte luxovat, vyzývá občany
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svedsku-chybi-odstavena-jaderna-elektrarna-prestante-luxovat-vyzyva-obcany-40350219
Podľa všetkého budú tieto prípady pribúdať a potom sa to už ťažko zdôvodní zastaranou rozvodnou sieťou Nemecka. Napísaním o ktorej ste len potvrdili to, že elektromobilita zatiaľ na to nemá a jej prehnané ospevovanie je úplne neprimerané. A v tom článku o Švédsku tiež zaujme, že cena elektriny počas tej krízy stúpla z 30 €/MWh na 200 €/MWh. To je ako keby ste prišli na benzínpumpu a na čerpadle namiesto jednotkovej ceny 1,50 zrazu svieti napríklad 20,74. A počas tankovania cena pozvoľna stúpa a plnenie ukončíte pri 23,06.
Tak ako písal afeno, dopravným podnikom sa z ministerstva nastavia granty na zvýhodnený nákup niečoho, čo zatiaľ zďaleka nemá takú úžitkovú hodnotu ako iné vozidlá, ktoré by sa dali namiesto toho kúpiť a ešte je to aj predražené.
Podobne ako vodík: je super ekologický, akurát na produkciu 1 kg treba 55 kWh elektriny

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production
A pri dopravnej nehode vodíkového auta alebo busu byť naozaj nechcem – ani len ako okoloidúci – toto neviem ako plánujú ošetriť... Názorne: táto vodíková nehoda ukončila éru "ľahší ako vzduch"
https://en.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_disaster
mi.v
Ale tak niektoré problémy už vidieť a snáď zastihnú dopravné podniky v dobrom a uchránia ich od prúserov. Z auto.pravda.sk ma zaujalo:
Výrobcovia elektriny chystajú krok proti elektromobilom. Chcú vypínať nabíjačky
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/563498-vyrobcovia-elektriny-chystaju-krok-proti-elektromobilom-chcu-vypinat-nabijacky/
Aj Nemecko chystá ‘vypínanie‘ elektromobilov. Ak nechce blackout
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/575586-aj-nemecko-chysta-vypinanie-elektromobilov-ak-nechce-blackout/
Ak by vypínanie nabíjania bolo najdostupnejšou obranou proti regioinálnym/celoštátnym/medzinárodným výpadkom elektriny, tak sa mnoho elektrovozidiel zmení na vozidlá s NÁHODNOU disponibilitou. Teda večer dáš do nabíjačky a ráno uvidíš, či sa niečo nabilo alebo nie, prípadne že elektrinu z baterky nabíjačka ešte odobrala pre ostatných. Bude to takmer ako za čias Rumunska, keď za Ceausesca podľa potreby stabilizácie siete vypínali celé mestské štvrte. Alebo si budú telefonovať dve rodiny: Prídeme k vám cez víkend na návštevu, ak sa nám dovtedy nabije auto, inak to odložíme na neskôr.