Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #83752:
Najlepšie je, že vodiči to večer neodlepujú, čiže potom bežne vidieť s tou ceduľou aj 54ku, 18ku, 36ku a tak podobne...
Taká malá chybička krásy na "hokejových " linkách. V prednom okne je akási cedula formátu A4 s drobným popisom. Nebolo by bývalo lepšie tam dať nejakú tabulku sice s jednoduchším ale na dialku výraznejším nápisom alebo symbolom , trebárs obrázok hokejky alebo nápisom "HOCKEY" ...a podobne ? No nič, už to končí, snáď každý trafil, možno nabudúce.
Problém s definíciou parciálnych trolejbusov bol aj v Čechách, konkrétne v Prahe so zahájením skúšobnej prevádzky na linke 58. Český drážny úrad nakoniec rozhodol šalamúnsky, že vozidlo ak je schopné prevádzky napájaním z trolejového vedenia za jazdy je proste TROLEJBUS = drážne vozidlo. Aj keby dlžka vedenia bola len 50 metrov a zbytok (5km) linky bol napájaný z baterie alebo spalovacieho motora. Na uvedenej linke je kuriózna situácia. Je nasadený ELEKTROBUS , ktorý sa na Palmovke dobíja stacionárne na krátkom kuse trolejového vedenia upraveným polopantografom. Ten má evidenčné číslo (spz), nie je drážnym vozidlom. Ako ďalší je nasadený „ELEKTROBUS S DYNAMICKÝM NABÍJANÍM“ ,čo je vlastne trolejbus s výkonnejšími batériami a z troleje je napájaný len asi jeden km z celej trasy linky a to ešte len smerom dokopca. Manipulačnú jazdu do vozovne absolvuje tiež na vlastné baterie. Ako uvádzam vyššie, je to drážne vozidlo, espézetku nemá.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
Reply on: mi.v #83749:
Tak, že kam taký trolejbus s pomocným pohonom vyrazí, tam je to dráha.
Reply on: S499.1023 #83748:
Ako?
Reply on: Bjorn #83747:
A tretia možnosť je zistiť si, ako je to v takýchto prípadoch s definíciou dráhy.
Reply on: mi.v #83746:
Neviem ako by sa posudzovala mimoriadnosť, asi by to bolo dosť sporné... Ale linky schvaľuje Drážny úrad, čiže nejaké štandardné nasadenie na iné trasy nepripadá do úvahy. Druhá možnosť by bola homologizovať tie vozidlá ako elektrobusy.
Reply on: Bjorn #83745:
Ďakujem za vysvetlenie. Teda keby policajti pre nehodu presmerovávali dopravu na krátku obchádzku napríklad smerom z NO na Lingov namiesto zablokovaného podjazdu pri VSE na koľajový prejazd pred stanicou (tam otočka o 180° a návrat na Štefánikovu), parciálny trolejbus sa narozdiel od autobusov nemôže obchádzku vydať iba podľa pokynu policajta, ale musí dostať aj schválenie dispečera a neviem koho ešte...
Reply on: mi.v #83741:
Berie sa to tak, že je to dráhové vozidlo, ktoré jazdí po dráhe. Aj mimo trolejového vedenia je na svojej linke oficiálne na dráhe a nesmie jazdiť po žiadnej inej trase. Nesmie teda nikde odbočiť, musí ísť po trase svojej linky presne tak, akoby tam tie drôty boli.
Reply on: Solider #83743:
Áno. Medzi riadkami som čítal otázku od 110mat110, či je to ešte dráhové vozidlo keď nie je nútené ísť iba po postavenej dráhe, ale vie zájsť kamkoľvek. Pokúsil som sa odpovedať na ňu.
Reply on: mi.v #83741:
Berie sa to tak, že to je vozidlo schválené dráhovým orgánom ako dráhové vozidlo a tieto vozidlá na Slovensku nemajú pridelené tabuľky s evidenčným číslom, pretože sú evidované pod svojim prideleným evidenčným číslom, ktorým sú označené vpredu, vzadu, na bokoch a vo vnútri.
nie nemá špz
Reply on: 110mat110 #83740:
Možno sa to berie tak, že to je pomocný pohon (a teda prakticky od tej dráhy ďaleko nezájde), preto stále môže zostať klasifikovaný ako dráhové vozidlo.
Reply on: Troll #83739:
Aha, toto je zaujimave. Lebo dokaze jazdit aj mimo drahy na nezavisly pohon.
Reply on: 110mat110 #83738:
Keďže je to trolejbus, je to dráhové vozidlo = nepotrebuje EČV.
Celkom ma zaujali fotky parcialneho trolejbusu. On nema SPZ?
Reply on: Riks #83735:
Mne ide o princip ja chapem ze nie su peniaze ale vidis kam sa to dotiahlo...az ku strajku. Kazdy skusa co moze..A prave ako si napisal to mi vadi ze si hned teraz zvysil plat a este nic poriadne neurobil.
Reply on: LUKYmhd #83732:
Poznáš ten film s Luďkom Sobotom o nečakanom dedičstve?
Reply on: LUKYmhd #83732:
Tých pár korún čo Polačekovi pridali, myslíš, že koľko z toho by pribudlo na výplatnej páske vodičov? Možno tri centy. Neviem, či to je schiza alebo ako, no píšeš, že podnik je v katastrofálnej situácii a aj napriek tomu sa vyjadruješ akoby si nechápal, že keď raz peniaze nie sú, tak jednoducho nie sú. Ďalšia vec, ty keď nastúpiš do novej roboty, tak na druhý deň už máš prehľad o všetkom, chápeš všetky súvislosti, procesy atď.? Presne toto je aj prípad vodičov, každý má predstavu, že prišiel niekto nový a už na druhý deň budú zarábať milióny. Aby bolo jasné, neschvaľujem ani ja zvýšenie jeho platu hneď teraz takoj.To je len taká úvaha o situácii z kus iného pohľadu.
Ja si tu len tak odložím:
https://dennikn.sk/451041/mlady-slovak-zachranil-lotysske-aerolinky-radi-zastavit-kradnutie-statnej-firme-rozhovor/

Na Slovensku platí formulka, že čo je štátne, tam sa kradne a nefunguje to. Aj štátne firmy sa dajú nastaviť tak, aby fungovali trhovo a boli ziskové?

Dajú, ak si najmú ľudí za peniaze adekvátne súkromným firmám. Môj šéf má plat takmer milión eur ročne, ja mám okolo pol milióna eur, finančný riaditeľ okolo 350-tisíc. Náš top manažment od týchto súm tiež veľmi ďaleko neuteká. V Lotyšsku sú to všetko verejné informácie. Mám teda mesačne nejakých 40-tisíc eur, čo je porovnateľné s tým, čo by som mal v porovnateľných súkromných firmách. Bolo za mnou veľa ľudí. Hovorili: „Urobme toto, bude z toho niečo pre teba.“ Ja nie som tá povaha, ale pokiaľ má niekto plat tisíc alebo dvetisíc eur a je na vysokej pozícii v štátnej firme, čo od neho ten štát čaká? Ak chceme štát riadiť efektívne, ako napríklad Singapur, potrebujeme aj politikom dať platy, aby nikto z nich nepodľahol pokušeniu. Súčet platov tých pár ľudí vo vláde, v exekutíve a v štátnych firmách je nič. Nech dáme päťdesiatim ľuďom po pol milióne ročne. Bude to nič v porovnaní s tým, čo by sa rozkradlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.