Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dead #82962:
Jo, súhlas. Aj majorita musí dostať stopku pri neakceptovateľnom správaní. (Ani to ľudia nezačnú riešiť. Apatia všade.) Lebo tu nejde o to, ponížiť niekoho pre jeho farbu a iný nech je nadradený, tu ide o dobré cestovanie pre všetkých, čo chcú žiť v meste. Ak sa bude niekto nadraďovať (a neuvedomuje si, že to robí rovnako podradným správaním) nič tým nevyrieši, ale atmosféru len zhorší.
Reply on: mi.v #82961:
Ide o to, ze takto riesit to bude minimum ludi, male percento takych ludi vyhodi alebo nahlasi u vodica, vacsina si presadne, vystupi, alebo to pretrpi. Vekom sa cuch postupne straca, takze starsim to moze vadit ovela menej a vlastny smrad clovek neciti, takze si to neuvedomuje.

Kvoli tomu vsetkemu je potrebne najst idealne riesenie a to je podla mna ANONYMNE nahlasenie, pokial by bolo mozne poslat SMS s cislom vozidla, alebo 3x stlacit tlacidlo vystup, vodic by prisiel dozadu a myslim ze by problemovu osobu/osoby lahko nasiel, slusne by si vypytal listok, alebo by povedal ze obtazuju cestujucich zapachom, ze je to v rozpore s pravidlami CP a slusne by ich poziadal o vystupenie, v pripade potreby by mohol zavolat policiu.

Inak prave ta slusnost chyba niektorym vodicom, jeden pravidelne vulgarne nadava "spoluobcanom" cez cely bus, prip. pride dozadu, vrieska a vyhodi ich - neuvedomuje si, ze v nich pestuje nenavist a budu sa spravat este viac extremne - a tiez ostatni z majority si budu mysliet, ze toto je normalne spravanie.

Ma to uz aj nasledky, videl som mladych (majoritu) vulgarne nadavat spoluobcanovi, vobec sa nebali, nemali ziadne zabrany v buse plnom ludi, mozno nemali ani 10 rokov. Postupne bude nenavist a agresivita rast - na oboch stranach a to nie je dobre.
Reply on: Dead #82959:
Mne častokrát prídu na um ostatní cestujúci (a z ľudí v produktívnom veku sú vo vozidle v prevahe ženy), ktorí so mnou cestujú a musia to znášať. Sám by som aj zniesol viac, ale načo chceme dobrú MHD pre všetkých, keď ľudia môžu po pár jazdách vidieť, že s odpudzujúcimi cestujúcimi nikto nič nerobí? To je dosť silný pocitový dôvod na to, aby presadli do áut (ženy tlačia na mužov, chodievajme autom), lebo mnohým toto vadí oveľa viac ako poloha zastávok alebo 12- vs. 20-minútový interval. A to, či niekde je združená zastávka alebo nie je, sa zdá voči tomuto úplne nepodstatné.
Ak ľudia kritizujú MHD, tak čakanie a doba cestovania im až tak nevadí (s tým vopred počítajú) ale skôr ofrflú ako sa v nej cítili teda a) tlačenica v špičkách (na niektorých trasách) b) smrad, prepotený vzduch, krik alebo iné obťažujúce faktory. V tejto dobe osobného komfortu radšej uprednostnia auto, ktorého nevýhody, hoci je ich dosť, im nepripadnú také osobne obťažujúce ako zážitky vo vozidle MHD.

Niektoré prípady sú "do neba volajúce". Chalan má mobil so slúchadlami v ušiach, ale so svojou partiou smradom vypratali zadnú časť električky v okruhu dvoch metrov od seba. Že zaplatené nemal nikto, kontrola vodiča iba potvrdila. Z ostrovčeka sa potom vyhrážali "to on na nás povedal" a búchali na električku pri mne, ale ani som sa za tými sockami ani neobzrel. Hneď potom ľudia vyšli z kútov, posadali si, napätie pominulo a cestovalo sa príjemne.

Na druhej strane, podľa mňa si toleranciu pomerne zaslúžia ľudia bez lístkov, ktorí na lístok fakt nemajú peniaze, ale snažia sa neobťažovať. A včera v buse bola pozoruhodná situácia: cigánka z jednej partie hrešila ďalšiu z inej partie, že smrdí na celý autobus a že ostatným to určite vadí. Ďalšia z tej partie pri debate ukázala kúpený SMS lístok v mobile. Znovu sa potvrdzuje, že nikdy sa to nesmie posudzovať paušálne, aj oni sami sa snažia, keď majú možnosti. Ale keď minule chlapci na štvorsedačke nielen páchli fetom, ale medzi sebou machrovali, ako to budú hrať na revízorov, tak na ďalšej zastávke už stáli na ostrovčeku. Mohli byť radi, že to končí tak jednoducho, bez pokuty.

Bolo by dobré, keby sa aj revízori dali navigovať podnetmi cez dispečing, teda v prípade, že jedna z ich skupín je práve niekde v okolí. Aj preto, aby ľudia videli, že u dopravcu je snaha situáciu riešiť aj operatívne, a aj keď sa to vždy nedá, tak že dopravca aspoň prijíma podnety verejnosti a nemá iba svoj vlastný okolnosťami nemenný rozvrh kontrol.
Reply on: jt #82958:
Prave to je ta skoda ze sme sa dostali do takeho roku kde sa tieto individua toleruju...ja nemam problem minimalne sa ozvat nebudem sa tvarit ze je vsetko ok ked nie je..ja nie som povinny trpiet smrad pripadne krik a podobne. MHD nie je zachytny tabor pre individua.
Reply on: jt #82958:
Suhlasim.

Moja skusenost, nastupil bezdomovec, iny cestujuci v prednej casti vozidla povedali"FUUUUJ", nasledne bezdomovec prisiel do zadnej casti vozidla, presadol si, potom znova, nakoniec si presadol blizko mna, nie vedla, uz som tiez zacitil smrad a napriek tomu ze si nezvyknem v takych pripadoch presadnut, isiel som do prednej casti vozidla, aj ked som mal coskoro vystupovat, taky brutalny smrad si skutocne nepamatam, pri vystupe som sa obzrel a bezdomovec si uz opat presadol, sedel tam kde ja predtym. Vazne to nechapem, nie ze by si sadol niekde dozadu a bol ticho, ale sa potulujem po celom buse, presadava si a siri neskutocny smrad, aky to ma vyznam?? Mal som sto chuti ho nahlasit vodicovi pred vystupom, ale nespravil som to. Inak toto je tiez celkom bezne, brutalny smrad nastupi a kazdy sa tvari ze vsetko je v poriadku, nabuduce to uz zrejme nahlasim, je to proti pravidlam cestovneho poriadku a ja si za to platim - ale nie za to, aby som toto musel znasat.

Kazdopadne, urcite som za slusne jednanie, prip. privolanie policie a nie surove vyhodenie cestujuceho, my sme predsa slusni ludia a tym sa od nich odlisujeme , nie?
Reply on: 110mat110 #82950:
Fakt myslíš, že cesta lynčovania je správna? Je rok 2018, nie 1350. Nech už je to akokoľvek oprávnené (alebo sa to tak javí), toto nemá riešiť bežný cestujúci.
Reply on: monoblok #82956:
Neprecital si si cely moj prispevok. Ako som pisal, videl som cas aj priamo na displeji u vodica, taktiez je cas na tych zltych krabickach, na mobile sa mi cas aktualizuje automaticky, takze nemeska.

Cas kontrolujem priebezne, nepisal som ze je to "PRESNE" o minutu, niekedy je to 30 sekund, niekedy 90 sekund, niekedy aj 2 minuty, ale urcite by som ten spoj stihol aj za 30 sekund.

Vrcholom je, ked clovek dobehuje na spoj a ten mu ujde "pred nosom" a pritom odjaz ma az o minutu, stalo sa to aj mne a videl som aj to, ked niekto dobiehal a vodic opustil zastavku a pritom mal este priblizne minutu do odjazdu - po zlych skusenostiach som si to zacal castejsie kontrolovat. Vo vacsine pripadov som na zastavke skor a ked oznacujem listok, viem kedy ma spoj odjazd a cas je tam o minutu menej, alebo aj na papierovom listku, potom to sledujem a este urcity cas je tam stale o minutu menej, takze to nie je len niekolko sekund skor. Taktiez niekedy porovnavam cas odjazdu z mobilneho CP s casom na zltej krabicke a na niektorych spojoch / niektorych zastavkach bezne opustaju zastavku o 1-2 min. (priblizne) skor.

Ja nikdy nekritizujem pokial spoj meska, urcite nie vodicov, kedze za to moze zapcha alebo zly CP, nie vodic, ale ak vodic opusti zastavku skor, to je len jeho chyba a zlyhanie a to by sa urcite stavat nemalo.
Reply on: Dead #82955:
A nemeskaju ti hodinky? Ono ta minuta nie je vela a zeby az tolko spojov presne o tu minutu nadbiehalo?
Skorsie odjazdy zo zastavok.

Uz som tu o tom pisal viackrat, volal som aj na dispecing DPMK, vsimol som si ze niektori vodici uz cakaju, ale stale niektori odchadzaju zo zastavky skor, o minutu aj o dve.

Zastavka napajadla, 19ka mala odjazd 16:14, o 16:13 prefrcala cez zastavku, ani nezastavila, bol som na druhej strane cesty, takze by som to kludne stihol, na zastavke nikto nebol, mal som smolu. Nasledne asi 2 min. stala na cervenej par desiatok metrov od zastavky.

Volal som na dispecing, vraj to nie je mozne, ale preveri, ze vodici maju na displeji presny odjazd, povedal som ze o tom viem a ze som osobne videl ako mal vodic na tom displeji minutu ci dve a napriek tomu odisiel zo zastavky.

To je tak tazke pockat na nulu, ked je tam aj to farebne zvyraznenie - navyse na prvej zastavke? Ak si potrebuju nadchadzat, je to problem cestovneho poriadku, ten je tiez problemovy, je tak tazke ho prerobit, ci len opravit, aby vodici neboli nuteni sa nahanat?

19ka smerom na konecnu Napajadla bezne meska 10 minut aj 10 zastavok pred konecnou, aj 17ka na stanici, 10 minut, stalo sa mi to viackrat, aj mimo spicky.

Zda sa to ako banalita, jedna minuta - ano, niekedy sa da prist na zastavku skor, ale niekedy nie - cestou z prace, skoly, obchodu (s plnymi taskami) to nejde, rovnako aj ked si naplanujem cestu, mam rezervu na prestup 10 minut, jeden spoj meska 9 a pol minuty, dalsi opusti zastavku len o 1 minutu skor a mozem cakat 20 aj 30 minut a niekedy oznacovat dalsi listok casto iba na 1 ci 2 zastavky(!), stava sa to casto, alebo si to nevsimnem, alebo risknem a este zaplatim pokutu, len kvoli tej 1 MINUTE o ktoru opustil vodic zastavku skor!

Mesto chce aby ludia viac vyuzivali MHD, ale taketo praktiky skor ludi odradzaju.
Reply on: Apeer #82953:
Dakujem, takze prve spoje nejdu celu trasu, strucne, ak som to dobre pochopil.

Mam este jeden problem, ale napisem samostatny prispevok.
Reply on: Dead #82951:
Poobedné výjazdy na Linke 54 cez dni školského vyučovania

54015: začína o 12:48 na zastávke D.H., miestny úrad smer Madridská
54025: začína o 13:56 na zastávke Madridská
54035: začína o 13:36 na zastávke D.H., miestny úrad smer Madridská
54045: začína o 12:26 na zastávke KVP, kláštor smer Alejová kolečkom na L34 a následne na L54 z KVP,kláštor o 13:24
54055: začína o 13:05 Gymnázium Opatovská smer KVP, kláštor
54065: začína o 13:29 Gymnázium Opatovská smer KVP, kláštor
Reply on: Dead #82951:
Tak je to možné, že autobus sa po výjazde z Hornádskej zapojí na linku od zastávky Gymnázium Opatovská a pokračuje na KVP.
Nasiel som nezrovnalost:

Linka 54 Poliklinika Východ - smer na ▼ KVP, kláštor, prvy spoj popoludni 13:45.

Linka 54 Bytový podnik mesta Košice - smer na ▼ KVP, kláštor, prvy spoj popoludni 13:07.

Ako je to mozne, o 4 zastavky dalej rovnakym smerom pride prvy popoludnajsi spoj skor?

Posledny spoj je spravne, 17:21 > 17:31.

Reply on: mi.v #82949:
Chytis ich za krk a "vystupis ich". Ale tak no, tym si koledujes o vacsi problem.
Keď je toho na mňa v zadnej časti busu priveľa (smrad alebo krik a zároveň očividná jazda skupiny bez zaplatenia), čo robí nepríjemnú jazdu pre nás ostatných, ktorí platíme, zvyknem slušne poprosiť vodiča, či by neposlal preč zapáchajúcich tmavších cestujúcich, ktorý asi nemajú lístky . Doteraz vodič situáciu stále obratom vyriešil a celá skupina musela vystúpiť. Ale minule mi jeden vodič ešte predtým povedal, že to som mohol urobiť aj ja. Ale ja som iba cestujúci. Čo tým asi mohol myslieť?
Reply on: Granite01 #82946:
Buď tie pravidlá vymýšľal úplný diletant, alebo je to z nejakého dôvodu (čo bude pravdepodobnejšie) a môžeme si domýšľať z akého...

Malý autobus zožerie 25 litrov nafty. Vieme koľko nabehá za deň a že reálna spotreba má ďaleko od oficiálnej, takže 20000 litrov nafty za rok rozhodne nie je problém dosiahnuť. A na vyťažených spojoch, pri zapnutej klíme bez problémov omnoho viac. Za osemročnú papierovú (reálne dlhšiu) životnosť tu máme státisíce spálenej nafty. A to je len jeden malý bus. Kritérium fakt za jeden bod zo 100...

Inak... To kritérium samo o sebe je akési divné... "Prevádzkové náklady na emisie"? Tak buď sú to prevádzkové náklady vozidla, alebo množstvo vyprodukovaných emisií na určitú vzdialenosť, nie snáď?
Reply on: orlov #82945:
#3534 nie je ani zďaleka jediný z posunutím hlásením. Napr. Veľa KT8čiek má posunuté hlásenie alebo aj Sorka #5725 ma tiež.
Reply on: jt #82942:
Jasne. To je tá kvalita obstarávania. To sú tie istoty.
Veď je jasné, že prevádzkové náklady vozidla počas predpokladanej životnosti tvoria dôležitú časť celkových nákladov na prevádzku vozidla. Načo potom vôbec takto kritérium stanovili? Kvôli sebe, či kvôli EÚ? A toto nám EÚ zožerie aj s navijákom? Toto hranie sa na obstarávanie?
Včera som po dlhšej dobe použil MHD, konkrétne L27 s #3534 večer. Infosystém hlásil zastávky až po zavretí dverí a odchode busu ... veľmi prínosné najmä pre cudzincov ...
Reply on: 110mat110 #82943:
Aj na fb včera niekto písal, že niektorí autobusári to tiež ignorujú

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.