Reply on: mi.v #82961:
Ide o to, ze takto riesit to bude minimum ludi, male percento takych ludi vyhodi alebo nahlasi u vodica, vacsina si presadne, vystupi, alebo to pretrpi. Vekom sa cuch postupne straca, takze starsim to moze vadit ovela menej a vlastny smrad clovek neciti, takze si to neuvedomuje.Kvoli tomu vsetkemu je potrebne najst idealne riesenie a to je podla mna ANONYMNE nahlasenie, pokial by bolo mozne poslat SMS s cislom vozidla, alebo 3x stlacit tlacidlo vystup, vodic by prisiel dozadu a myslim ze by problemovu osobu/osoby lahko nasiel, slusne by si vypytal listok, alebo by povedal ze obtazuju cestujucich zapachom, ze je to v rozpore s pravidlami CP a slusne by ich poziadal o vystupenie, v pripade potreby by mohol zavolat policiu.
Inak prave ta slusnost chyba niektorym vodicom, jeden pravidelne vulgarne nadava "spoluobcanom" cez cely bus, prip. pride dozadu, vrieska a vyhodi ich - neuvedomuje si, ze v nich pestuje nenavist a budu sa spravat este viac extremne - a tiez ostatni z majority si budu mysliet, ze toto je normalne spravanie.
Ma to uz aj nasledky, videl som mladych (majoritu) vulgarne nadavat spoluobcanovi, vobec sa nebali, nemali ziadne zabrany v buse plnom ludi, mozno nemali ani 10 rokov. Postupne bude nenavist a agresivita rast - na oboch stranach a to nie je dobre.
jt
Malý autobus zožerie 25 litrov nafty. Vieme koľko nabehá za deň a že reálna spotreba má ďaleko od oficiálnej, takže 20000 litrov nafty za rok rozhodne nie je problém dosiahnuť. A na vyťažených spojoch, pri zapnutej klíme bez problémov omnoho viac. Za osemročnú papierovú (reálne dlhšiu) životnosť tu máme státisíce spálenej nafty. A to je len jeden malý bus. Kritérium fakt za jeden bod zo 100...
Inak... To kritérium samo o sebe je akési divné... "Prevádzkové náklady na emisie"? Tak buď sú to prevádzkové náklady vozidla, alebo množstvo vyprodukovaných emisií na určitú vzdialenosť, nie snáď?