Terepin sa možno vyjadril trochu expresívnejšie, ale racionálne jadro to má - nakoľko za posledných pár rokov naozaj nebola jedna etapa výluky, kde by nebolo aspoň jedno riešenie, nad ktorým zdravý rozum zostáva stáť...
Zato táto reakcia bola vzorová - síce ja poznám všetky interné a externé mantinely a Vy nie, ale „viem, ale nepoviem“ a Vy kritizovať nesmiete, lebo Vy ich neviete... Ale „pome, ukáž sa...“.
Ja by som sa napríklad aj „ukázal“ (teraz cez sviatky by som na to aj mal čas), ale neviem:
a) koľko je dnes celková špičková výprava autobusov (vo veľkostnej skladbe),
b) koľko ks z každého veľkostného druhu je možné maximálne súčasne vypraviť,
c) koľko vodičov autobusov je dnes v práci cez školský, neškolský a voľný deň,
d) koľko z toho sú zálohy (opäť veľkostná skladba, ale aj špička vs. celý deň vs. noc),
e) koľko minút sa dáva na konečnú (okrem prestávok, čiže na meškanie + na prejazd konečnou),
f) čo všetko bude pre busy uzavreté resp. čo sa im sprejazdní naviac (otáčania cez koľaj),
g) možnosti dočasných zastávok (Zimný štadión, Idanská, Spoločenský pavilón, Bernolákova),
h) či retardér na Bernolákovej môže ísť opäť dočasne dole,
i) prečo by sa nemohli „zásadne meniť turnusové tabuľky vodičov“ (to kto je tu pre koho?).
Pretože mne sa zdá, že niekto si tu pestuje pocit výlučnosti a je alergický na kritiku. A pritom trvale praxou dokazuje, že až taký profík nie je...
A pritom ako vidím, prvé perly už sa rysujú - autobus za R2 po celej trase (prebytok vodičov autobusov?), linka 6 až na stanicu (prebytok peňazí na prevádzku MHD?)...
Ale s názorom, že desiatku netreba zatiahnuť k stanici, súhlasím (aj to večer je nezmysel).
Predpokladam (ziadne info nemam), ze 6/9 po terase budu koncit v DPMK. Odtial NAD na zelezniky. Mozno cez Popradsku okolo Cassovie, mozno inakadial. Z jazera 9/R2 po Alejovu, na zelezniloch prestup na NAD. Mozno bude R2ka ako R1 nahradena na navozy cela NAD.
Rky na terasu cez DPMK, busy cez Bardejovsku a Bernolakovu k Steelke.
Zdravím, chcel by som sa opýtať či by mi nevedel niekto poradiť ohľadom električky KT8D5. Aký je bežný prevádzkový prúd ktorý odoberá pantograf počas rozbehu električky ???
Poprípade aký maximálny prevádzkový prúd môže odoberať KT8D5 ?? 600 A alebo viac ??
Zaujímalo by ma ako bude riešena ED teda konkretne trasy liniek ktorých sa výluka na kruháči bude týkať? V médiach sa vždy objavi taka "pozitívna" správa vždy ak sa končí nejaka etapa reko trati, že "už začnu linky premávať" tam a tam,,atd, (ako bolo tomu po ukončení Vss, aj Komenskeho, aj Nemcovej,, teraz je to tak isto že konečne trieda SNP už sa bude jazdiť,, pýtam sa ako teda bude riešena trasa L6, a hlavne L9 a R2 ?? Pokiaľ viem od kedy začali akékoľvek opravi trati L9 prestala jazdiť na svojej pôvodnej trase,,, a je jedo či sa robil "uzol" (amfik, mmm ,Havličkova, Vss) ale aj Komenskeho, teraz SNP.. a teraz zase kruháč,, linku 9 tie reko trate asi postihli od začiatku od kedy sa začali trate opravovať (a to je už niekoľko rokov) buť bola len krátená, alebo zrušená, alebo len na kusku svojej trate nahradená AD (nikdy nie v celej svojej trase),, tak by ma zaujímalo teda ako bude tentokrát "zmenená" alebo skrátená, alebo upravená trasa L9 ?? Predpokladám že L6 pôjde z depa cez terasu, kuzmáknu, NO na stanicu,,, a čo L9? depo- terasa- havličkova,,, a v useku od spoločenskeho po važecku? nahradená AD ? neverim.. alebo riešene z važeckej KT-čkami a uvraťovo končiť bude na alejovej? hm a v useku alejová- spoločenský ako? a čo L R2 ? bude jazdiť obkľukou cez celé mesto, terasu, bardejovsku a do uss cez bočný výjazd?? Možno už sa vie presne ako budu spomenute linky 6.9 R2 vedene. dakujem za info.
Úprimne, viac ako predĺženie jazdnej doby na linke 10 pri tom návrhu od Terepina by ma zaujímalo, kde sa tí ľudia natlačia do nich - aj v niektorých časoch mimo špičky býva veeeeľmi slušne naplnená. Ak teda Terepin neráta s výrazným navýšením vozidiel a vodičov na tejto linke... ?
Počuj Ty odborník na zdravý rozum. Ak chceš kvákať a hodnotiť iných, skús si najprv obliecť tú druhú kožu alebo aspoň poznať podrobne, čo za rozhodnutiami skutočne stojí. Trasy a parametre liniek MHD počas výluk sa nevytvárajú len na základe toho, čo si od stola nejaký grafikonista či logista pomyslí, že je dobré a basta. Je za tým x ďalších prevádzkových vplyvov, ktoré musia byť rešpektované, aj keď sú to mnohokrát len zlé a ešte horšie riešenia.
Teraz bude kompletne zatvorený kruháč s výnimkou pravého odbočenia SNP > Šaca a Šaca > Alejová. Obchádzka od smeru Šaca do centra a späť cez Bardejovskú, vrátane spojov SAD, Spoločenský ako prestupný bod. Máš vozidlový park busov s 84 klbákmi a 28 strednými solarismi, limitovaný počet vodičov, poznáš nahrubo jazdné doby a polohy zastávok, aké linkové vedenie by si navrhol? Podmienkou je nenavýšiť výpravu vozidiel a vodičov AD, nevykonávať žiadne zmeny v nedotknutých linkách a zásadne nemeniť turnusové tabuľky vodičov. Tak pome, ukáž sa. A následne to porovnáme s už existujúcim riešením dopravcu.
Jo a aby som nezabudol, to s tou linkou 10 cez stanicu ani neskúšaj, ak nechceš, aby Ťa 30-tisícové sídlisko Ťahanovce roznieslo v zuboch, lebo im predĺžiš cestovanie na nosnej linke a tým aj zdvihneš cestovné.
Zrovna ZSSK by som sa na zaklade skusenosti z BSK bal mozno najmenej. Nie ze by tam nejake komplikacie neboli, ale ZSSK a MDV boli zrejme najmensim komplikatorom procesu.
Samozrejme, že je to málo.
Ono síce parkovacích miest použiteľných aj na P+R je vyššie pozdĺž Slaneckej dosť (pri obchodných centrách), ale sú cez cestu, nie sú prestrešené a nie sú strážené.
Ale aj toto je iná stavba (čo značí, že to nakoniec ani nemusí byť postavené).
Chápem to tak, že v článku pre verejnosť to stačí zahrnúť pod jeden pojem "stavba". Alebo sa to mohlo medzitým zmeniť atď...
Mňa skôr znervózňuje tá zelená naznačená stavba terminálu IDS Važecká, ktorá v zátvorkách uvádza "parkovisko, prestrešenie", lenže to parkovisko má 20 miest. (Ak sú to tie malé zelené obdĺžničky podobné čiarkovanej čiare.) Rozmerovo to celkom zodpovedá tej malej ploche terminálu, významne viac tých miest asi nebude. Lenže... načo je terminál IDS s 20 parkovacími miestami? To je predstava kraja/mesta, že 20 motoristov bude využívať IDS? Toto rozhodne nie je výbava pre P+R a je zrejmé, že P+R sa v stavbe/stavbách zase nerieši. Snáď v roku 2100 tam už bude. Alebo to len my sme nepochopili, že oni už počítajú s verejnými automatickými autami v blízkej budúcnosti a teda žiadne P+R nakoniec ani nebude treba .
Aha, takže som slepý... Je to hneď na začiatku.
Lenže tam je napísané, že ide o iné stavby ako „Rekonštrukcia a modernizácia cesty II/552 - Slanecká cesta“ (aj keď podľa mňa je to oficiálne Slanecká ulica a nie cesta).
Zatiaľ čo v spomínanom článku bolo uvedené, že by to malo byť súčasťou TEJTO stavby.
P.S. na mape v dokumente "C.1 – I Projektový zámer a súvisiaca dokumentácia.pdf" vidieť, že rekonštrukcia obratiska a výstavba terminálu integrovanej dopravy budú ďalšie samostatné projekty výstavby.
Pozrel som si tie dokumenty a vidím, že tie podklady sú len pre stavbu cesty, teda nie je tam ani obratisko, ani trať. Ak budú, tak zrejme neskôr v inom projekte, ak sa nejaký robí.
Župani KSK a PSK sami osebe sú schopní akurát tak zladiť cestovné a prepravné poriadky a tarify dopravcov prímestskej autobusovej dopravy v týchto 2 krajoch (teda to, čo bolo predtým desaťročia samozrejmosťou) a to je tak všetko. Aj to síce treba, ale to je málo.
Bez zapojenia miest Košice a Prešov sa žiadna ozajstná integrácia nemôže ani začať.
A druhý poriadne ťažký oriešok bude ZSSK, ktorá ma všetko vlastný (a najmä iný) systém.
Toto vyzerá na celkom dobrú správu - keďže na Moldavskej pri bývalých Spojoch sa dá prejsť cz trať (aj busom), znamenalo by to, že linky 34 a 54 (a možno aj nejaká x9 - neviem, či sa južná časť deviatky bude riešiť električkou s koľajovou spojkou na Alejovej alebo autobusom až z Jazera) by aspoň v smere na juh mohli premávať cez Spoločenský pavilón normálne (čo by riešilo množstvo prestupov).
Ale uvidíme - pretože platí moja poznámka o tradíciách DPMK nižšie...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v