Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Aktuálne skúšobna jazda na SNP. (Foto dokumentačné)
Prečo vlastne je na niektorých miestach uchytenie trolejového vedenia pevné a nie delta?
Reply on: myslavcan #82711:
Nebersimadohubykedneviesakojenatommojatabula 😛
Reply on: jakub.michvocik #82710:
Tošetrebapytactu: https://www.dpmk.sk/kontakty/napiste-nam/otazka
Reply on: jakub.michvocik #82710:
Ja sa chystám jednu dať 17.5. Dispecer má dve dať do konca marca, mi.v má čas do Silvestra a 110mat110 už mešká s tou na stanici 11 dní...
jakub.michvocik

jakub.michvocik

kedydatetie elektronicketabuleinformacnenazastavky,
cez kríženia v obluku 15, v priamom smere 20km/h
P.S. ...a aká je cez "srdcovky" na konci splietok?
Reply on: 381+383 #82706:
A cez koľajové križovatky je aká rýchlosť? Keďze v križovatke VSS sú výhybky ďalej pred križovatkou aj preto, aby nespomaľovali električku až v križovatke. (Tento účel som si doteraz vôbec neuvedomoval. :)) V priestore križovatky teda zostávajú iba koľajové križovatky.
Reply on: Granite01 #82705:
Tam je koľajová splietka, max. prejazdová rýchlosť do oboch smerov 15 km/h. Ostatné klasické výhybky - do rovného smeru 15 km/h, do odbočenia 10 km/h. Zjazdná výhybka z roviny 20 km/h, z odbočenia 10 km/h.
Reply on: PTKe #82700:
To je teda paradox, že kvôli nástupnej hrane nemôže byť splietka. O koľko by sa zväčšila medzera medzi hranou nástupišťa a električkou? 6-7cm? Hlavne, že pri zastávke v oblúku sú medzery omnoho väčšie. Pritom sa jedná o zastávku, ktorá sa má používať len výnimočne.
A to o výhybkách s pojazdnou rýchlosťou 10km/h - to je výborné. Ale na NO v smere od Astórie pravdepodobne je použitá výhybka s vyššou rýchlosťou, keďže električky tam mávajú aj vyššie rýchlosti?
Reply on: PTKe #82700:
+1 ďakujem za vysvetlenie podrobností. S tou hranou nástupišťa som si problém uvedomoval, ale nečakal som, že to vytvorí také striktné obmedzenie. Škoda. Tu vloženiu splietky zabráni nejakých +15 cm navyše od hrany a pritom v obratiskách na stanici a pri botanickej záhrade hrana nástupišťa odskakuje oveľa ďalej ako toto. Áno viem, priamy úsek koľaje a oblúk je niečo celkom iné...
Reply on: 110mat110 #82702:
už som to tu vysvetlil - s rozlíšením požadovaného signálu voľno pre električku, ktorá prichádza ku križovatke a na vjazde je výhybka - napr. zo smeru NO pred križovatkou Štúrova - Kuzmányho - Žižkova, či požaduje voľno smer Moldavská alebo doprava smer Kuzmányho. K otázke preferencie ED na NO - tam je zatiaľ tvrdá požiadavka dopravnej polície na koordináciu prejazdu AD v smere Štúrova - NO - Palackého.
Reply on: PTKe #82700:
Co znamena aktivna preferencia? Elektricka prefrci cez krizovatku bez zastavenia? alebo sa len vynechava jej cyklus az kym nejaka elektricka stoji na semafore?
Reply on: PTKe #82697:
Bude takto konečne riešená aj signalizácia v križovatke na Námestí osloboditeľov?
Reply on: mi.v #82698:
K tým splietkam na VSS - vzdialená výhybka od centra a dve koľaje pred križovatkou zo smeru od centra museli byť zrušené z priestorových dôvodov, a aby sa zabezpečila vyššia rýchlosť vjazdu električky do križovatky /z dôvodu kratších medzičasov CSS/ tak sa tu osadila splietková koľaj. Podobne sa riešil príjazd električiek do križovatky z Barce. Z jazera z dôvodu zmeny trasy koľaje z protismeru /zrušené esíčko/ sa dve koľaje museli zrušiť, a splietka tu nie je z dôvodu, že je tu zriadené nástupište /hoci tu električky nemajú zastávku/, a popri nástupnej hrane nemôže byť vedená splietka, ale iba samostatná koľaj - kvôli zadefinovanej vzdialenosti skrine vozidla od hrany nástupišťa. Z Alejovej nie je splietka z dôvodu, že ju DPMK nepožadoval - z dôvodu minimálneho počtu spojov odbočujúcich doprava do Barce. Toto ma mrzí, lebo nepredpokladal som, že sú v rámci stavby MET používané výhybky s predpísanou prejazdnou rýchlosťou max.10 km/h - robí to obrovský problém, sú tu veľmi dlhé medzičasy medzi električkovým signálom voľno a zelenými pre automobilovú dopravu v kolíznych smeroch. Z toho dôvodu sa napríklad odsúval začiatok zelenej pre ľavé odbočenie áut z Barce do alejovej a tak sa táto zelená skrátila oproti pôvodným výpočtom o tri sekundy. Aj preto je potrebné v lete spustiť na tejto križovatke aktívnu preferenciu električiek s rozlíšením smerov.
Za gule zavesit toho, co vymyslel R4 v takejto podobe. To ako cez prazdniny ZS a SS Technika neuci? Od kedy?
Reply on: S499.1023 #82696:
Projektant nakreslí zadanie s dodržaním noriem a všetkým ďalším, čo k nemu patrí, no ako sa dalo čakať, bolo to "podľa požiadaviek DPMK". Preto ja by som sa na dôvody kľúčových rozhodnutí pýtal tam. 🙂 Presnejšie, nevie tu niekto, prečo to tam DPMK nevložil?

@PTKe – tá preferencia pri VSS znie sľubne a na Kuzmányho a pri Športovej hale to dúfam spraví viditeľný rozdiel. Snáď už sú preč časy, kedy mesto namonotovanú preferenciu "nezapne", lebo by to spôsobovalo diskomfort v IAD.

@PTKe – Predpokladám, že taká splietková koľaj sa dá "dorobiť" dodatočne, samozrejme, nie najbližších pár rokov, kedy musíme byť povinne spokojní s tým, čo sme dostali (koniec-koncov, bolo to podľa našich vlastných požiadaviek) a chváliť eurofondy. Je to tak?
Reply on: S499.1023 #82696:
Koľaje podľa požiadaviek DPMK riešil Prodex. Signalizácia sa bude upravovať s preferenciou električiek podľa rozlíšenia smeru - do konca stavby MET v auguste to bude funkčné, momentálne sa pracuje na nadstavbe palubákov električiek, aby vysielali pred križovatkou pre radič požadovaný signál pre zaradenie požadovaného signálu voľno. Prijímač už má Siemens pripravený. Podobne bude riešený triangel pri Krajskom súde a pri Športovej hale.
Reply on: mi.v #82695:
Kto projektoval, PTKe ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.