Pred pár dňami som na stanici videl tiež odchod R1, z diaľky,prídem k zastávke a pozerám že odchod o minútu pritom už bola niekde na sennom trhu. Neviem teda či nám vôbec treba cp.
A to k tomu sa tento podnik ešte stará o verejné osvetlenie...3 týždne nesvietia stvetlá pri jednej dôležitej križovatke,ani po poslaní podnetu cez formulár som nezaregistroval aby si to vôbec prišli obhliadnúť..no celé zle
Väčšinu odchodov v noci na stanici kontroluje pojazdný dispečer, a moja skúsenosť zo siedmich nočných v decembri - odchádzali sme všetci spolu presne na odchod.
Tie nadbehy sú problém, horší problém je, že aj keď o tom na dispečingu vedia, do vysielačky proste neupozornia, alebo ak tak veľmi sporadicky. Nadbehy sú niečo, čo sa u nás ticho toleruje, pritom práve to je vec, ktorá mňa od MHD odlákava čím ďalej tým viac, a nie iba mňa. Čo to má sakra znamenať, že si prvé ranné či posledné večerné spoje v kľude odsvištia o dve minúty skôr ? Tu neexistuje výhovorka, že to je výjazd z vozovne, má to CP tak nech ho dodržiava. Už sa mi asi trikrát stalo, že som kvôli nadbiehajucemu dementovi zmeškal vlak (môžem sa len potmehúcky usmievať, že do toho lístka vlastne ajtak ten dement prispel svojou troškou), a nočné spoje sa teda tiež nemôžu chváliť extrémnou spoľahlivosťou. Od tej veľkej zmeny nočákov som využil nočák asi tak 10 krát, zhruba trikrát som v prichádzajúcom "trolejbuse" na stanicu zamával ostatným nočákom, na ktoré mal byť prestup. Ak nie je prítomný pojazdný dispečér alebo ak nad vodičmi nie je nejaká autorita, ktorá by ich za nadbehy a takéto priestupky napomínala (skôr by som bol za tresty, to si skorej zapamätajú, ak kvôli tomu, že sa ponáhľal, nedá decku večeru), tak sa toto, tak sa toto proste nikdy nevyrieši. Je to niečo, čo sa ticho toleruje. Keby bolo aspoň na vývesku napísané, že je nejaká oficiálna tolerancia, prosím, inde to tak vedeli.
Smiešne na tom je, že ešte zahlási, že náhradu 4 vykonávajú 2 a 7 v 20-minútovom intervale. A v akom jazdili predtým? V rovnakom. Takže skvelá náhrada.
32ky si niekedy veselo jazdia s 3-minútovým nadbehom (skúsenosť z dneška). Pár dní dozadu desiatka po celej trase 2-3 min nadbeh. Električky na Kuzmányho s nadbehmi vídavam teraz cez sviatky úplne pravidelne (rekord 3 minúty medzi súdom a Domom umenia).
Tak ja sa necudujem, ze tie elktricky jazdia prazdne, kamarat siel na 7 na radnicu a ta si spokojne s naskokom 1 minuty presvistala zastavkou na Kuzmanyho a to bola posledna. Dalsia perlicka bola, ze nocne spoje idu hned 10 minut po poslednych dennych a dalsi ide o hodinu, predtym krasne chodil nocak o 23:30, nerozumiem, preco to tak nemohlo ostat.
"Podľa hovorkyne Dopravného podniku Michaely Karaffovej na linke č. 4 došlo k zmene na základe skutočnosti, že jej prevádzka je z dlhodobého hľadiska nerentabilná."
Čiže sa nechystajú žiadať europrachy na opravu tejto trate
"Táto zmena nie je poslednou, pretože Dopravný podnik prehodnotí električkovú obslužnosť až po ukončení výluk spôsobených modernizáciou električkových tratí."
Veď to, že nie je posledná. Zmena zmenenej zmeny. Nič nejazdí rovnako viac, než pár týždňov. Ukážkovým príkladom je vykanibalizovanie linky 51 od začiatku výluk. Z 2 klbákov + 2 sólo sú zrazu 3 elektrošmejdy, nejaké spoje sa vytratili, lebo autobus bolo treba inde, no po skončení jednej etapy sa to do pôvodného stavu už nevrátilo. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo polroka dozadu. Len tak ďalej, vyháňajme stále ďalších cestujúcich, len neviem, kde sa zamestná ten ansámbl školovaných inžinierov z Bardejovskej keď to celé padne na hubu ?
Sečovce majú aj rýchle spojenie do Košíc autobusmi, ktoré nestoja pri každej vŕbe (napr. 713421 VT - KE; cca 45 min; mimochodom celú trasu dá za cca 1 h 20 min, vlakom cez PO je to na 2 hodiny ? ) - IMHO vlak (ak by medzi Sečovcami a Trebišovom nejaký premával) pri súčasnom trasovaní tratí tomu nikdy konkurovať nebude schopný.
Ja si myslim, ze aj smer Margecany resp Spis je v pohode, vobec som nechapal, preco ked bol zavrety most cez Ruzin, tak nezobrali nejaku 81x, ktora by z Jakloviec vozila ludi do Margecian a odtial vlakom do Kosic. Namiesto toho len fnukanie, ze musia dat vypoved, lebo nemozu autom do Kosic. V Celovciach nahodou ludia celkom vystupovali, vacsinou na nich cakal niekto s autom a odviezol ich do ciela, podobne to funguje aj v Trebisove, aj ked tam viaceri ludia casto idu pesi aj na druhy koniec mesta. BnO boli prestupna stanica do Kapusian, len ked ide vlak raz za 4 hodiny, tak to atraktivne moc nie je a ked sa s nim nevies dostat ani do/z prace, tak je jasne, ze sa to zrusi. Ono celkovo doprava na vychode skor trpi tym, ze takty su dost riedke, urcite aj polohou a tak je vacsina ludi odkazanych na auto, ved do Secoviec idu len autobusy, ktore stoja pri kazdej vrbe, ked clovk este ide do Kosic, tak cesta tych mozno 100 km trva aj skoro 3 hodiny.
Tak 191 je kapitola sama o sebe, veď dokonalým príkladom toho je aj zrušenie väčšiny osobákov v relácí Trebišov - Michalovce - Humenné, staníc je tam dosť, ale sú ďaleko. Stokrát pohodlnejšie je ísť autobusom, ktorý má vrámci obce viacero zastávok. Chodieval som sa občas previezť obedňajším osobákom z Humenného do Michalian, a vždy mi unikala pointa, načo ten vlak v úseku Humenné-Trebišov vlastne jazdí. 812+012+812 a ľudí v tom úseku sotva na polovičku jednej 812tky. Železnica na východ, alebo vlastne aj juhozápad, trpí tým, že je od obydlí príliš vzdialená. Od Košíc jediný smer kde má železnica pre obyvateľov atraktívnu polohu je trať na Prešov resp. Lipany.
190tka je iná kapitola. V okolí Slanských vrchov sa zatraktívnenie veľmi riešiť nedá, tu proste vyhrá autobus kvôli polohe staníc. Ďalej na východ to už až taká tragédia nie je, otázne však len ostáva, či je využívanie železnice ďalej na východ spôsobené jej atraktívnosťou alebo skôr tým, že neexistuje iná možnosť rozumná. Myslím, že je to kombinácia oboch faktorov, pretože skutočne som si všimol, že väčšina cestúcich cestuje smerom do respektíve zo vzdialenejších miest, než sú napr. Michaľany, zhruba po tie Michaľany totiž existuje ešte konkurencieschopné autobusové spojenie.
Horšie je, že aj na rovine je trať 191 dosť o ničom, viď napr. Bánovce nad Ondavou. Tam by to ale šlo zmeniť. Trať je teraz skoro ako podľa pravítka, miernymi zahnutiami by to šlo dať bližšie k intravilánom a ani by sa nemuselo upúšťať od štandardu 160 km/h. V Slanských vrchoch to je dosť nereálne, no zasa taká Kalša nie je až taký prúser, ako sú napr. Čeľovce.
Vedel by mi niekto prosím priblížiť, ako to bolo s Ikarusom 4126/II?
1. Na evidencii dopravcov píšu, že bol zabavený v Novom Meste nad Váhom, tu v katalógu je Slovenské Nové Mesto, ako to teda je?
2. Colníci ho zadržali ako nový alebo až ako jazdený?
Vopred vďaka ?
Divil by si sa. Keď som naposledy išiel SADkou tým smerom, tak sa dievčatá, študentky, dohadovali na stretnutí ráno. Slečna zo Slanca sa rozhodla ísť autobusom, rovnako tak učinila aj slečna z Kalše. Slečna zo Slivníka bola lenivá v Kalši prestúpiť /alebo možno nie lenivá, skôr prípoj k vlaku neexistuje/ a zo štvorice jediná odhodlaná ráno ísť vlakom bola slečna z Kuzmíc. Tá trať je postavená brutálne od veci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
veteran
Čiže sa nechystajú žiadať europrachy na opravu tejto trate
"Táto zmena nie je poslednou, pretože Dopravný podnik prehodnotí električkovú obslužnosť až po ukončení výluk spôsobených modernizáciou električkových tratí."
Veď to, že nie je posledná. Zmena zmenenej zmeny. Nič nejazdí rovnako viac, než pár týždňov. Ukážkovým príkladom je vykanibalizovanie linky 51 od začiatku výluk. Z 2 klbákov + 2 sólo sú zrazu 3 elektrošmejdy, nejaké spoje sa vytratili, lebo autobus bolo treba inde, no po skončení jednej etapy sa to do pôvodného stavu už nevrátilo. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo polroka dozadu. Len tak ďalej, vyháňajme stále ďalších cestujúcich, len neviem, kde sa zamestná ten ansámbl školovaných inžinierov z Bardejovskej keď to celé padne na hubu ?