Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ale cenu o najhorší intérier vyhrávajú elektrobusy ? v tom ísť v špičke na 20-ke (neviem ako iné llinky) no to je doslova pretláčaná na niektorých zastávkach,neni sa kde postaviť,neni sa kde uhnúť,možno mali spraviť strešné okná pre únikové východy ?
Reply on: 110mat110 #82330:
Iste, súhlasím s tým, že interiér SORky je natlačený na seba a nepriestranný... Ale to s vystúpením polovičky autobusu je bohužiaľ daň za nízkopodlažné vozy, tu sa neuhneš už tak ľahko ako v iných, vysokopodlažných vozidlách. Aby som pravdu povedal, nezastávam sa koncepcie interiéru SORky, lebo podľa mňa je tam príliš málo miesta pre stojacich, v porovnaní s iným autobusom, ale to je vec nezávislá na počte dverí vozidla. Aj v Citelise keĎ sa sypem vonku napríklad do sedadla nad kolesom, tak pár ľudí posuniem do kočíkového... Naviac aj SOR s nižším počtom dverí, je na tom úplne rovnako tragicky, ale šírka uličky je proste vec ktorá nie je daná počtom dverí... Vyšší počet dverí výmenu cestujúcich proste zrýchľuje, o tom niet pochýb. Zaujímalo by ma ale ako tie autobusy vyzerajú pod tými schodíkmi, či by sa to nedalo urobiť o 10cm do strán užšie...
Reply on: rpopo #82329:
A teraz opacna situacia. 25ka v rannej spicke. Ludia sa prisypuju v Polove a vysypuju sa postupne az po NO a dalej. Cize pride plny bus na SOSA kde chce vystupit len zopar ludi ale musi vystupit polovica autobusu, lebo jednoducho vsetci zavadzaju vo dverach.

Druha specialita v SORe je priestor pre kocik. Ked je medzi 2. a 3. dveram vela ludi a niekto si s kocikom zmysli, ze nastupi tak
1. sediaci na vyklapackach sa ani za boha nezdvihnu.
2. ked stoja ludia v mieste pre kocik (lebo to je jedine miesto kde sa da normalne postavit a nezavadzat), tak kocik tych ludi tlaci pred sebou do priestoru 2. dveri kde opat zavadzaju.
Reply on: monoblok #82327:
Výklenok pri náprave vo vlečke na ľavej strane /v smere jazdy/ bude mať niečo do činenia s nápravou/diferenciálom, rovnaký, ešte väčší výklenok majú aj Citelisy, a výklenok je aj v Tedomoch a Solarisoch a z ponúknutých vozidiel ho má SORka najmenší. Triafanie do zlej farby. 🙂 Vzadu to je preliezka to je o inom, ale odceňujem, že NS má poriešený stupienok na tú poslednú dvojsedačku pred motorom, aspoň tam je väčšia nášľapná plocha.

Na margo počtu dverí poviem len toľko, že choďte sa previezť na "trolejbus" niekdy, keď tam namiesto kĺbaku bude 15m Solaris, alebo už aj Citelis. Príklad z Citelisu... pristavíš autobus na NO, ku galerke alebo aj na Mier, proste zastávky, kde je veľká výmena cestujúcich a strácaš čas. Ak sa do toho pridá kočiar vo vozidle a nie je mimoriadne, keď sú vo vozidle aj tri, a majú sa tí ľudia sypať vonku, tak na takejto zastávke postojíš v špičke pokojne aj minútu, v lepšom prípade na iných zastávkach to stíhajú aj za 40 sekúnd. Zrátaj si, koľko tým stratíš, keď máš taký čas defacto dvoje dvere zo 4 obsadené kočíkmi a čas pobytu v zastávke ak sa nemýlim je rátaný na 25 sekúnd. /Nie som si touto informáciou úplne istý ale/. Ano povieš si, že nezavadzajú do nástupného priestoru. To je pravda, ale rozhádžu cestujúcich a tí potom kým sa vysypú z miesta kde stoja, tak to trvá množstvo času, a tu na toto nie je výhovorka, že mali ísť skôr, pretože to by museli začať boj o miesto na vystupovanie už zastávku predtým. Naopak v SORke takéto problémy nezažiješ, lebo kočíky majú vyhradené len tretie dvere, takže aj v najhoršom možnom prípade, máš stále 4 dvere voľné. V SORke je málo miesta na státie, alebo skôr, miesta je dosť, len sa nie je čoho držať.
No presne je to vidno na druhej fotke, vpravo dole opat vyklenok do chodbicky, fukanie rovno na nohy cestujucich v priestore dveri a ta podesta pri motore, to su minus dvaja stojaci ludia v danom priestore. Ja som teda 71 jazdil dost dlho a aj 4 dvere tam stacili, omnoho dolezitejsie je, ci sa ludia nezobudia neskoro, ze maju vystupovat resp ci je vo vozidle kocik, kolko ludia ma tasky atd
Skor ma by zaujimala zadna cast, kde je motor. Ked som nou dnes siel, tak pri motore je tam taka podesta, ktora sice ulahcuje vystup k sedadlam pred motorom, no to odtial fuka kurenie, takze rovno na nohy, pokial ludia stoja pri dverach, zaroven na tej podeste nikto nechce stat, lebo by z nej lahko spadol. Dalej ma zaujal este ten vyklenok pri naprave vo vlecke, na tom sa tiez jedna pani skoro rozbila dnes rano.
Reply on: Dispecer #82323:
No dobre, tak jediná v prevádzke ? .
Spojenia pomocou MHD už je možné hľadať aj v Google Maps (aplikácii či na webe), napr. https://goo.gl/maps/BQB2GdJYVGt
(aj v ďalších mestách - BA, ZA, NR)
Reply on: S499.1023 #82321:
Jedna jediná nie je. ? Elektrické sú dve - zelená, ktorú zatiaľ vidno len po veľtrhoch (fotky som už dával nižšie) a červená, ktorá je zapožičaná DPP (tá čo jazdí na tej pražskej "trolejbusovej trati"). Modrá je naftová.
Reply on: reparil #82317:
1. Keď máš homologizovanú NS 12 electric a NS 12 diesel, to automaticky neznamená, že máš homologizovanú NS 18 electric a NS 18 diesel... ?
2. Tá pražská (pokiaľ viem) ešte nie je zo sériovej výroby, prvé sériové by mali byť tie bratislavské elektrické. ?
Reply on: reparil #82317:
Tvoje pocity sú úplne mimo - postol si sem video skúšobnej prevádzky jednej jedinej skúšobnej elektrickej NS12.
Reply on: rpopo #82319:
Včera som sa mal týrať Citelisom, meškal som dosť, ale nie kvôli počtu dverí.
Reply on: Riks #82316:
Až ti dajú do linky 71 Solaris ľubovoľnej veľkosti, potom zistíš, prečo je "čím viac dverí, tým viac SOR" rozumná voľba. Ja by som to síce riešil trošičku inak ako to vyriešil SOR, ale s koncepciou viacdverových vozidiel súhlasím.
Nuž a ostatní, tie šotobáchorky o NS si nechajte. Naftové NS zatiaľ do veľkovýroby nejdú, tie pôjdu až po elektrickej "overovačke". A nie, nemám zo z prsta. Inak, ja osobne nevidím väčší rozdiel v interiéri NS a interiéri NB, ktoré máme my, len sa priestor po posunutí dverí do stredu vyplnil dvojicou dvojsedadiel. Inak je to stále tá istá pesnička preliezok. Naviac nezabúdajme, že to čo ukázal SOR sú výstavné, vyšperkované verzie. Keď príde na lámanie chleba, opäť sa dočkáme očesanej sockaverzie, aby sa vošli do ceny, ako v prípade každého autobusu /a tým nemyslím to, že bude chýbať výbava ale zase sa zmenia použité materiály atď, viď napríklad Citelis alebo aj Solaris/. Každopádne, už len to, že to je postavené na normálnych diskoch je veľké plus a to sa určite prejaví na komforte prepravy.
Reply on: Dispecer #82309:
NS je interierovo rovnaka ako tedom. Ak ma dost velke stvorky, tak je interier fajn. Exterier sa mi sice nepaci, ale to je subjektivne. Ostava len kvalita spracovania.
Reply on: Dispecer #82308:
A čo taká Praha? Mám pocit že tam už NS12 jazdia https://youtu.be/G8-tvK94E-o?t=4m59s , každopádne tá nová séria vyzerá už celkom ok aj interiérovo aj exteriérovo.. dosť mi koncepčne pripomína solarisy, každopádne vidieť tam posun vpred ,no oveľa radšej by som bol keby som u nás okrem NS 18 videl od nich už konečne aj nejaký nový 18-kový trolejbus
Dopravák - mám obavy ako by si tých 10 metrov priestoru poradilo s cestujúcimi do takých lokalít. KNV - Lingov by autorovi kolegovia hneď obili o hlavu, stačí ako niektorí nadávajú napríklad na 28, čo je tiež krátka linka.

afeno - NSká mi vôbec nechodili po rozume.

rpopo - Kto si čo objedná, to má. Interiér je katastrofa sama osebe, kde sa postavíš, tam zavadziaš ostatným. Stovka dverí: nemám pocit, že by niečomu pomohli, zvlášť keď substrát čumí do mobilu alebo spí na nohách.
Reply on: romeo #82310:
A linky 6 a R6 stále po starom...
Dúfam, že to opravia aspoň po obnovení električiek na Komenského.
Reply on: S499.1023 #82312:
Neboj sa, furt sa dačo nájde... ?
Reply on: S499.1023 #82311:
Prečo očakávaš, že niečo také očakávam... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.