Áno, doteraz som bol presvedčený, že k tomu Košiciam chýbajú nezakúpené súčasti systému.
Faktom však zostáva, že ovládanie a spojazdnenie systému BUSE robí problém viacerým mestám, nielen Košiciam. Napríklad Libercu, Hradcu Královú, Pardubiciam, Bratislave...
...aaaale vie. Vsetko to vie a dokaze. Je to riadiaci a informacny system. To, ze v DPMK sa tieto info nezbieraju neznamena, ze BUSE to nedokaze. Keby to vsetko bolo tak jednoznacne v prospech RG, tak by mnohotisicove ceske mesta BUSE nepouzivali....
Rozdiel medzi BUSE a R&G je skutočne najmä o grafike, ktoré je u BUSE na neporovnateľne vyššej úrovni. BUSE umožňuje krajšie a rozmanitejšie a často lepšie čitateľnejšie fonty...
A tu by sme už aj skončili. Vo všetkom ostatnom sú systémy porovnateľné. Až na cenu, ktorá je u R&G niekoľkonásobne nižšia. A práve tá spôsobuje v slovenských podmienkach, že podniky, ktoré si kúpili R&G a nie BUSE, môžu paradoxne poskytovať cestujúcim kvalitnejšie informácie vo väčšom počte vozidiel, pričom samé môžu disponovať (a disponujú) najrôznejšími dopravnými štatistikami, o ktorých môžu podniky s konkurenčným systémom BUSE iba snívať. Nie žeby BUSE nevedelo niečo, čo vie R&G. Vie, ale za takú cenu, že na Slovensku to nikto nekúpi.
A tak košický DP má krásne supersvietivé displeje s informáciami v dvoch riadkoch, ale to je asi tak všetko. Či vozidlo šlo alebo nešlo podľa cestovného poriadku, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke zastavil alebo nezastavil, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke otvoril dvere alebo neotvoril, to zistiť nevie. Či došlo k neoprávnenému vypusteniu cestujúcich mimo zastávky, to zistiť nevie. Kedy vozidlo šlo mimoriadne do vozovne a s akou technickou poruchou, to zistiť nevie. Akú odchýlku od cestovného poriadku má, to vodič zistiť nevie. A mohol by som pokračovať ďalej a ďalej.
Kazdy Tvoj prispevok je nieco ako zmes trochy zdraveho rozumu znicenej karcinogennym zivotnym prostredim a Tvojej nikym nepochopenej geniality veducej k truhlikovskemu hodnoteniu okoliteho sveta. Ja som to tu uz raz pisal, ze takych ludi je skoda, mali by sa viac zapajat do tvorby pravidiel zivota ludskej spolocnosti - do politiky. Ich totiz nik neznici, lietaju cely svoj zivot nad zemou a tesia sa zo svojej dokonalosti.
Tak a teraz k tomu BUSE. Informacny system poskytuje informacie PRE cestujucich. Samozrejme, ze pri jeho vybere je potrebne zvazit AJ pristup a ovladanie zo strany prevadzkovatela + cenu.
A o com je informacny system v PO? O tom, ze vodic nic nerobi, vsetko sa robi samo. Grafika, prehladnost, zrozumitelnost, to vsetko ustupilo spominanemu faktu do uzadia. Ved ten vas system nedokaze napisat ani len napis na rozne dlhe panely inak nez rovnako.
To, co som tam pisal o postupe zadavania hlasenia zastavok je ZVELICENY, PRE UPLNEHO LAIKA ROZPISANY POSTUP. V skutocnosti vodic pocas jednej jazdy stlaci 4x tlacidlo, vlastne len potvrdzuje to, co mu palubak ponuka. Ale informacia pre cestujuccich je na kvalitativne ovela vyssej urovni nez u R&G.
Nerob z vodicov idiotov, oni taketo veci zvladaju. Bol si uz niekedy na skoleni vodicov? Ak ano, tak vies, ze tak, ako sa medzi nimi najde aj nejaky magor, tak rovnako tam najdes inteligentnych, prijemnych ludi. Tak ako v kazdom povolani. Ci uz je to vodic alebo dokturek...
Luk: Ano, da sa. IS BUSE a jeho ovladanie je mozne na viacerych urovniach, od manualneho az po radiove.
- Vieš čo je vrchol neslušnosti? Keď si zákulisné informácie vymieňaš na verejnom fóre a zdržiavaš v čítaní príspevkov všetkých ostatných čitateľov (najmä wapistov). Okrem toho by si si už mohol uvedomiť, že dotyčné osoby Ti na tieto príspevky nereagujú. Takže buď láskavo trpezlivý a nerob z diskusného fóra pokec.
Cakal som na OD Beta o 11.29 prisla L22, ktora mierila na Letecku akademiu. Z druhej strany neprislo v tom case nic (prave na tomto mieste sa tieto linky stretavaju) potom nasledovalo cakanie na 11.49. Ano spominana L22 nakoniec prisla s minutovym meskanim (11.50) v sprievode L29 stojacou za nou (tusim ze, to bol ten isty bus, ktory vyrazal o 10.21 z Leteckej akademie). Mam ju nafotenu, aj ked velmi '22' asi vidiet nebude.
Takze chybna je databaza DPMK.
-
K L27 - vcera som sa pozeral na slubeny CP spominanej linky. Vetva 27A bola zalozena 21. 10. 2000 a zrusena 31. 3. 2001 (presne 5 mesiacov a 10dni - pre statistov) pricom minimalne 3krat do dna jazdila ku mlynu (raz skoro rano a 2x o vecer), zbytok jazdila len po OC Branisko.
Nasiel som tieto zastavky v zatvorkach spominaneho CP
(OC Bukovec)
(Masokombinat)
(Hydina)
(Mlyn)
Avsak v poznamkach som nasiel pod 'e' - premava az ku zastavke Nad jazerom - Mlyn
Pozri, mne to nerobí problém opraviť hoci aj hneď. Len dúfam, že Ti môžem veriť a do týždňa nás nezdrbe niekto iný, že tie odchody posunuté nie sú.
Re #8165 jakub: Teraz som to písal (dva príspevky pod Tebou) --> bolo to vo februári 1996.
Re #8166 eMareq: No váberne, a ja si teraz môžem hodiť kockou, že kedy tá L22 vlastne ide. Najlepšie by bolo, keby sa niekto šiel hneď teraz postaviť na zastávku a zistil, ako ten bus v reále ide.
O L27A sa nechcem hádať, samozrejme nie som neomylný. Ale zatiaľ som veľmi veľmi presvedčený, že nikdy takáto linka nejazdila. L27 vôbec na Jazero začala jazdiť v roku 2000, a od začiatku končila pri OC Branisko. Pri Branisku končila aj časť spojov L19, ktoré boli označené ako 19A. Neskôr L19A zrušili a všetky spoje L19 predĺžili k Jednote a ešte neskôr predĺžili kmeňovú trasu L27 o jednu zastávku po Dneperskú (ex. Mäsokombinát).
Re #8167 eMareq: Zajtra nie je voľný deň, takže odviezť sa tam môžeš ísť dnes alebo až potom v stredu. Každopádne podaj správu.
Re #8168 0905526878: V tejto veci je skutočne lepšie sa obrátiť na prevádzkovateľa týchto automatov, t.j. DPMK (www.dpmk.sk). My s DPMK a teda ani automatmi nemáme nič.
Re #8169 Pivix: Som presvedčený, že nepobehuje. Veď sa choď spýtať na Rooseveltovu, koľko stojí karta
Re #8171 Diggi: Ak ste mali v Košiciach City bus dvakrát, to je potom v poriadku, o tom som nevedel. Vo februári 1996 však garantovane boli v Košiciach testované týždeň dva busy, a to prototyp City busu a jedna B 931. Týždeň po tom jazdili v Prešove. Na to vezmi jed.
Ak ste si City bus zavolali ešte raz, o tom som nevedel.
Re #8173 Isidor: Nepresvedčíš ma. Vodič podľa mňa do informačného systému nemá čo zasahovať. Akonáhle máš niekde ľudský faktor, systém prestáva byť spoľahlivý.
Je pravda, že do Prahy som sa toto ani minulé leto nedostal, ale hádam od leta 2002 celý systém nevymenili. So situáciou, kedy vodič zabudol vyhlásiť zastávku som sa tam stretal celkom bežne.
Systém, kedy má vodič čokoľvek stláčať považujem za dosť nedokonalý. Preto za rovnako nešťastné považujem košické zadávanie ručné prehadzovanie cieľov na konečnej zastávke.
Ak sa budeš chcieť pozrieť do Prešova, daj vedieť vopred a môžme sa dohodnúť, že by som Ti spravil sprievod. Ale bude to trochu komplikovanejšie, nakoľko už v Prešove nebývam. Ale keby sa záujemcov našlo aj viac, rád do Prešova na jeden deň odbehnem (keď budem mať voľno). Čo by som ja pre vás Košičanov nespravil, že áno... ?
No to mi je jasné. Ale ak v daný deň pridáš viac noviniek, tak rozhodne by som menej dôležité uviedol ako akože "skoršie" a tie dôležitejšie opačne, lebo budú dlhšie "top". ?
Inak som sa práve vrátil z jednej oslavy a skoro som stratil reč, keď mi jeden zúčastnený zahlásil, že v U.S.Steele zarába viac ako 700 Sk/hod. v čistom, tak mi to nedá spať
ak sa nemylim,tak uz taky pokus s Novym casom raz bol, ked nam kradli novinky. poslali sme im mailom akoze notifikaciu na vymyslenu novinku (ktora ale bola len v tom maile, tusim nejaky poziar busu). no nenaleteli na to ?
Neviem, kedy si bol naposledy v Prahe, ale za posledné takmer dva mesiace som "šesť po sebe idúcich zastávok" nevyhlásených nestretol. Krátkodobé spozdenie 1-2 zastávky mali 4 busy, zastávky vôbec nehlásila 1 B732ka (resp. hlásil ich vodič "manuálne" - vlastným hlasom ?) a 1 KTčko.
Ale asi by som si mal niekedy skočiť pozrieť, ako funguje ten ó-tak-dokonalý-a-plne-automatizovaný prešovský systém... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor
Ale asi by som si mal niekedy skočiť pozrieť, ako funguje ten ó-tak-dokonalý-a-plne-automatizovaný prešovský systém... ?