Tak k teme BUSE:
V DPMK maju na starosti BUSE 2 odbory - Odbor Priprava Dopravneho procesu (kompletne pripravujeme databazy) a Prevadzka Cestna doprava (1 pracovnik nahrava databazy do vozidiel).
Ta priprava spociva v zavadzani aktualnych zmien do programu (zmeny nazvov, zmeny tras jednotlivych liniek, a.i.) a v dlhodobom plane "prespikovat" program na aku-taku vizualnu a informacnu kvalitativnu uroven. Urcite mnohi z vas vidia tieto postupne zmeny, ci sa uz jedna o kvalitu fontov (jasnejsie, "cistejsie", citatelnejsie a prehladnejsie znaky), zavadzanie symbolov a obrazkov alebo samotnu prehladnost a jednoduchost podavanych informacii ako celku. Samozrejme, aj v dnesnej dobe je este vela nezrovnalosti, ktore su ale najcastejsie v terene z troch dovodov:
1. Vozidla nahrava spominany technik priebezne a nie narazovo vsetky naraz. Tento clovek ma na starosti inu pracu a BUSE ma len "popri", preto je v dnesnej dobe na vozoch hadam aj 10 verzii programu a som hadam jedinym, kto v tom ma prehlad.
2. Aj napriek tomu, ze cela priprava vznika u nas, jedina vec nam predsa len nepatri - hlasove znacky. Samotne hlasenie zastavok, jeho nahravanie a aktualizaciu ma na starosti prave spominany pracovnik z PCD. V tomto zmysle nie je a nikdy nebol ziaden vaecsi problem, az kym sa von nedostali verzie 2004/1, 2004/2 a 2004/3, kde boli zrazu (neviem z akych dovodov) pridelene k zastavkam, ktorym sa v ostatnej dobe menil nazov, povodne hlasove znacky (napr. Ferrocentrum, Darg. hrdinov - MÚ, a. i.). V dnesnej dobe by to uz malo byt odstranene.
3. Vodici. Fenomen DPMK. Aj ked velka cast z nich pouziva BUSE bez problemov a stale, urcita cast z nich bud system nepouziva vobec alebo len ciastocne, zrejme podla chuti. Neexistuje poriadna kontrola tohto vyuzivanie (okrem akejsi neprofesionalnej, vsak pan Ceh.), prave z dovodu velkeho poctu verzii. Aj ked sa obcas stavaju situacie, ktore nedovoluju hlasit (chyba v dverach, v hlasici, ...), su to minimalne stavajuce sa situacie.
No a dalsimi sprievodnymi kiksami celej veci su napriklad:
4. elektricky. Clovek z autobusky ma nijaky vztah k elektrickam, resp. preco by aj mal mat, ked je na inom pracovisku. Tramwajky su teda minimalne aktualizovane. Prave tu sa vazne otvara otazka existencie JEDNEHO JEDINEHO SPRAVCU celeho systemu v DP. Vozy s BUSE budu pribudat, situacia bude cim dalej tym zlozitejsia.
Vid. elektricky KT8.NP, ktore su plne vybavene, funkcne, nahrate po vizualnej stranke (cize aj hlasit vizualne mozu - rovnako ako tbusy), ale nie akusticky. Su tam totiz namontovane akusticke hlasice od inej firmy. Ale uz sa (huraaa po roku) konecne pracuje na ich sfunkcneni.
5. brzdenie rozvoja. Aj ja sa musim niekomu zodpovedat a nie vsetky veci, ktore som do BUSE dal / chcel dat, sa aj von dostali. Nehovorim, ze mam patent na rozum a spravny vyzor BUSEcka, ale venujem sa tomu dost aktivne a viem, ze ten system presiel u nas uz velkymi zmenami a urcite pozitivnymi, co je aj zamerom do dalsich rokov. Dufam, ze raz to bude moja nie len externa praca.
No a teraz vase konkretne pripomienky -
"Mne osobne by nevadilo keby na info.paneloch vo vozoch sa objavovali najnovsie informacie, pripravovane zmeny... Ale to by chcelo flexibilny pristup od programatorov aj od 'veducich'..." -- bohuzial toto bolo kvoli nepravidelnemu nahravaniu zamietnute. Ved si vsimnite, kolko vozov ma este reklamu na "10. vyrocie TD 1993-2003" - 1018, 1020, 2001, 2006, 3521-25, 5101, 3204, 3205, 4301, 4308, 4309, ...
Texty ako PORUCHA, DO VOZOVNE, ... samozrejme ze su velke! A ake by mali byt? Tam nic ine byt nema a je blbost pisat to malym pismom, na co??
Velke texty na prednom paneli? Ano suhlasim, ale len ciastocne. Nemyslim si, ze na prednom paneli je potrebne vypisovat "cez ......", ale mal by tam byt kompletny nazov cielovej stanice. Horny riadok by patril mestskej casti a spodny cielovej stanici (napr. SIDLISKO TAHANOVCE / MADRIDSKA) , ak by sa samozrejme nezmestili vedla seba (napr. BARCA - SERVIS) a verte, ze vaecsina by sa zmestila vedla seba, bolo by to teda rovnako velke, ako napr. PORUCHA, cize velke a citatelne aj zdialky a aj pre horsie vidiacich. Na bocnom by bol nazov cielovej stanice a v dolnom preblikavanie par dolezitych bodov na trase. Je to ale len moja vizia, ktora sa sefstvu nepaci (ten predny panel) a zostane to teda zrejme tak, ako to je dnes.
Dufam, ze som na nic nezabudol. Myslim, ze s tymto slohom sa vyrovnam aj niektorym Sarkovym obsirnejsim prispevkom
Inac dakujem vsetkym znalym (Sarko, Shorty, Isidor) za podporu!
V DPMK maju na starosti BUSE 2 odbory - Odbor Priprava Dopravneho procesu (kompletne pripravujeme databazy) a Prevadzka Cestna doprava (1 pracovnik nahrava databazy do vozidiel).
Ta priprava spociva v zavadzani aktualnych zmien do programu (zmeny nazvov, zmeny tras jednotlivych liniek, a.i.) a v dlhodobom plane "prespikovat" program na aku-taku vizualnu a informacnu kvalitativnu uroven. Urcite mnohi z vas vidia tieto postupne zmeny, ci sa uz jedna o kvalitu fontov (jasnejsie, "cistejsie", citatelnejsie a prehladnejsie znaky), zavadzanie symbolov a obrazkov alebo samotnu prehladnost a jednoduchost podavanych informacii ako celku. Samozrejme, aj v dnesnej dobe je este vela nezrovnalosti, ktore su ale najcastejsie v terene z troch dovodov:
1. Vozidla nahrava spominany technik priebezne a nie narazovo vsetky naraz. Tento clovek ma na starosti inu pracu a BUSE ma len "popri", preto je v dnesnej dobe na vozoch hadam aj 10 verzii programu a som hadam jedinym, kto v tom ma prehlad.
2. Aj napriek tomu, ze cela priprava vznika u nas, jedina vec nam predsa len nepatri - hlasove znacky. Samotne hlasenie zastavok, jeho nahravanie a aktualizaciu ma na starosti prave spominany pracovnik z PCD. V tomto zmysle nie je a nikdy nebol ziaden vaecsi problem, az kym sa von nedostali verzie 2004/1, 2004/2 a 2004/3, kde boli zrazu (neviem z akych dovodov) pridelene k zastavkam, ktorym sa v ostatnej dobe menil nazov, povodne hlasove znacky (napr. Ferrocentrum, Darg. hrdinov - MÚ, a. i.). V dnesnej dobe by to uz malo byt odstranene.
3. Vodici. Fenomen DPMK. Aj ked velka cast z nich pouziva BUSE bez problemov a stale, urcita cast z nich bud system nepouziva vobec alebo len ciastocne, zrejme podla chuti. Neexistuje poriadna kontrola tohto vyuzivanie (okrem akejsi neprofesionalnej, vsak pan Ceh.), prave z dovodu velkeho poctu verzii. Aj ked sa obcas stavaju situacie, ktore nedovoluju hlasit (chyba v dverach, v hlasici, ...), su to minimalne stavajuce sa situacie.
No a dalsimi sprievodnymi kiksami celej veci su napriklad:
4. elektricky. Clovek z autobusky ma nijaky vztah k elektrickam, resp. preco by aj mal mat, ked je na inom pracovisku. Tramwajky su teda minimalne aktualizovane. Prave tu sa vazne otvara otazka existencie JEDNEHO JEDINEHO SPRAVCU celeho systemu v DP. Vozy s BUSE budu pribudat, situacia bude cim dalej tym zlozitejsia.
Vid. elektricky KT8.NP, ktore su plne vybavene, funkcne, nahrate po vizualnej stranke (cize aj hlasit vizualne mozu - rovnako ako tbusy), ale nie akusticky. Su tam totiz namontovane akusticke hlasice od inej firmy. Ale uz sa (huraaa po roku) konecne pracuje na ich sfunkcneni.
5. brzdenie rozvoja. Aj ja sa musim niekomu zodpovedat a nie vsetky veci, ktore som do BUSE dal / chcel dat, sa aj von dostali. Nehovorim, ze mam patent na rozum a spravny vyzor BUSEcka, ale venujem sa tomu dost aktivne a viem, ze ten system presiel u nas uz velkymi zmenami a urcite pozitivnymi, co je aj zamerom do dalsich rokov. Dufam, ze raz to bude moja nie len externa praca.
No a teraz vase konkretne pripomienky -
"Mne osobne by nevadilo keby na info.paneloch vo vozoch sa objavovali najnovsie informacie, pripravovane zmeny... Ale to by chcelo flexibilny pristup od programatorov aj od 'veducich'..." -- bohuzial toto bolo kvoli nepravidelnemu nahravaniu zamietnute. Ved si vsimnite, kolko vozov ma este reklamu na "10. vyrocie TD 1993-2003" - 1018, 1020, 2001, 2006, 3521-25, 5101, 3204, 3205, 4301, 4308, 4309, ...
Texty ako PORUCHA, DO VOZOVNE, ... samozrejme ze su velke! A ake by mali byt? Tam nic ine byt nema a je blbost pisat to malym pismom, na co??
Velke texty na prednom paneli? Ano suhlasim, ale len ciastocne. Nemyslim si, ze na prednom paneli je potrebne vypisovat "cez ......", ale mal by tam byt kompletny nazov cielovej stanice. Horny riadok by patril mestskej casti a spodny cielovej stanici (napr. SIDLISKO TAHANOVCE / MADRIDSKA) , ak by sa samozrejme nezmestili vedla seba (napr. BARCA - SERVIS) a verte, ze vaecsina by sa zmestila vedla seba, bolo by to teda rovnako velke, ako napr. PORUCHA, cize velke a citatelne aj zdialky a aj pre horsie vidiacich. Na bocnom by bol nazov cielovej stanice a v dolnom preblikavanie par dolezitych bodov na trase. Je to ale len moja vizia, ktora sa sefstvu nepaci (ten predny panel) a zostane to teda zrejme tak, ako to je dnes.
Dufam, ze som na nic nezabudol. Myslim, ze s tymto slohom sa vyrovnam aj niektorym Sarkovym obsirnejsim prispevkom

SHORTY
Ozaj: šnúra DN včera pokračovala presne na tom istom mieste ako minulý týždeň pri zimnom štadione. Stáli sme od cca 18.30 do 19.25 a nie je často vidieť celú výpravu L6+L5 po kope na jednom mieste ? ? ?