Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak k teme BUSE:

V DPMK maju na starosti BUSE 2 odbory - Odbor Priprava Dopravneho procesu (kompletne pripravujeme databazy) a Prevadzka Cestna doprava (1 pracovnik nahrava databazy do vozidiel).
Ta priprava spociva v zavadzani aktualnych zmien do programu (zmeny nazvov, zmeny tras jednotlivych liniek, a.i.) a v dlhodobom plane "prespikovat" program na aku-taku vizualnu a informacnu kvalitativnu uroven. Urcite mnohi z vas vidia tieto postupne zmeny, ci sa uz jedna o kvalitu fontov (jasnejsie, "cistejsie", citatelnejsie a prehladnejsie znaky), zavadzanie symbolov a obrazkov alebo samotnu prehladnost a jednoduchost podavanych informacii ako celku. Samozrejme, aj v dnesnej dobe je este vela nezrovnalosti, ktore su ale najcastejsie v terene z troch dovodov:
1. Vozidla nahrava spominany technik priebezne a nie narazovo vsetky naraz. Tento clovek ma na starosti inu pracu a BUSE ma len "popri", preto je v dnesnej dobe na vozoch hadam aj 10 verzii programu a som hadam jedinym, kto v tom ma prehlad.
2. Aj napriek tomu, ze cela priprava vznika u nas, jedina vec nam predsa len nepatri - hlasove znacky. Samotne hlasenie zastavok, jeho nahravanie a aktualizaciu ma na starosti prave spominany pracovnik z PCD. V tomto zmysle nie je a nikdy nebol ziaden vaecsi problem, az kym sa von nedostali verzie 2004/1, 2004/2 a 2004/3, kde boli zrazu (neviem z akych dovodov) pridelene k zastavkam, ktorym sa v ostatnej dobe menil nazov, povodne hlasove znacky (napr. Ferrocentrum, Darg. hrdinov - MÚ, a. i.). V dnesnej dobe by to uz malo byt odstranene.
3. Vodici. Fenomen DPMK. Aj ked velka cast z nich pouziva BUSE bez problemov a stale, urcita cast z nich bud system nepouziva vobec alebo len ciastocne, zrejme podla chuti. Neexistuje poriadna kontrola tohto vyuzivanie (okrem akejsi neprofesionalnej, vsak pan Ceh.), prave z dovodu velkeho poctu verzii. Aj ked sa obcas stavaju situacie, ktore nedovoluju hlasit (chyba v dverach, v hlasici, ...), su to minimalne stavajuce sa situacie.

No a dalsimi sprievodnymi kiksami celej veci su napriklad:
4. elektricky. Clovek z autobusky ma nijaky vztah k elektrickam, resp. preco by aj mal mat, ked je na inom pracovisku. Tramwajky su teda minimalne aktualizovane. Prave tu sa vazne otvara otazka existencie JEDNEHO JEDINEHO SPRAVCU celeho systemu v DP. Vozy s BUSE budu pribudat, situacia bude cim dalej tym zlozitejsia.
Vid. elektricky KT8.NP, ktore su plne vybavene, funkcne, nahrate po vizualnej stranke (cize aj hlasit vizualne mozu - rovnako ako tbusy), ale nie akusticky. Su tam totiz namontovane akusticke hlasice od inej firmy. Ale uz sa (huraaa po roku) konecne pracuje na ich sfunkcneni.
5. brzdenie rozvoja. Aj ja sa musim niekomu zodpovedat a nie vsetky veci, ktore som do BUSE dal / chcel dat, sa aj von dostali. Nehovorim, ze mam patent na rozum a spravny vyzor BUSEcka, ale venujem sa tomu dost aktivne a viem, ze ten system presiel u nas uz velkymi zmenami a urcite pozitivnymi, co je aj zamerom do dalsich rokov. Dufam, ze raz to bude moja nie len externa praca.

No a teraz vase konkretne pripomienky -

"Mne osobne by nevadilo keby na info.paneloch vo vozoch sa objavovali najnovsie informacie, pripravovane zmeny... Ale to by chcelo flexibilny pristup od programatorov aj od 'veducich'..." -- bohuzial toto bolo kvoli nepravidelnemu nahravaniu zamietnute. Ved si vsimnite, kolko vozov ma este reklamu na "10. vyrocie TD 1993-2003" - 1018, 1020, 2001, 2006, 3521-25, 5101, 3204, 3205, 4301, 4308, 4309, ...

Texty ako PORUCHA, DO VOZOVNE, ... samozrejme ze su velke! A ake by mali byt? Tam nic ine byt nema a je blbost pisat to malym pismom, na co??

Velke texty na prednom paneli? Ano suhlasim, ale len ciastocne. Nemyslim si, ze na prednom paneli je potrebne vypisovat "cez ......", ale mal by tam byt kompletny nazov cielovej stanice. Horny riadok by patril mestskej casti a spodny cielovej stanici (napr. SIDLISKO TAHANOVCE / MADRIDSKA) , ak by sa samozrejme nezmestili vedla seba (napr. BARCA - SERVIS) a verte, ze vaecsina by sa zmestila vedla seba, bolo by to teda rovnako velke, ako napr. PORUCHA, cize velke a citatelne aj zdialky a aj pre horsie vidiacich. Na bocnom by bol nazov cielovej stanice a v dolnom preblikavanie par dolezitych bodov na trase. Je to ale len moja vizia, ktora sa sefstvu nepaci (ten predny panel) a zostane to teda zrejme tak, ako to je dnes.

Dufam, ze som na nic nezabudol. Myslim, ze s tymto slohom sa vyrovnam aj niektorym Sarkovym obsirnejsim prispevkom 🙂 Inac dakujem vsetkym znalym (Sarko, Shorty, Isidor) za podporu!
Btw. Nebolo by od veci ukončiť anketovú otázku o maratóne?

Nejaký tip na novú...
Ktoré sídlisko je dnes podľa Vás najlepšie obslúžené mestskou hromadnou dopravou?
a/ Ťahanovce
b/ Furča
c/ KVP
d/ Terasa
e/ Nad Jazerom
Reply on: Majkl #8104:
no sedí to na vozidlá vyradené v minulom roku. Chýba len 6248 ktorý bol rozobratý v areáli DPMK a Ikarusy 4128 a 4129, ktoré vraj ešte tento rok v Šaci. Na Hornádskej naďalej strašia 4076 a 4077 a predpokladám, že k Tvojmu zoznamu pribudli v septembri aj 3102 a 3104, ktoré boli odtiahnuté z areálu na Hornádskej. ?
Reply on: Isidor #8099:
Nemaj obavy, je to zákonom technická pamiatka. Ja mám skôr obavy zo samotného prevozu. Jednak, že z DPMK do TMB nikto neprišiel aj napriek tomu, že to bola požiadavka a takisto neboli splnené niektoré technické záležitosti. Chápem, že v DPMK majú dosť iných starostí, ale takto zanevierať na budúce najcennejšie vozidlo električkovej dopravy tiež nie je férové.
Neviem, či to niekomu nejako pomože, ale radšej to sem dám. Keď som bol v lete v Turni nad Bodvou, tak v miestnej firme zaoberajúcej sa šrotovaním sa nachádzali tieto vozidlá DPMK:
4130, 6221, 6263, 6265, 6266, 6269, 6274, 6275, 6278 6282, 6283 (opisoval som to cez plot, ale malo by to byť OK).

BM: Cezplotovú fotku vozov možem poslať.
Pivix:Netreba,ja tú kartu mám,nakoľko študujem na TUKE.A odkaz na stránke tuke zatiaľ toho nepovedal veľa.Čaká sa na info od DPMK.
Reply on: student #8100:
Súhlasím s tebou. ☺
Reply on: student #8100:
A ako vieš, že ani jeden nemá lístok?
Chceš, aby len na niektorých linkách bol nástup cez predné dvere a mimoriadny počet revízorov?
Vieš ty vôbec, čo znamená slovíčko "diskriminácia"??
no ja len tolko, ze uz by sa mohol urobit poriadok s ciganmi (hlavne spoje 11,20,34) lebo uz sa to neda vydrzat.
vezie sa napr v 11tke 40 pasazierov a ani jeden nema listok.a revizorov niet tam,ale sa vozia na 5ke , kde ma kazdy listok,resp je tam mozno jeden dvaja na cierno.tak a potom o com to je? ale tak nech sa vozia zadara ...tak tam dajte iba cez predne dvere alebo dajte tam staleho revizora a nech aj oni platia.tak toto nie je diskriminovanie ludi,ktori platia? toto rieste a nie somariny...vam unika podstata kultury cestovania.
Reply on: Pivix #8097:
Buď si istý, že "programátori" (resp. jeden) majú flexibilný prístup až dosť, neveril by si koľko vecí bolo vymyslených, resp. zrealizovaných, ale následne zrušených. Problém je niekde inde...

Re #8096 Sarko: ? čo s ňou chcú u nás robiť?! Až začínam mať strach...
To Shorty: OK.
To Sarko: To ano. Celkovo vozovy park ktory ma DPMK sa mi zda moderny. Ja len vidim problem v zastaranom mysleni niektorych ludi. A najvecsia smola je v tom ze ty ludia maju navecsiu moc v podniku. Mne osobne by nevadilo keby na info.paneloch vo vozoch sa objavovali najnovsie informacie, pripravovane zmeny... Ale to by chcelo flexibilny pristup od programatorov aj od 'veducich'...
Práve som dostal informáciu z Technického múzea v Brne (TMB), že ráno bola naložená naša historická elektička #1 a práve je na ceste do Košíc! Nič bližšie neviem, ale zisťujem.
To eMarep: Je to bezkontaktna cipova karta, takze data sa vyzaruju po priblizeni k citaciemu zariadeniu. Cip je na ISIC karte ulozeny pod fotkou. Ako ta karta vyzera mas niekde na strankach TUKE.sk. Link ti mozem poslat vecer.
Približne 2/3 spojov jazdiť jednoducho nebude.
V pondelok zažije Slovensko chaos,všetky SAD spoje budú jazdiť ako cez víkend.Kvôli obvyklému problému:neuhradených cez 300 mil. Sk.
Pivix,Sittam:Ja som o tom,že na tej karte ISIC je nejaký čip.Podľa mna to však má zádrheľ.A to,že tá karta nemá čítaciu plochu,ktorá je potrebná na to,aby sa tá karta dala prečítať čítačkou.Alebo by sa to nejako čítalo z toho čipu.
Reply on: Pivix #8089:
Myslím,že na autobuske to je jeden človek a na tram to má 1018(externe)-on robí design(font) ale nemôže naťahovať "software" do palubných počítačov a vieš z autobusky to je veľmi-veľmi ďaleko. Ale myslím si, že ti rád odpovie aj on sám. Dám mu vedieť.

Ozaj: šnúra DN včera pokračovala presne na tom istom mieste ako minulý týždeň pri zimnom štadione. Stáli sme od cca 18.30 do 19.25 a nie je často vidieť celú výpravu L6+L5 po kope na jednom mieste ? ? ?
Reply on: Pivix #8087:
Dovolím si tvrdiť, že naše BUSE je najprepracovanejšie, aktualizované vždy, keď treba a konkrétna osoba, ktorá sa stará o databázu, vnáša čo najviac nových prvkov a vlastné fonty (žiadne kradnutie fontov z iných DP alebo používanie štandardných, ale neproporciálnych fontov). A to aj napriek nevôli určitých ľudí na vyšších miestach. Veď tu máme piktogramy aktuálnej zastávky (terčík), cieľa (šípka), žel. stanice (parná lokomotíva), autobus. stanice (autobus), letiska (lietadlo), náhradnej dopravy za električky (električka), náhradnej dopravy za trolejbus (trolejbus), zamestnaneckého spoja U.S.S. (hlava s prilbou) a ďalšie a nespočetné možnosti kombinácií s textom. Príčina problémov tkvie inde - len sporadické nabíjanie a miešanie verzií BUSE do vozidiel a aj nesprávne používanie vodičmi.
Kolko ludi sa o inf.sys. BUSE stara? Vytvara a nahrava to nejaka specialna firma alebo DPMK?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.