Chcem sa spýtať prečo na zastávke Bernolákova (smer Magistrát Mesta Košice) sú na tabuli nalepené linky 6,9 a Ra3, Ra4 a Ra7 - nie sú to náhodou autobusové linky?
Linky N1, N5 a N7 po rozjazde zo stanice zastavujú na Nám. osloboditeľov dva krát (1. Hilton, 2. druhá strana Auparku)? V CP ani v schéme to tak nevyzerá, ale videl som to pred chvíľou.
Ide skôr len o to, že ak by niekto chcel, môže sa do toho obuť, v pripade, že mu niekto da pokutu lebo cestoval podľa nich "spojom R" pričom taky spoj neexistuje. Označenie zrýchlený spoj by bolo k veci možno vtedy, keď sme mali jasne rozdelené linky na expresné a normálne a možno linky "R" a Rz", vtedy sa dalo hovoriť o spoji "Z" ale rozhodne nie o "spoji R". Ano, niekto si povie, že to je ťahanie za slovička, ale koľko krat som ja už ostal na zastavke mrznuť keď som nemal nabity mesačnik, lebo som vlastne ani nevedel, či do daneho spoja danej linky môžem nastúpiť. Keby som mal jasne povedane, na linke R1 ti listok neplati, bolo by to pre mňa určite zrozumiteľnejšie, ako sa dôvtipovať, čo tym mysleli, že "spoj R"...
Je to nekorektné ale neviem či bežní ľudia takto rozlišujú. Spoj je konkrétna "služba", konkrétny voz na nejakej linke a ten predsa má označenie, či už ečv alebo číslo linky s cieľom. Toto je označenie spoja podľa DPMK ? To ale nič nemení na tom že celé je to somarina.
To je presne o tom, že keď niečo robia NEZAINTERESOVANÝ a NEGRAMOTNÝ ľudia pracujúci v DPMK na čele s prvou dámou. Hlupáci. Nech si idú robiť do DP mesta SNINA.
Nejde o na SPOJOCH označených R však aj slepý nenájde ten spoj označený R ale NA LINKE.
Hrozné... rovnaký text ako na tom papieri ktorí vylepovali keď sa to zaviedlo. Ešte v niektorých vozoch je. To sú tie viditeľné oznamy ktoré sľubovali? Trápne to je.
Toto sa myslí akože vážne ? To čo za negramotný blb si dal tak nesmierne záležať na tejto nálepke ?
Že to nevedia novinári je jedna vec, ale že to nevedia ani wannabe kvalifikovaní ľudia v DP je už fakt na zaplakanie. Toto snáď ani nie je pravda...... už sa len nechať chytiť s 4 zastavkovym listkom v Rke a šup na súd s nimi, že sa dožadujú pokuty neprávom. SPOJ NIE JE LINKA. Ako je možné, že sa do obehu pustia takéto nálepky ? Človek by čakal, že ľudia v oblasti dopravy študovaní, budú vedieť rozdiel medzi spojom a linkou. Asi chcem priveľa. ? HANBA.
Informoval som sa. Tie miesta sú zamýšľané len pre absolventov a to len pre tých, ktorí sú registrovaní na úrade práce. Mal by na to byť projekt z eurofondov, ktorý vyžaduje takéto podmienky.
Tiež budú robiť ďalšie kurzy vodičov z C na D+kvalifikačná karta vodiča. Marec, možno apríl, takže dá sa hlásiť. Rozumiem tomu tak, že platí dokument, ktorý je v sekcii "Pracovné miesta" na stránke DPMK, iba dátum ponuky sa mení.
Mať iba časové lístky by bolo lacnejšie aj zo softwarového hľadiska. Udržiavať dva rôzne spôsoby výpočtu (čas a počet zastávok) je zložitejšie, lebo môže nastať viac rôznych scenárov použitia. Všetky treba pri zmene odznova preskúšavať. Takýto zložitejší mechanizmus činnosti je náchylnejší na možné chyby a kvôli tomu je aj drahší na úpravy a údržbu.
Nehovoriac o bežných ľuďoch, ktorí zvládajú jednoduché spôsoby použitia, ale akonáhle dôjde k niečomu netypickému, prekvapí ich to – viď rôzne články v korzári. A ako možno niekedy vidíte, mnohí si nevedia uvedomiť ani to, že vo vlastnom záujme by si mali označiť lístok hneď po nástupe, lebo revízori môžu zablokovať označovače. Ale niektorým cestujúcim sa to vprace do hlavy až po prehratom konflikte s revízorom.
Preto systémy používané širokou verejnosťou je dobré mať jednoduché. Mať iba jeden spôsob výpočtu cieľovej zastávky (iba podľa času lístka) môže ľuďom orientáciu v cestovnom uľahčiť. Veď aj terajšie časové lístky pri nástupe informujú, po ktorú zastávku lístok platí, takže cestujúci je informovaný.
>> Možno by sa časom hodilo pridať možnosť PREDĹŽENIA ČASU LÍSTKA, pretože aj teraz sa stáva, že s 30-minútovým človek cestuje 32 minút, ale na začiatku to nesprávne odhadol alebo spoj pri prestupe meškal atď. Teraz nemá inú možnosť, ako v zastávke uvedenej označovačom kúpiť si druhý lístok. Čím aj zbytočne prerába. Riešením by bola možnosť v označovači predĺžiť 30-minútový lístok na 60-minútový a doplatiť rozdiel ceny. Píšem to preto, lebo pri 10-minútovom lístku by takéto situácie nastávali častejšie, teda predĺženie z 10 na 30 minút v priebehu cesty by podľa mňa bolo žiadané.
Najjednoduchšie by bolo ten nezmyselný 4-zastávkový lístok zrušiť a nahradiť ho 10-minútovým.
Pri ňom by nič sporné nebolo...
Po tej medializácii by to určite mestským zastupiteľstvom určite prešlo, len by to niekto (najlepšie DPMK) musel navrhnúť.
Netreba žiadny vodičák, a videl som to na Popradskej u jednej pracovníčky na stole..Treba sa informovať buď na oddelení služieb pre občana ( ak si evidovaný tak so svojou kontaktnou pracovníčkou alebo na dpmk)
Predpokladám, že treba vodičák B?
Videli ste tú ponuku niekde v budove úradu práce na Staničnom námestí? Lebo cez weby UPSVaR a dpmk.sk DP momentálne inzeruje iba 1 voľné miesto: účtovníka na dobu určitú.
DPMK má na upsvar ponuku neviem presne názov, ale bolo tam niečo v zmysle podávanie informácii na zastávkach, kontrola označovačov a podobne...takže kto má do 29 rokov a záujem píšte im ?
Linka je napriklad 52ka. SPOJ je jeden konkretny odchod, jedna konkretna jazda z Krasnej do Šace alebo opačne. Slovensky je to teda "spoj linky č. 52".
Ani ja neviem, prečo linka nie je spoj. Možno by mohol nejaký odborník utratiť slovko-dve a napísať nielen o tom, že linka a spoj sú rozdiel (to ste napísali už dvaja), ale aj AKÝ rozdiel je medzi nimi.
Jack37