Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jazdia v tejto kose naše slávne elektrobusy alebo im "zamrzli baterky"?
Reply on: Jack37 #80845:
Nepoznám oficiálne zdôvodnenie autora vyhlášky, ale keď do BA došli trolejSORy s touto feature, tak vysvetlenie bolo, že aby si ľudia navykli chytať vozidlo až po jeho zastavení a znížlilo sa tak riziko úrazov (tipujem poranenia končatín, príp. že vozidlo zachytí a strhne človeka).
Reply on: S499.1023 #80843:
A očividne to pri výrobe "nových" košických električiek vedeli.
Reply on: S499.1023 #80843:
Poznáte aj dôvod? Celé som to nečítal ale nenašiel som to v texte, ktorý sa týka dopytu.
Reply on: Iv #80832:
Tam je ten prípad, keď opačne to funguje. Tlačidlo Stop signalizuje úmysel vystúpiť a zároveň vytvára dopyt pre najbližšie dvere.
Reply on: KVKV #80841:
Lenže na Slovensku to priamo zakazuje dopravný poriadok dráh (vyhl. tuším 350).
Reply on: KVKV #80841:
Ja to držím kým sa neotvoria poprípade počkám kým sa rozsvieti tlačidlo, ale väčšina ľudí buď stlačí raz a čaká alebo to spamujú. Niektorí si doslova myslia že to vždy treba stlačiť presne 2x pretože pri druhom je už väčšinou dopyt aktívny.
Reply on: Jack37 #80838:
Kedysi som pre jednu firmu riešil toto, pre pražské T3P,KT8.
Bol priamo požiadavok dp, aby dopyt zvonku bol aktívny aj pred úplným zastavením. Často to tak ludia stláčajú a "to by nasíralo" ak by museli znovu.
Reply on: juhasmaros #80839:
Prečo by im to malo blokovať rozjazd. Veď to nie je tlačidlo na otváranie dverí, ale len tlačidlo na dopyt na otvorenie dverí. Dvere otvára vodič.
Reply on: KVKV #80836:
Predpokladám že buď im vadí že im to svieti kontrolka alebo to možno ovplyvňuje nejake bezpečnostne prvky, možno im to blokuje rozjazd ak zastavía mimo zástavky ak neotvoria dvere
Reply on: KVKV #80835:
Ešte aj v električkách je to rôzne. Vario si zapamätá požiadavku dopytu zvnútra, ale zvonku nie, takže tlačidlo funguje až keď sa dvere uvoľnia. Myslím že na KT je to rovnaké, ale T6A5 si pamätá aj zvonku.
Reply on: rpopo #80833:
Tak ani na SORkach to nie je uplne jednotne, v elektrobusoch a asi aj v hrbacoch otvaras dvere STOPkou, lebo "otvaranie" tam ani nie je ?
Reply on: KVKV #80835:
...a ešte doplním, už som o tom kedysi písal , ale patrí to do kompletnosti tejto témy.
Prečo niektorých vodičov hlavne ed hrozne vytáča ak dopyt na otv.dverí aktivujem už za jazdy a nie až v zastávke. Dokonca niekolkokrát som bol vodičom (vodičkou) upozornený, že to sa má stlačiť až v zastávke ???
Reply on: Bjorn #80831:
To je v KE aj taká sofistikovaná špecializácia, že najprv musím aktivovať tlačidlo pre dopyt otv.dverí a v zastávke ešte raz tlačiť tlačítko vo dverách aby sa vobec otvorili ???? Tak to už je síla soudruzi !
To nie je vola* aby to zjednotil niekto v rámci plán. opráv ? Však to nie je zložitá elektronika , na to stačí "drotárik" rok po vyučení, mal by to zvládnuť keď mu niekto strčí do ruky schému; a tá tiež nie je zložitá

*/(vuoľa-sorry,vyblité ó nemám na kl.)
Reply on: Dispecer #80830:
Ja nemám s DPP nič spoločného.
"Najlepšie" to je vyriešené v Solarisoch, kde to v každej dodanej sérii funguje inač. Niekde vodičovi žiadosť o zastavenie ukáže aj po stlačení dverí, inde nie. Niekde keď to stlačím 100 metrov pred zastávkou, tak si stlačenie dverí zapamätá a dvere mi to bez ďalšieho stlačenia otvorí, inde nie. Citelis tak isto ukaže STOPku po stlačení tlačídka na dvere, a zapamätá si, ktoré dvere chcem otvoriť. Ak stlačím iba STOPku, dvere mi to neotvorí. Chcelo by to niečo jednotné, najlepšie to je vyriešené v SORoch, kde, nech stlačím čokoľvek, stane sa to isté.
Reply on: Bjorn #80831:
V tedome môžeš "dvere" mačkať koľko chceš, vodičovi nesignalizuje nič....tam každé tlačidlo slúži len na to, čo je na ňom napísané....
Reply on: 381+383 #80828:
Ale toto je signalizácia núdze. Ekvivalent 3+ prerušovaného signalizovania, na ktoré sa v Košiciach používa tlačidlo nad dverami. Pod tým tlačidlom je napísané "Znamení k řidiči - nouzové zastavení (...) - výstup s kočárkem". Ale je pravda, že to môže pôsobiť zmätok, malo by sa to prelepiť. Našťastie ale, električkových zastávok na znamenie je v Prahe ako šafránu (v porovnaní s ich celkovým počtom).

Každopádne, vôbec to nesúvisí s tým, že v Košiciach sa používajú separátne tlačidlá na dopyt na zastavenie a separátne na samotné otvorenie. Navyše variabilita tlačidiel rozhodne nekončí pri čísle dva, farby sú rôzne v autobusoch, v električkách a aj v trolej... (vlastne, to už nie). V niektorých vozidlách sú dlačidlá označené šípkami, niekde nápisom "stop", inde zas nápisom "dvere". Potom tu sú tlačidlá na madlách, na strope, záchranné brzdy a signalizácia nad dverami. V niektorých typoch vozidiel dopyt na zastavenie zároveň slúži aj ako dopyt na otvorenie najbližších dverí. Opačne to ale samozrejme nefunguje. Veď komu by napadlo, že keď sa niekto dožaduje otvorenia dverí, asi tam chce vystúpiť a teda očakáva, že voz na najbližšej zastávke zastaví... Keď toto nie je na míle vzdialené zdravému rozumu...
Reply on: S499.1023 #80829:
Nič na tom nemení fakt, že to máte zle označené...
Reply on: 381+383 #80828:
Asi si si to zle prečítal, Robo. Tam sa hovorí o tlačidlách núdzového zanmenia, nie zastávky na znamenie, naopak sa žiad, aby cestujúci pre zastavenie na zastávke na znamenie NEpoužívali tlačidlo núdzovej signalizácie ale dopytu na otvorenie dveí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.