Nepoznám oficiálne zdôvodnenie autora vyhlášky, ale keď do BA došli trolejSORy s touto feature, tak vysvetlenie bolo, že aby si ľudia navykli chytať vozidlo až po jeho zastavení a znížlilo sa tak riziko úrazov (tipujem poranenia končatín, príp. že vozidlo zachytí a strhne človeka).
Ja to držím kým sa neotvoria poprípade počkám kým sa rozsvieti tlačidlo, ale väčšina ľudí buď stlačí raz a čaká alebo to spamujú. Niektorí si doslova myslia že to vždy treba stlačiť presne 2x pretože pri druhom je už väčšinou dopyt aktívny.
Kedysi som pre jednu firmu riešil toto, pre pražské T3P,KT8.
Bol priamo požiadavok dp, aby dopyt zvonku bol aktívny aj pred úplným zastavením. Často to tak ludia stláčajú a "to by nasíralo" ak by museli znovu.
Predpokladám že buď im vadí že im to svieti kontrolka alebo to možno ovplyvňuje nejake bezpečnostne prvky, možno im to blokuje rozjazd ak zastavía mimo zástavky ak neotvoria dvere
Ešte aj v električkách je to rôzne. Vario si zapamätá požiadavku dopytu zvnútra, ale zvonku nie, takže tlačidlo funguje až keď sa dvere uvoľnia. Myslím že na KT je to rovnaké, ale T6A5 si pamätá aj zvonku.
...a ešte doplním, už som o tom kedysi písal , ale patrí to do kompletnosti tejto témy.
Prečo niektorých vodičov hlavne ed hrozne vytáča ak dopyt na otv.dverí aktivujem už za jazdy a nie až v zastávke. Dokonca niekolkokrát som bol vodičom (vodičkou) upozornený, že to sa má stlačiť až v zastávke ???
To je v KE aj taká sofistikovaná špecializácia, že najprv musím aktivovať tlačidlo pre dopyt otv.dverí a v zastávke ešte raz tlačiť tlačítko vo dverách aby sa vobec otvorili ???? Tak to už je síla soudruzi !
To nie je vola* aby to zjednotil niekto v rámci plán. opráv ? Však to nie je zložitá elektronika , na to stačí "drotárik" rok po vyučení, mal by to zvládnuť keď mu niekto strčí do ruky schému; a tá tiež nie je zložitá
"Najlepšie" to je vyriešené v Solarisoch, kde to v každej dodanej sérii funguje inač. Niekde vodičovi žiadosť o zastavenie ukáže aj po stlačení dverí, inde nie. Niekde keď to stlačím 100 metrov pred zastávkou, tak si stlačenie dverí zapamätá a dvere mi to bez ďalšieho stlačenia otvorí, inde nie. Citelis tak isto ukaže STOPku po stlačení tlačídka na dvere, a zapamätá si, ktoré dvere chcem otvoriť. Ak stlačím iba STOPku, dvere mi to neotvorí. Chcelo by to niečo jednotné, najlepšie to je vyriešené v SORoch, kde, nech stlačím čokoľvek, stane sa to isté.
Ale toto je signalizácia núdze. Ekvivalent 3+ prerušovaného signalizovania, na ktoré sa v Košiciach používa tlačidlo nad dverami. Pod tým tlačidlom je napísané "Znamení k řidiči - nouzové zastavení (...) - výstup s kočárkem". Ale je pravda, že to môže pôsobiť zmätok, malo by sa to prelepiť. Našťastie ale, električkových zastávok na znamenie je v Prahe ako šafránu (v porovnaní s ich celkovým počtom).
Každopádne, vôbec to nesúvisí s tým, že v Košiciach sa používajú separátne tlačidlá na dopyt na zastavenie a separátne na samotné otvorenie. Navyše variabilita tlačidiel rozhodne nekončí pri čísle dva, farby sú rôzne v autobusoch, v električkách a aj v trolej... (vlastne, to už nie). V niektorých vozidlách sú dlačidlá označené šípkami, niekde nápisom "stop", inde zas nápisom "dvere". Potom tu sú tlačidlá na madlách, na strope, záchranné brzdy a signalizácia nad dverami. V niektorých typoch vozidiel dopyt na zastavenie zároveň slúži aj ako dopyt na otvorenie najbližších dverí. Opačne to ale samozrejme nefunguje. Veď komu by napadlo, že keď sa niekto dožaduje otvorenia dverí, asi tam chce vystúpiť a teda očakáva, že voz na najbližšej zastávke zastaví... Keď toto nie je na míle vzdialené zdravému rozumu...
Asi si si to zle prečítal, Robo. Tam sa hovorí o tlačidlách núdzového zanmenia, nie zastávky na znamenie, naopak sa žiad, aby cestujúci pre zastavenie na zastávke na znamenie NEpoužívali tlačidlo núdzovej signalizácie ale dopytu na otvorenie dveí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bjorn