O električkové zastávky by sa mal starať DPMK, autobusové zastávky sú "majetkom" MČ, takže Kosit alebo vlastnými silami sa o to majú starať.
Každopádne, tento rok to vyzerá, akokeby údržbu nie len zastávok, ale aj ciest nižšieho významu, či chodníkov sa podarilo úspešne odignorovať. Aspoň na Sídlisku Ťahanovce.
Zasa treba povedat, ze este nikdy neboli spodky elektriciek tak ciste....
Najvacsia katastrofa su zastavky. Na niektorych su odhrnute najazdy, na niektorych dokonca aj nastupistia. Ale vcera som nevidiel ani len jednu ktora by mala upravenu nastupnu hranu. Vsade treba skakat cez zavej. Je to sice neprijemne ale pruser je, ze to je nebezpecne. Nevidiet kde je hrana a kde sa uz clovek prepadne.
Asi najhorsie je na tom Moldavska OC smerom do centra. Tam je neodhrnuty cely najazd a bus zastavuje az v pruhu. Takze clovek sa musi prebrodit.
Kto to má na starosti neviem, ale zastavky autobusov čistili buď Kosiťáci, alebo sa to proste udupalo. Električkové zastávky chodieval čistiť traktor s kefou...
No k tomu snehu na trati - ako tu je spomenute, na takých tratiach "panelových" a tod (nie otvorený zvršok) - jasne že ten sneh by tam nebal byť odhrnutý "len" podvozkami či bočnými plechmi vozov - a ak som čital "manual" či technicku dokumentáciu k novým VARIAM, tam ten údaj ohladom výšky snehu či vody nad koľajou je ešte "menší" ako pri vozoch KT8D5 ,,, kedysi jazdila ta brička s kefou (čo ju DP má a pokiaľ viem aj pojazdnu), no ak je problém že nemá "kto" na tom jazdiť, teda papiere, tak nad tým v prvom rade DP mal rozmýšlať, že načo mu je taký technologický voz, ak nemá s nim kto jazdiť,, jedna z možnosti by bola (a písal som už o tom), že ak sa generalkoval ten Brúsiaci voz (101 tušim), tam sa mohlo myslieť aj na to využiť ho na zimu a nejaký pluh či radlicu či odmetač pred náraznik jej "domyslieť" , ved na t verim že aj v iných mestách bývalej Ćssr to maju nejak vyriešene a trate určite čistia električkami a nie len traktormi s radlicou, či eletričky same si udržuju trať, a tak ako tu bolo spomenute, aj "preventívnou" jazdou počas noci v takých prípadoch ako je husté sneženie či silná námraza by ta T3 určite dobru prácu odviedla,, Máme tu "technologicke" vozy (na brusenie, na odmetanie snehu), ktore väčšinou stoja v depe.. Inšpirovať sa "svetom" a urobiť tzv univerzálny technologický voz nejaký (brusiaci, mazaci, v lete aj na kropenie koľaji, v zime s rozmetadlom v predu ).. myslím že uplatnenie by našiel,, - len to by musela vôľa byť, radšej investovať do jedneho takeho voza, ako potom do opráv laku a plechov na skriniach nielen KT ale aj nových PLUSIEK,, toľko môj postreh.
Dnes pred 12-tou na poludnie som videl trať na Jazere očistenú od snehu iba podvozkami a bočnými plechmi električiek. Je toto zimný štandard aj v iných mestách? Nevedie to k poruchám električiek?
Manuál pre KT8D5 dostupný na webe v odstavci "Hlavní provozní podmínky" udáva:
- výška sněhu nad temenem kolejnice: do 60 mm
- hladina vody nad temenem kolejnice: do 10 mm
V Košiciach posúďte sami.
Je väčšie riziko zobrať vonku historičák s odmetačom alebo mať poruchy na električkách?
Ja som ho videl naposledy v 98 vonku, ale ak nechcú vužívať tú nákladnú električku na údržbu,mali by pouvažovať nad nejakým pluhom/frézou, pretože v noci vychádzali bežné električky aby udržali akú takú zjazdnosť+ traktory...Ale neviem si predstaviť ako to riešili na takej Štúrovej či Kuzmányho. V Miskolci tiež frézuju s historičákom
Priemerný vek našich trolejbusov je 20 rokov a my nemôžeme v zmysle zákonov o prevádzke na dráhach a o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách zaradiť do výpravy vozidlá, ktoré podmienku bezpečnej prepravy nespĺňajú. Takéto konanie by mohlo byť kvalifikované ako verejné ohrozenie.
? ? ?
A čo dennodenné vypravovanie polorozpadnutých vrakov pred veľnákupom MORov
Dispecer
Každopádne, tento rok to vyzerá, akokeby údržbu nie len zastávok, ale aj ciest nižšieho významu, či chodníkov sa podarilo úspešne odignorovať. Aspoň na Sídlisku Ťahanovce.