No k tomu snehu na trati - ako tu je spomenute, na takých tratiach "panelových" a tod (nie otvorený zvršok) - jasne že ten sneh by tam nebal byť odhrnutý "len" podvozkami či bočnými plechmi vozov - a ak som čital "manual" či technicku dokumentáciu k novým VARIAM, tam ten údaj ohladom výšky snehu či vody nad koľajou je ešte "menší" ako pri vozoch KT8D5 ,,, kedysi jazdila ta brička s kefou (čo ju DP má a pokiaľ viem aj pojazdnu), no ak je problém že nemá "kto" na tom jazdiť, teda papiere, tak nad tým v prvom rade DP mal rozmýšlať, že načo mu je taký technologický voz, ak nemá s nim kto jazdiť,, jedna z možnosti by bola (a písal som už o tom), že ak sa generalkoval ten Brúsiaci voz (101 tušim), tam sa mohlo myslieť aj na to využiť ho na zimu a nejaký pluh či radlicu či odmetač pred náraznik jej "domyslieť" , ved na t verim že aj v iných mestách bývalej Ćssr to maju nejak vyriešene a trate určite čistia električkami a nie len traktormi s radlicou, či eletričky same si udržuju trať, a tak ako tu bolo spomenute, aj "preventívnou" jazdou počas noci v takých prípadoch ako je husté sneženie či silná námraza by ta T3 určite dobru prácu odviedla,, Máme tu "technologicke" vozy (na brusenie, na odmetanie snehu), ktore väčšinou stoja v depe.. Inšpirovať sa "svetom" a urobiť tzv univerzálny technologický voz nejaký (brusiaci, mazaci, v lete aj na kropenie koľaji, v zime s rozmetadlom v predu ).. myslím že uplatnenie by našiel,, - len to by musela vôľa byť, radšej investovať do jedneho takeho voza, ako potom do opráv laku a plechov na skriniach nielen KT ale aj nových PLUSIEK,, toľko môj postreh.
Dnes pred 12-tou na poludnie som videl trať na Jazere očistenú od snehu iba podvozkami a bočnými plechmi električiek. Je toto zimný štandard aj v iných mestách? Nevedie to k poruchám električiek?
Manuál pre KT8D5 dostupný na webe v odstavci "Hlavní provozní podmínky" udáva:
- výška sněhu nad temenem kolejnice: do 60 mm
- hladina vody nad temenem kolejnice: do 10 mm
V Košiciach posúďte sami.
Je väčšie riziko zobrať vonku historičák s odmetačom alebo mať poruchy na električkách?
Ja som ho videl naposledy v 98 vonku, ale ak nechcú vužívať tú nákladnú električku na údržbu,mali by pouvažovať nad nejakým pluhom/frézou, pretože v noci vychádzali bežné električky aby udržali akú takú zjazdnosť+ traktory...Ale neviem si predstaviť ako to riešili na takej Štúrovej či Kuzmányho. V Miskolci tiež frézuju s historičákom
Priemerný vek našich trolejbusov je 20 rokov a my nemôžeme v zmysle zákonov o prevádzke na dráhach a o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách zaradiť do výpravy vozidlá, ktoré podmienku bezpečnej prepravy nespĺňajú. Takéto konanie by mohlo byť kvalifikované ako verejné ohrozenie.
? ? ?
A čo dennodenné vypravovanie polorozpadnutých vrakov pred veľnákupom MORov
Rudyke902