Elektrobusy predsa nie sú najvýhodnejšie pre podnik, ale pre pohlavárov, ktorí za ne odoberú všimné.
A na racionalitu Nemecka by som sa pr ich posadnutosti pseudoekológiou nespoliehal - tam práve fičia elektrobusy vo veľkom (Mannheim, Berlín, Braunschweig).
A keby mal niekto záujem objednať si jazdu trolejbusom- tak ako bola cez víkend tá jazdá s KT-čkami..Bolo by to uskutočniteľné,či by to dpmk hneď zamietol?
Ono každému normálnemu človeku je jasné, že keby sa veľmi chcelo, tak za peniaze EU by sa dala kompletne zrekonštruovať celá trolejbusová sieť vrátane kompletnej obmeny vozidiel a vybudovania nových úsekov. Lenže SOR je len výrobca vozidiel a spriatelená firma na rekonštrukciu trolejovej siete sa asi nenašla ...
A čo chceš počuť? Že je tu dlhodobý záujem sprivatizovať autobusovú časť DPMK a trolejbusy sa do tohto konceptu nehodia?
Už sa urobili všetky potrebné kroky - ukradli sa peniaze na šmejdy, vozový park je teda nový, podnik sa extrémne zadĺžil, upustilo sa od čiastočného presunu autobusov na Bardejovskú. Len nejak otáľajú s posledným krokom, ktorý má vyzerať ako záchrana podniku súkromným kapitálom. Zrejme sa neodhodlali najprv po emotívnych reakciách na "útlm TD", potom sa to nehodilo pri spackanej rekonštrukcií tratí (#oplatisavydrzat), medzitým voľby a priebežne nejaké kauzy vládnucej strany.
O tom, či sú elektrobusy najvýhodnejšie, našťastie nerozhodujú v DPMK. Ak sa presadia elektrobusy v Nemecku, Rakúsku a najmä v Švajčiarsku (kde riadia podniky veľmi racionálne), potom budeme môcť povedať, že DPMK má pravdu.
Mimochodom, nevidel som žiadnu reálnu a serióznu štúdiu CBA o výhodnosti elektrobusov (samozrejme v dlhodobom horizonte - napr.8-10rokov).
Ale veď v Korzári sa písalo, že DPMK malo možnosť čerpať eurofondy na trolejbusy od ministerstva dopravy. Všetky mestá s trolejbusovou dopravou to využili len my nie. Dokonca DPMK ani nedalo žiadosť na ministerstvo dopravy. Čiže teória, že DPMK nemá záujem o prevádzkovanie TD je na mieste ? Hlavne že máme najekologickejšie, najšetrnejšie a najkapacitnejšie autobusy na celom Slovensku a to SOR EBN 11! ?
Ale veď DPMK sa k tomu vyjadril už miliónkrát a stále dokola omieľajú tie svoje báchorky o tom, ako im je straaaašne ľúto že síce veľmi veľmi chcú zachovať trolejbusy, ale nie sú na to peniaze a bude to drahé a EÚ nám na to nedá, bohužiaľ, ale oni za to vôbec nemôžu, fňuk, fňuk ?
tak to vidíte... buď nikto nič nevie, alebo keď vie, tak to nechce napísať sem do fóra.
Ja som si urobil vlastný názor, ktorý si môžete dohľadať nižšie, že je s TD v KE nateraz koniec. Staré vozidlá sa opravovať neoplatí (problém by sa oddialil o rok-dva?), nové sa kupovať nejdú a ruší sa autobusová garáž na VŠA. Predpokladám, že autobusy z nej nebude kam dať a preto trolejbusy pôjdu z Hornádskej preč. Podľa mňa je síce nádej, že sa TD raz vráti, ale nie tak skoro, pretože elektrobusy sú v súčasnosti finančne najvýhodnejšie.
Pre mňa je zaujímavé, že chodia sem mnohí záujemcovia o košickú MHD, ktorí radi diskutujú a veľa vedia, ale zatiaľ nikto nenapísal, že má iný názor, napr. že sa TD bude nejako zachraňovať. Možno by bolo dobré opýtať sa priamo v DPMK, nech sa nešíria len dohady .
Dobrý deň prajem !
Je tu nejaký výpravca ?Môjmu mužovi už týždne vŕta v hlave, že by sa stal výpravcom,a keď tak pozerá tak v Bratislave alebo v Trnave..Všetko možné si o tom prečítal, ale lepšie je si prečítať ich od pravých ľudí, ktorí sa tejto pozícii venujú.
Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za Váš čas !
Krásny deň prajem
Vypne sa ti pri cca 30% baterky. Len pokles napatia je taky obrovsky, ze to telefon uz nerozdycha. Keby si vystavil Li-Ion alebo Li-Pol baterku na 0% (myslim, ze kriticka hranica je asi 3%) napriklad skratom tak by si ju uz nikdy neozivil. Elektromotoru je jedno ake napatie mu pustis (kym neni az prilis vysoke) takze bus by dokazal ist az pod kriticku hodnotu a nenavratne poskodit baterie.
To nie je na smiech ale na datie generálnemu po papuli:
1) Dieselový 12 m bus stojí 182 tisíc EUR, elektrobus stojí 420 tisíc EUR ale je nesmierne výhodný, lebo sa to zaplatilo z fondov - momotská socanská úchylka, že peniaze z EÚ "proste sú".
2) Elektrobus sa nemôže vybiť, lebo pri poklese kapacity pod 10% sa elektrobus zablokuje a je nepojazdný. A keď je taký elektrobus nepojazdný ale nevybitý, je podľa idiota z Libcháv úplne v poriadku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Troll