Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak poďme sa pozrieť na to, ako to vidí obyčajný cestujúci.
Čo si ľudia všímajú:
1.Bod. - 2 - článková električka - veď lepšie ako T6, ňe ?
2.Bod. - Koľko to má sedadiel
3.Bod. - Nízkopodlažnosť - všíma si určitá časť cestujúcich
4.Bod. - 70% cestujúcim je jedno v čom idú, hlavne, že sa tam netlačia a že ich to dovezie na správne miesto. O 100% nízkopodlažnosti ani nedúfajú, pretože málo z nich videlo Škodu xxT alebo CAF/Bobmardier. Dokonca som videl, že cestujúci sa ma pýtal, ktoré sú to tie nové električky. ( Čo asi svedčí o ich ... )
Reply on: Gryzly65 #78907:
Toto môže povedať len nejaký obmedzenec, alebo niekto, kto bol najďalej maximálne tak v Košickej polianke.

Toto nie je len pre vozíčkarov, štandardy sa proste menia, len kdesi na východ prichádzajú vždy neskôr. Podľa tvojej logiky by stačili konské povozy, veď tie taktiež dokážu ľudí odviezť a fungovalo to tak roky... Spomeň si na svoj výrok, keď si budeš kupovať auto s elektricky sťahovateľnými oknami, klimatizáciou, či vyhrievanými sedačkami. Alebo keď keď budeš svoje rifle dávať do práčky namiesto toho, aby si s nimi šiel k potoku.
Reply on: Gryzly65 #78907:
Načo mi je mikrovlnka, keď si jedlo zohrejem na sporáku? A vôbec, načo sporák, keď to dokážem aj na ohníku?

Načo mi je televízor, keď správy sú aj v rádiu a za kultúrou môžem ísť do divadla?

Načo sa vlastne do bytov dávajú plastové okná? No nestačia aj rozsušené drevené? Veď väčšinu roka to stačilo, tých pár daždivých dní, počas ktorých cez ne presakovala voda a pár studených dní, keď pomedzi ne fúkalo, sme vždy nejako prežili.
Reply on: Gryzly65 #78907:
Tak sa choď prejsť za humno, hoc do toho Miskolca a prejdi sa po ich 100% nízkopodlažnom voze o šírke 2650 mm a porovnaj to s Taškentkrámom. Tu nejde len o vozíčkárov, aj zdravý cestujúci má dnes hádam právo pohybovať sa tak, aby si v interiéri nenatĺkol hubu o kdejaké schody, hrany, vysoké podesty a čo ja viem. Veci majú totiž v prvom rade slúžiť ľuďom a nie naopak, ľudia sa z nutnosti prispôsobovať zmetkom!!!

Na margo laikov, odpočuté hlášky:
"Šak to prerobene stare."
"To len prefarbili a dali nove sedačky"
"To len debilny ižinierskí ko...ti z Čiech toto mohli vymyslieť"
"Pekné, nové, ale tie schody..."
"Spojili dva stare dokopy a dali novu gumu" ? ? ?
"Horuco jak v pi..., ten ko... Raši si asi vzal klimatizaciu domov..."

Ak mám pravdu povedať, nahlas som zatiaľ nepočul žiadnu pochvalu, bez nejakého toho ale...

Áno a vodiči sú asi radi, veď vrchol techniky tu bol dvadsať rokov T6A5.

Keď to zhrniem, tak celkovo tá modernizácia je absolútna špička! Tak pre rok 1996...?
Reply on: Gryzly65 #78907:
Mal som koleno po operacii a vtedy este v tedome som nastupil o barlach do busu a jediny clovek ktory ma pustil sadnut bol ten, co sedel na schode. Tam by som jednoducho nevyliezol. A to ma tedom 12 plne NP miest oproti 4+4 v (kratkej) sorke.
Teraz si predstav takuto situaciu v KT cku. Ked v NP clanku su len 3 alebo 4 miesta a ked niektore obsadi kocik a zvysne dochodcovia... Po schodoch niektori ludia proste nevylezu. A vario ma podobny pocet NP miest. A s tym, ze medzi clankami sa neda NP prechadzat.

To ze elektricka nie je az tak zla, nie je vyhovorka na to, ze mohla byt tisic krat lepsia za rovnaku cenu. Ludia su radi za kazdu zmenu. To je pravda. Ale posun o 30 rokov dopredu voci elektrickam ktore tu jazdia od 60-tych rokov minuleho storocia je, uznaj sam, malo. Stacilo by postavit pred kosicky pospolity lud vedla seba vario a nejaky bombardier alebo skodu... Hadaj ktora by sa im pacila viac?
Reply on: veteran #78891:
Načo je vozíčkarovi plná nízkopodlažnosť? Nestačí mu, keď sa má kde naložiť/zložiť bez nutnosti vyjsť na schody? Na to mu predsa stačí nízkopodlažný článok v KT8 ?

Ja nevravím, že tie električky nemohli vyzerať lepšie; chcem len poukázať na to, že je to posun o minimálne 30 rokov dopredu voči tomu, čo u vás doteraz jazdilo a namiesto toho, aby ste za obnovu vozoparku boli radi, nové električky len a len zhadzujete (miestnu šotobandu spomínam preto, lebo podľa toho, čo som počul sú laici - a taktiež časť vodičov - za nové električkyradi).
Reply on: Bjorn #78903:
Ja vždy hovorím, že som strašne rád za Košice - nemusím sa potom za tú Bratislavu až tak strašne hanbiť.
Reply on: hmozdinka #78900:
Čo furt každému, kto je voči tebe v opozícii, podsúvaš ten Smer, ty idiot?
Reply on: Deluxe700 #78887:
Len tak mimochodom, drvivá väčšina tých českých varií je predchádzajúcej generácie. A okrem toho, tie vozidlá sú často generálkované T3/K2 a dopravné podniky si navyše montujú samé. Tu sa síce niekto ide oháňať rozdielom jedného schodu a novými podvozkami, no rozdiel tam inak nie je žiaden.
Reply on: S499.1023 #78882:
Ešteže Bratislava je geograficky južnejšie.
Reply on: afeno #78899:
Tu ani jeden voz nevydržal 40. rokov. Tu nie je Ostrava...?
Reply on: tbus #78892:
Porúch bolo do aleluja... ?
Reply on: Gryzly65 #78889:
dovolim si prudko nesuhlasit. pravda je presne opacna, tvoj nazor je nazor typicky populisticky zavadzajuceho smeracika ala RR, ak tou sotobandou menujes a myslis seba potom je vsetko ok. ? takymito zavadzajucimi prispevkami sa vy smeraci maximalne zhadzujete. na grc mi je z toho faktu ze taki ako ty a tebe podobni maju opraty mesta a dpmk aktualne v rukach.. ?
Reply on: tbus #78892:
hmm 40 rokov bez porúch 😃 😃 T1 končili po 10 rokoch, T2 po 10-20.... ako keď si to dokopy zrátam tak je to 40 rokov
Reply on: S499.1023 #78897:
Takýmto štýlom tu môžme rovno celý zvršok vytrhať.

Na tú narážku v zátvorke škoda reagovať... Že si laminátka na základe čohosi neznámeho istú vec vsugeruje a potom to generalizuje, nie je môj problém.
Reply on: veteran #78891:
Hm, čo tie mestá, ktoré som vymenoval a najpredávanejšia električka Bombardier Flexity Classic? Ako by asi vyzeral váš legendárny košický zvršok pri vašej legendárnej košickej údržbe pri nasadení 100% NP električiek s pevnými podvozkami (samozrejme najlepšie značky CAF)?
Reply on: Deluxe700 #78894:
"vtedy sa všetko robilo kvalitne a na dlhé roky"

Toto môže povedať len človek, ktorý spĺňa aspoň dve kritériá:
1) Tie časy nezažil.
2) Je debil alebo komunista (na 99% v koincidencii).
Reply on: Deluxe700 #78887:
No ešte že to nevedia v Drážďanoch, Lipsku, Kasseli, Brémach a napriek názoru odborníka na slovo vzatého nakupujú električky bez 100% NP...
Reply on: tbus #78892:
Samozrejme, nejazdili bez porúch, ale i cez to vydržali (vtedy sa všetko robilo kvalitne a na dlhé roky, teraz sa používajú tie najlacnejšie veci, aby to bolo čo najlacnejšie. I tak v našom štáte si ešte niečo nahrabú do vrecka ... ). Podľa mňa tie Vária nevydržia ani raz toľko ako Tebou vymenované električky. Ďalej sa už o tom nebavím.
Reply on: tbus #78892:
Len Oceľ východu bombardovala podnik desiatky krát kvôli zime v električkách. A nevypravené spoje, lebo nebolo čo vypraviť... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.