Reply on: Rudyke902 #78863:
no takto .... ku 112 si pisal zeby sa mohla pouzit na zjazdnost trate v noci ... keby sa pouzivala, lepsie su stare zberace na lano pretoze trolej zamrza a so zberacom vies obuchat ľad dole ...kdežto pol pantografy su na motorcek a prave preto som minuly rok ostal vysiet so 622-623 pred pereskym mostom kvoli zamznutemu troleju a nedokazal som obit lad dole pretoze sa zberac zdviha pomaly 

Bjorn
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8113631/kosicky-dopravny-podnik-slubil-ze-elektricky-predhreje.html
Za nevykúrené električky sa dopravný podnik cestujúcim ospravedlnil. Chystá nápravu.
KOŠICE. Korzár v pondelok informoval, že nové električky Vario LF2+ majú problémy s kúrením. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ich potvrdil.
Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová vysvetlila, že sa naplno prejavili až v týchto dňoch, keď vonkajšie teploty výrazne klesli pod bod mrazu.
„Väčšina Varií preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením je výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci Pragoimexu s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ informovala.
V pondelok odmietla, že by do výpravy zaraďovali aj vozidlá s nefunkčným kúrením.
„Všetky električky, ktoré DPMK vypravil, majú kúrenie v poriadku. Električky Vario, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili električky typu T6 a KT8D5.“
Tie však nie sú na rozdiel od Varií nízkopodlažné, takže niektorí cestujúci, ktorí s bezbariérovými vozidlami počítali, boli nemilo prekvapení.
„Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ dodala Karaffová.
Cestujúci sa sťažovali aj na to, že predovšetkým ráno sú električky absolútne nevykúrené.
„Keďže električky sú vo vonkajšom depe vystavené poveternostným podmienkam, ich vykúrenie na prijateľnú teplotu istý čas trvá. Aby sme predišli sťažnostiam na studené električky, počas týchto mrazivých dní ich budeme pred každou rannou výpravou v depe 'predhrievať'. Na trate budú vypravené temperované električky,“ prisľúbila hovorkyňa DPMK.
____________________________________________________________________________________
To akože o štvrej ráno tam založia vatričku v každom voze? Alebo ako to chcú "predhrievať"? Čo bude mať bežný cestujúci z toho, že neidentifikovaným spôsobom o štvrej nadránom zvýšia teplotu, keď za pár minút to bude na úrovni vonkajšieho prostredia?