V Bratislave vo vozovni JD žiadna hala (okrem DO) ani nie je, vozy stoja vonku. Ale v kosách fungovali "predkurovači", prvé výjazdy nahodila a zakúrila dielňa, ďalšie potom prvá ranná záloha, keď došla do práce. Ja so mal pridelený tyristor, čo boli podľa všeobecnej mienky ale vždy som tam mal takú teplotu, že som mohol jazdiť v tričku a s otvorenou kabínkou. Stačilo dôkladne utesniť diery a prinútiť dielňu, aby sprevádzkovala telesá v "nohách" všetkých sedačiek.
To fakt je stále problém vypravit komplet aspoň na tie linky a spoje (tak ako bolo deklarovane L3 L7) aj cez vikend na L9 ?? Videl som aj cez víkend, aj včera miesto toho jazdiť kT aj T6 .. To fakt z tých 33 varii nevie DP poskladať výpravu ani na 2 - 3 kompletne linky?? Toľko ich je odstavených pre kurenie ?? ? Máme nove trate a po nich sa premávaju T6 .. Čital som ten článok z novin, všetko tej hovorkyni ale nemožno verit ... No mrazy ustupili, ešte nejak sa prežije február a kurenie nebude taka hakliva tema - teda problem vyrieši čas,,, ja to vidím tak. Cestoval som párkrát variami cez tie mrazivé dni - a všimal som si to čo tu bolo písane,,, miestami zarosene okná v niekorých vozoch - no kurenie "malo snahu" fugovat všade - aspoň podľa zvuku ventilátorov spod sedadiel áno,,, no o teplom či horucom vzduchu nemohlo byť ani reč,,, podľa toho aj niektoré okná boli vo vozoch suche, či viac zarosene - v miestach kde ten vzduch "neprudil" k nim,,, Ešte jeden postreh - neviem ako je to nastavované, či je to nejak dané rozkazom, alebo je to len na vodičovi, alebo je to automaticky odstupnovane - ale mal som pocit že v niekorých vozoch aj ked kurenie (ventilátory) šlo, ten vzduch bol striedavo vlažný, a teplejší - podľa toho či voz brzdil, či sa rozbiehal,, (vo vozoch T3 som sa s tym stretával) .. Je teda to kurenie nejak odstupnovane aj podla vonkajšej teploty?? alebo fakt je to len "odpadove" teplo čo sa vhána do inerieru tých varii. Tak či tak to je asi dosť veľký problém s tým kurenim.. len aby sa to aj vyriešilo kym nebude leto .. a každy zabudne na problém zimy a rosenia sa okien,, a budeme "nadavať" ako je v nich horuco ? ? no čo už.. máme čo sme "chceli" (nechceli ?) .. dakujem za pozornosť.
Načo vatričku? Zapnú kúrenie "už" pri výjazde z vozovne, nie až pri vjazde na konečnú zastávku VA USS ako som zažil nedávno. Inak vcelku o ničom, sobota ráno, R1 odchod 5:10 Veronika, iba vlažný vzduch z kúrenia, klendra vo voze, nedeľa zas nejaká T6, to už bolo iné kafe, včera R1 odchod 13:10, KT8D5RN, klendra vo voze, kúrenie vypnuté. Naco šak -6C je horučava ta ňéééé...
Faktom je, že vozy stoja vonku, výpravná hala je prakticky už len strecha... Dakedy vo VH boli kalorifery a asi to vykurovanie aj fungovalo. Pred 30. rokmi možno...?
Za nevykúrené električky sa dopravný podnik cestujúcim ospravedlnil. Chystá nápravu.
KOŠICE. Korzár v pondelok informoval, že nové električky Vario LF2+ majú problémy s kúrením. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ich potvrdil.
Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová vysvetlila, že sa naplno prejavili až v týchto dňoch, keď vonkajšie teploty výrazne klesli pod bod mrazu.
„Väčšina Varií preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením je výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci Pragoimexu s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ informovala.
V pondelok odmietla, že by do výpravy zaraďovali aj vozidlá s nefunkčným kúrením.
„Všetky električky, ktoré DPMK vypravil, majú kúrenie v poriadku. Električky Vario, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili električky typu T6 a KT8D5.“
Tie však nie sú na rozdiel od Varií nízkopodlažné, takže niektorí cestujúci, ktorí s bezbariérovými vozidlami počítali, boli nemilo prekvapení.
„Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ dodala Karaffová.
Cestujúci sa sťažovali aj na to, že predovšetkým ráno sú električky absolútne nevykúrené.
„Keďže električky sú vo vonkajšom depe vystavené poveternostným podmienkam, ich vykúrenie na prijateľnú teplotu istý čas trvá. Aby sme predišli sťažnostiam na studené električky, počas týchto mrazivých dní ich budeme pred každou rannou výpravou v depe 'predhrievať'. Na trate budú vypravené temperované električky,“ prisľúbila hovorkyňa DPMK.
To akože o štvrej ráno tam založia vatričku v každom voze? Alebo ako to chcú "predhrievať"? Čo bude mať bežný cestujúci z toho, že neidentifikovaným spôsobom o štvrej nadránom zvýšia teplotu, keď za pár minút to bude na úrovni vonkajšieho prostredia?
Tak to museli byť drôty hrúbky vlasca a navyše napnuté. Inak si neviem vysvestliť, prečo počasie nemalo na žiadne iné elektrické zariadenia vplyv. Navyše v súčasnosti sa používa odolná meď.
trplotou sa rozne materialy roztahuju, pri nizkych teplotach sa stahuju, na nejakom slabsom mieste to potom moze sposobit vypadok... vplyv mrazov sa pri kolaudacii asi neskusal, a prislo sa na to az teraz
Kurenie v elektrickach: Dnes som siel T6 tkou (na NP poradi 7) a sadol som si strategicky rovno k radiatoru. A on psrchant fukal studeny vzduch! T6 maju vyhrievanie zbytkovym teplom, a to jednoducho nestacilo. V tomto smere je kurenie vo variu lepsie (keby slo) kedze to cirkuluje uz teply vzduch v salone
Displeje: Na FB sa objavil obrazok, kde su presuny oznacene ako 900 dnes uz boli oznacene ako D14. Nema to spolu nejaky suvis?
a ja nie som dement, aby som to nevedel .. sklonovali sa tabule a mraz, tak som to obrazne takto pomenoval .. v kazdom pripade, porucha je odstranena, tabule funguju
Čo tam po nejakých poruchách... Ale sú naše a všetci nám ich závidia. Neviem, ako ostatných, ale mňa ten pocit hreje pri srdci, takže mi nechýba ani to kúrenie ?
Vyzerá to tak, že s Variami si užijeme kopec srandy dlhší čas. Všetky vykurovacie telesá boli na VŠETKÝCH vozoch vymenené pekne potichu už v lete. Okrem toho už máme 9 - 10 tečúcich prevodoviek(!), začali praskať brzdové kotúče, vymeneé boli 3 statické meniče, odchádzajú svorkovnice na podvozkoch atď. No proste kúpa storočia.
lol tak to je ina haluz ? ? ? asi najlepsi a najrozumnejsi prispevok tam opat ma K.Labas a jeden chalan co tam napisal v reakcii na toho snowmena... cit. "Tak Siemens alebo Skoda ? Ved si sam protirecis. Pokial viem, tak v BA problem nie je. A stare eliny kuria ako besne a funguju do dnes.
Ide jasne o konstrukncy problem, neodstatok. Faktom je, ze tie eliny co kupili v Kosiciach je smejd za vela penazi. Proste zobrali nieco stare, dali nove plechy z hnusnym designom, spravili akoze nizkopodlazne a predali za vela penazi.
Je mi luto Kosicanov, zasluzili si lepsie . Typicky EU fond tunel, nic viacej.
Bjorn
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8113631/kosicky-dopravny-podnik-slubil-ze-elektricky-predhreje.html
Za nevykúrené električky sa dopravný podnik cestujúcim ospravedlnil. Chystá nápravu.
KOŠICE. Korzár v pondelok informoval, že nové električky Vario LF2+ majú problémy s kúrením. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ich potvrdil.
Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová vysvetlila, že sa naplno prejavili až v týchto dňoch, keď vonkajšie teploty výrazne klesli pod bod mrazu.
„Väčšina Varií preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením je výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci Pragoimexu s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ informovala.
V pondelok odmietla, že by do výpravy zaraďovali aj vozidlá s nefunkčným kúrením.
„Všetky električky, ktoré DPMK vypravil, majú kúrenie v poriadku. Električky Vario, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili električky typu T6 a KT8D5.“
Tie však nie sú na rozdiel od Varií nízkopodlažné, takže niektorí cestujúci, ktorí s bezbariérovými vozidlami počítali, boli nemilo prekvapení.
„Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ dodala Karaffová.
Cestujúci sa sťažovali aj na to, že predovšetkým ráno sú električky absolútne nevykúrené.
„Keďže električky sú vo vonkajšom depe vystavené poveternostným podmienkam, ich vykúrenie na prijateľnú teplotu istý čas trvá. Aby sme predišli sťažnostiam na studené električky, počas týchto mrazivých dní ich budeme pred každou rannou výpravou v depe 'predhrievať'. Na trate budú vypravené temperované električky,“ prisľúbila hovorkyňa DPMK.
____________________________________________________________________________________
To akože o štvrej ráno tam založia vatričku v každom voze? Alebo ako to chcú "predhrievať"? Čo bude mať bežný cestujúci z toho, že neidentifikovaným spôsobom o štvrej nadránom zvýšia teplotu, keď za pár minút to bude na úrovni vonkajšieho prostredia?