Balkán je často používaný ako negativistický príklad mentality ľudí a vôbec ich celkového prístupu ku všetkému. To ako keby trvalý bordel už neexistoval nikde inde na svete...?
teda beriem spat asi mas pravdu, u nich to bolo podla toho com cital podobne ako na slovensku do r.89, no ich "rozchod" z ostatnymi krajinami nebol taky mierumilovny ako slovensko-cesko alebo juhoslavia-slovinsko
jo vytrpeli si svoje myslis pocas obcianskej vojny v juhoslavii ale aj slovaci si vytrpeli svoje ci nie? ci uz v 2 sv vojne alebo pocas komunistickeho rezimu
Máte v mnohom pravdu. . . keď som bol v Švajci, márne som hľadal, aký lístok na MHD je potrebné pre batožinu = taký lístok ani nemajú, keďže za batožinu sa neplatí. Asi chcú ľudí motivovať využívať MHD, na rozdiel od nás na Slovensku.
Tarify, najprv k Prešovu.
Použitie "krátkočasových" lístkov je podla mna diskutabilné. (10 min lístok je podla mna nezmysel, ktorý sa výrazne podiela na vzniku konfliktných situácií). Ale ked už to niekto zaviedol, tak by sa ten systém mal chovat asi takto. Cestujúci sa pozrie do cp, v ktorom samozrejme sú uvedené následné časové intervaly do konečnej zastávky a podla toho si zakúpi a použije vhodný lístok. Pokial by cesta mala trvat do 10 min podla cp , tak je to pre neho určujůce a nemusí ho zaujímat ako dlho bude preprava trvat v skutočnosti. (semafory,zápchy,nehody...) TO NIE JE JEHO PROBLEM ! Pokial by bola nejaká ochota a nadhlad zo strany dp, tak nie je problem v cp podfarbit alebo inak označit zastávky do ktorých 10 min.lístok platí. Na mieste by bola aj určitá velkorysost a nadhlad ,to jest zahrnút do toho aj zastávku s prepravnou dobou 11 - 12 minut. Dopravný podnik tým nič nestráca. Taktiež je treba poučit revizorov o určitej tolerantnosti. Arogantný revizor, ktorý vymáha na cestujúcom pokutu za prekročenie limitu o 1 - 2 minuty posobí hlúpo a úboho.
A teraz Košice.
Ked čítam tarifný predpis DPMK, mám pocit akoby ho zostavoval huslista z balkánskej dychovky. Tolko nelogičnosti a nedopracovanosti , doslova odfláknutú prácu je málokde vidiet (ak vobec). Je vobec v dpmk alebo medzi kompetentnými osobami priemerne inteligentný človek, ktorý obyčajným sedliackym rozumom dokáže zostavit logický a zmysluplný tarifný predpis ??? Za totálne najvačší nezmysel považujem nutnost použit najdrahší lístok pre prepravu batožiny. Ke d za seba použijem štvorzastávkový lístok a za batožinu musím zaplatit skoro dvojnásobok, to je už skutočné blbákovo. (to nemajů ani v Sarajeve). Je dost obvyklé, že cestovné za batožinu je polovičné aleboaspon nižšie než za cestujúceho.
štvorzastávkový lístok nie je úplne zlé riešenie, najvačší nedostatok a nelogičnost je daná inou košickou špecialitou , niektorými zastávkami len v jednom smere. (tam drahšie, pri spiatočnej ceste lacnejšie ? videli ste to už niekde ???) Zavedenie neplatnosti4z lístka na zrýchlených spojoch je logická, ale mala by byt doslednejšie a zodpovednejšie upravená. To jest ,že neplatí na RA a 50... linkách všeobecne a v úsekoch , kde vzdialenost zastávok je vačšia než 500 m. To napríklad znamená ,že na R linkách platí k poslednej zastávke pred križovatkou Moldavská, neplatí v úseku do USS , Sace, na letisko a obcí na trase (Pereš, Polov...)
A pokial by pre problematickost 4z lístkov bolo jednoduchšie ich zrušit vobec, tak upravit tarify nasledovne.
30min-0,55 60min-0,70 batožina -0,40 /o víkendoch predlžená platnost 45min a 90min.
zlavnené 30min-0,30 60min-0,35. Povolená tolerancia prekročenia čas.limitu 4min. Zavádzanie 10 alebo 15min. lístkov považujem za nezmysel.
A eštye jeden balkanizmus. Diskriminácia seniorov, ktorí nemajú trvalý pobyt v KE , nemožnost využitia zlavneného cestovného. Toto je dokonca domnievam sa v rozpore so zákonom, jedná sa o diskrimináciu slovenských občanov. MHD je verejná služba a podmienky pre jej poskytovanie by mali byt rovnaké pre všetkých občanov Slovenska. Je to na žalobu u ústavného súdu.
Pokial viem, tak v europskych mestách sa tarifné výhody pre seniorov týkajú všetkých ,aj cudzincov. Ako príklad Praha, Dráždany. Dokonca sa pracovníčka v predpredaji v Dráždanoch spýta cudzinca, či už dosiahol veku 60 rokov a že má nárok na zlavu. A v Prahe žiadne vybavovanie a kupovanie senior karty. Pri predplatení Opencard /tolko kritizovanej/ na další mesiac a ak behom toho mesiaca dojde k dovršeniu veku 60 rokov , tak AUTOMATICKY vyjde špeciálna tarifa zohladnujúca zlavu na dni po dovršení daného veku ! V Prahe platí po dovršení toho veku zlava 50 percent bez ohladu na to či je to čech, Nemec,Japonec.... Ta kedy príde už konečne Europa a jej kultúra do Košíc ??? ....či tu stále ešte vyhráva balkánska dychovka ?
ved hej jasne ze je to davno viem ,ja som len narazal na dalsie mozne zdrzanie koli meskajucej nepodpisanej zmluve s euroviou sa riskuje ze sa nestihnu terminy v lete..
Na stránke košice e stránky je uvedené, že zmluva s Euroviou stále nie je uzavretá. Podklady sú na kontrole na UVO. Je to štandardný postup, keďže bol jeden uchádzač, alebo je nejaký problém?
suhlas tbus , inac o rok su volby nechcu natiahnut tie rekonstrukcie tak aby to mohli tesne pred volbami otvorit? neukamenujte ma to je len moja myslienka? ?
...keby kopali este trosku hlbsie tak by mozno narazili aj na harmonogram prac..:)
mínus Reagovať | 196 Jozef29
30.03.2015 22:54 | Oznám správcovi | Odkaz
Tatranka