no o brikach bombardier a alstom mozeme tak akurat snivat mokry sen.. ? kedze kriteriom(prezitym este z cias komancov) pre tunajsie tendre je najnizsia cena, tieto znacky nemaju jednoducho sancu v tendri obstat aj ked sa zadefinuje v kriteriach plna nizkopodlaznost ci klimatizacia ci viaclankovost a ine kriteria, vzdy ich cenovo pretlacia skodovky cize ani od vyssie spominanych lacnejsia spanielska firma CAF velke sance na uspech nema.. co je velka skoda.. ?
mi.v
http://en.wikipedia.org/wiki/Helsinki_tram#1999_onwards
Najprv museli poslať celú dávku nových električiek Bombardier Variotram naspäť do Nemecka k výrobcovi. Keby len jedna sa posielala naspäť u nás, tak je z toho obrovské haló. A odkiaľ mali zobrať chýbajúce električky? Nahradili ich kúpou desiatich second-handových. Na pokrytie finančných výdavkov museli povoliť celovozidlovú reklamu na šiestich súpravách navyše, čo je u nich neobyčajné, lebo tam električku s reklamou takmer nenájdete, nieto ešte s CVR. Najlepšie ešte len príde: nákup zvyšných objednaných Bombardierov pre ich problémy stopli a dosiahli s Bombardierom zmluvu o zostávajúcich vozidlách, že výrobca im bude _garantovať_ určený počet vozidiel v prevádzke. A... Bombardier tak musel kvôli opravám vlastných električiek zriadiť v Helsinkách vlastnú vozovňu!
Tomu hovorím problémy! Je dobré vidieť reakciu mesta a DP, ktorý sa výrobcovi nedá a zatlačí na neho.