Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
no o brikach bombardier a alstom mozeme tak akurat snivat mokry sen.. ? kedze kriteriom(prezitym este z cias komancov) pre tunajsie tendre je najnizsia cena, tieto znacky nemaju jednoducho sancu v tendri obstat aj ked sa zadefinuje v kriteriach plna nizkopodlaznost ci klimatizacia ci viaclankovost a ine kriteria, vzdy ich cenovo pretlacia skodovky cize ani od vyssie spominanych lacnejsia spanielska firma CAF velke sance na uspech nema.. co je velka skoda.. ?
Reply on: mi.v #75698:
Krásny príklad ? Nielen na tomto fóre si viacerí myslia, že renomované firmy zo západu musia vyrábať bezporuchové zázraky. Stačí im vidieť jednu fotku krásnej električky z Prahy, Viedne, Paríža, Záhrebu, Budapešti atď a už to automaticky znamená, že sú bezproblémové, lebo oni o problémoch nikdy nikde nič nečítali...
Reply on: mi.v #75699:
redakčný systém považoval bodku na konci za časť hyperlinky, preto odkaz nejde. Tak ešte raz bez bodky: http://www.raitio.org/ratikat/helsinki/varikot/bomba/bomba.htm
Reply on: mi.v #75698:
Tu je foto tej vozovňe/dielne, ktorú musel Bombardier zriadiť v r. 2008: http://www.raitio.org/ratikat/helsinki/varikot/bomba/bomba.htm. Vnútri koľajnice sú, na vonkajšiu sieť ju potrebujú napájať zmontovaním niekoľkometrového úseku. A to sa dá efektívne len v noci, lebo úsek križuje druhú traťovú koľaj.
Reply on: Jan099 #75694:
Keď má muchy taký Bombardier, tak to je vo veľkom štýle, viď prvý odstavec tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Helsinki_tram#1999_onwards
Najprv museli poslať celú dávku nových električiek Bombardier Variotram naspäť do Nemecka k výrobcovi. Keby len jedna sa posielala naspäť u nás, tak je z toho obrovské haló. A odkiaľ mali zobrať chýbajúce električky? Nahradili ich kúpou desiatich second-handových. Na pokrytie finančných výdavkov museli povoliť celovozidlovú reklamu na šiestich súpravách navyše, čo je u nich neobyčajné, lebo tam električku s reklamou takmer nenájdete, nieto ešte s CVR. Najlepšie ešte len príde: nákup zvyšných objednaných Bombardierov pre ich problémy stopli a dosiahli s Bombardierom zmluvu o zostávajúcich vozidlách, že výrobca im bude _garantovať_ určený počet vozidiel v prevádzke. A... Bombardier tak musel kvôli opravám vlastných električiek zriadiť v Helsinkách vlastnú vozovňu!
Tomu hovorím problémy! Je dobré vidieť reakciu mesta a DP, ktorý sa výrobcovi nedá a zatlačí na neho.
Reply on: Jan099 #75696:
Je pravda že v Česku sa o nejakých závažných problémoch nehovorilo. A k tým poruchám.. v skutočnosti nie sú až také vážne ako uvádzajú média. Dosť dramatizujú a do problematiky sa nejak výrazne nevyznajú. Myslia si, že nové vozidlo bude jazdiť hneď bez problémov. Pre nich čo má problém = nekvalita.

Ja som len zvedavý či Bratislavské 29/30T budú od 1. dňa bezproblémové... Myslím si, že aj tam sa vyskytne nejaká chyba kedže ide o nové vozidlo. Som zvedavý ako potom budú reagovať média a verejnosť.

K Čechám a Variám. Musíme pozerať na presný typ vozidla. Je rozdiel či ide o vozidlo rady plus ktoré má viacero inovácií oproti klasickému, Vychytať muchy sa musia na našich. Neviem presne ako to bolo s tým jedným kusom v Ostrave. A aj keď vychytali tie muchy napr. na tom prototype.. to bolo v roku 2009. Dnes už do tých našich montujú iné diely od iných dodávateľov, zmenilo sa aj technologické vybavenie... Je dosť radikálny rozdiel medzi Variom a Variom plus. Už len keď si porovnáš #701 s #8**.
Tam je tých vozidiel už viac v porovnaní s našimi, no LF2+ je len jedno. Čo bude a ako sa osvedčia sa uvidí časom. A k tej klíme a podlahe. len toľko, že nikto si v súťažných podmienkach nežiadal klimatizáciu ani 100% NP.
Chcel som len poukázať, že v česku boli a sú bezporuchové, teda aspôn čo píšu a hovoria českí vodiči električiek, to že nemajú klimatizáciu, záleží na technických podmienkách obstarávateľa, taktiež nechápem, že ľudí si sťažujte na "nízkopodlažnost" ten jeden schod naviac, ja len, že som si čítal fora na českých serveroch a nenašiel som také negatívne ohlasy, samozrejme beriem do úvahy, že škody sú 100% nízkopodlažné a vzhľadovo sa to s Variema nedá porovnať. Nechápem taktiež, že ľudí nadávajú, že nemajú klimatizáciu, povedzte mi kto má v baraku alebo v byte klimatizáciu, väčšina z nás si v sparných dňoch musia otvoriť okná, pretože takýto luxus si môže málokto dovoliť. Samozrejme je tu aj druhá stránka veci, je to z peňazí z EÚ tak prečo mať napríklad "Ford keď môžem jazdiť napríklad v BMW" je taktiež otázka ako pôsobili lobingové skupiny. Väčšina ľudí nemá potuchy kto stojí v pozadí, pretože ako som čítal forum, všetci píšem niečo J&T, ale Pragoimex vlastní z 66% Krnovské opravny a strojírny.Nie som zástanca ani Škody ani Pragoimexu, mne sa páči Bombardier a Alstom.
Reply on: Jan099 #75694:
Vario LF2+ jazdí len jedno a to v Ostrave. Ostatné sú Varia LF2R.E resp. modernizácie. A v Taškente jazdí Vario LF
No ja sa práve divím, že sa Varia tak zo začiatku kazila, keď už jazdí v Tashkent či Ostrave alebo v Plzne (LF2 +), mali mať muchy dávno vychytané, v tomto prípade asi skôr mäsiarky: d, ale verím, že už to bude v pohode, btw zaujímalo by ma či takého muchy si môžu dovoliť vychytávať takí hráči ako Bombardier alebo Alstom
Reply on: Jan099 #75692:
to su stare zname chyby, este to sem daj a prekopiruj znovu 5x ? je priam zahadne ze sa tieto poruchy vyskytuju len v Prahe, cize sa zrejme jedna o nejaku zlu seriu ktora vysla prave na Prahu-zaujimave ze poruchy boli len na 15T, v inych mestach nemaju so skodami ziadne vacsie problemy (napr serie 29/30T uz budu mat tieto veci davno vychytane si myslim) .. to len na okraj..ovela zaujimavejsia info je fakt ze mame vitaza tendra na reko elektrickovych uzlov vramci MET v meste,chvalabohu nie je to duha.. http://www.kosice.estranky.sk/clanky/oznamy-a-informacie/oznam---modernizacia-elektrickovych-uzlov-z-rozsahu-met---vyhlasenie-verejneho-obstaravania.html
Reply on: TA #75686:
Kým by urobili nové CP, museli by ich urobiť odznova, lebo už by sa (opäť) menila výluka. (Jednoducho by to nestihli, ani keby dni mali 50 hodín a/alebo k dispozícii 100 ľudí, ktorí by pracovali na CP.)

Ak sa tieto výlukové zmeny aspoň čiastočne zastabilizujú (tak ako pri 17, 19, 36 a 22 na NMM), potom sa aj oplatí meniť CP. ?
Reply on: tbus #75688:
síce počas MMM sa tiež nemenia zastávkové CP, beriem späť ?
Reply on: TA #75686:
Presne, ako napisal tbus. Zial, ak sa ktosi rozhodne uzavriet Sturovu/NO a detaily odklonovych tras su zname len tyzden vopred, neda sa vsetko stihnut prekopat. To nie su len "CP", ale vylukove chronometraze, koordinacie liniek, casove polohy odchodov, az nasledne obeh vozidiel (s navysenim vypravy), prejazdy do R/RA a potom sluzby vodicov, rozvrhy prace, zastavkove CP, web..

Navyse, ak tusim, ze o tyzden sa uzavrie dalsia vyznamna ulica a bude sa jazdit po inych obchadzkovych trasach, dnesny stav je mozne vnimat iba ako "operativny odklon"..

Obchadzkove trasy sa zapracuju do CP, avsak postupne a za predpokladu, ze aspon 2 tyzdne budu bez zmeny, tak ako u vyluky NMM..
Reply on: TA #75686:
Nie je to lepšie, ale tento stav nie je o lenivosti DP... Keby sa o výluke vedelo dostatočne vopred, určite by sa pripravili aj CP. Veď aj počas maratónu sa pripravujú a to výluka trvá len pár hodín. Rozdiel je v tom, že o maratóne sa vie dostatočne vopred, aby sa pripravili CP. Akurát počas týchto Dúha-výluk sa všetko rieši všetko za pochodu, na poslednú chvíľu, a najlepšie všetko naraz a potom sa nestíha a musí sa to riešiť takto provizórne.
Dnes aj minule (neviem presne kedy) L10 smer OC Optima sa po zastavke Lunik VIII neotacal spat smerom k Stodolovej, ale siel cez Cerveny rak ako kedysi, doslo k nejakej zmene?
Reply on: tbus #75684:
Čiže lepšie je nechať jazdiť spoje s meškaniami a zastavovať ich na zastávkach, ktoré nie sú v cestovných poriadkoch?
Reply on: Gryzly65 #75683:
Viem, ale sem-tam občas sa používa na nich aj dopyt. A tú poslednú vetu z #75648 som nemyslel až tak úplne vážne a myslím, že každý kto ma už nejaký čas pozná to tak aj pochopil... ?
Reply on: Cathy #75682:
Autobusové CP ostávajú, iba budú premávať s meškaním... Je veľmi časovo náročné prerobiť cestovné poriadky pre vozidlá a vodičov, dotýka sa to príliš veľa liniek a služieb, museli by sa kompletne prerobiť obehy, nemuseli by vychádzať prestávky a náväznosti... Potom by tie prerobené CP polovice liniek v meste ešte trebalo vytlačiť a rozvešať po zastávkach. Dosť náročné už bolo spracovať a prekopať komplet nové CP pre električky a náhradnú dopravu, keď sa každú chvíľu menil rozsah výluky.
A o pár dní sa uzatvorí stanica a zvyšok Štúrovej, budú sa zasa musieť presmerovávať linky a zasa meniť CP. A celé by sa to muselo prerábať odznova.
Reply on: Dispecer #75648:
Dvere na mbcc ti povacsine otvori centralne, ci je leto, ci zima, malokto to necha na uplny dopyt. Navyse, chod do prednych, tie su plne manualne, nakolko nemaju jednak dopytove tlacidlo zvonka a pri zablokovani polovicky dveri sa odpaja aj fotobunka vnutri. 😉

A btw., vy v tych kosicoch tych capacit mate veru neurekom. 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.