Reply on: veteran #75438:
Nevedel som o tom, že to mám brať, ako by tam koľaje neboli... Predtým sa po nich predsa jazdilo, aj keď neviem, či po rekonštrukcii ich tam nepoložili iba "naoko". Viem, že koľaje nie sú zďaleka všetko, ale koľaje s podložím sú základ stavby trate a jej najdrahšia položka, nie? Stĺpy a troleje v porovnaní s nimi toľko asi nestoja, že? Preto sa budem rád, keď napíšete, či to, čo zostalo, je naozaj také zlé, že to len "vyhodiť". Teda či sa na tú súčasnú trať treba pozerať tak, že jej prítomnosť nič neznamená. Bežný človek si môže myslieť, že na tej ulici "iba odstránili troleje", a to, čo zostalo, je naďalej celkom použiteľné.
shimimi
Úsek Kukučínovej oproti Kulturparku je dnes jednosmerný. Kvôli obchádzkovej trase autobusov MHD ho zobojsmernia a po oboch stranách tak zrušia parkujúce vozidlá. Autobusy budú uzavretý úsek obchádzať po Kukučínovej a Žizkovej v oboch smeroch, teda aj od Námestia osloboditeľov.
Aj keď okolo Steel arény bude pravdepodobne každý deň poriadne husto, aby nebolo ešte horšie, bude platiť ďalšie obmedzenie pre autá prichádzajúce od Toryskej. "Z Toryskej doľava k Steel aréne budú púšťané iba autobusy a dopravná obsluha. Ostatné vozidlá budú musieť odbočiť doprava smerom na Alejovú," uviedol P. Titl.
Na druhej strane ale pri Steel aréne bude možné v smere od Alejovej odbočiť doľava na Žriedlovú ku Cassovaru (a Rádiu Košice smile emoticon ), čo je dnes vzhľadom na tvar cesty a premávku zakázané.
Spustenie ďalšej etapy rekonštrukcie na Štúrovej je naplánované na 15. február, tu je ale otázne, či zhotoviteľ stavby umožní prejazd cez Galénovu na Kuzmányho. Mestská hromadná doprava by mala využívať Rooseveltovu ulicu, ktorá bude na tento účel jednosmerná, Pribinovu ulicu pretočia a okolo Vojenskej nemocnice by mali autobusy po Timonovej a Galénovej prejsť až ku Kuzmányho a po prejazdnom zvyšku Štúrovej pri súde budú pokračovať k Moldavskej.
Oveľa viac, ako pri predchádzajúcich dvoch rozkopávkach na Kuzmányho a Hviezdoslavovej, teda pre vodičov platí zlaté pravidlo: "Tí, ktorí do toho užšieho centra nemusia ísť, by mali radšej zvoliť iné trasy. Prejazd centrom vôbec nebude plynulý a budú tam problémy, obzvlášť v čase špičky," upozornil dopravný inžinier Pavel Titl.