Reply on: S499.1023 #75387:
Ked sa o auto staras, umyvas, servisujes atd(najlepsie ak mas aj garaz) tak bude stale pekne a funkcne, kdezto niekto ide do umyvarky 2x za rok, do opravy ide az ked je auto uz citelne zle ovladatelne, nespolahlive alebo hlucne, resp vacsina slovakov.Co sa tyka obmienania zanovnych aut, ano robi sa aj to, ale u nas to este nie je take rozsirene.
Ide to poznat hlavne na dovezenych autach drahsich znaciek BMW, Audi a podobne, tie co u nas jazdili od nova uz maju taky zahmleny lak a okna, strata lesku je markantna, su hlucnejsie, zatial co rovnako stare dovozy vyzeraju ozaj ako nove.
master5228
Ak by to bol dopravca ako má byť, vážil by si, že má tak kvalitné vozidlá, akými sú Solarisy. Miesto toho tri z nich predal (SU 18 III) a ďalšie tri chcel predať (SU 12 II). O SU 15 sa nestará aj pre nie tak závažné poruchy vyradzuje. Stalo sa tak napríklad pri 3512, ktorý odniesli do šrotu v Turni miesto toho, aby sa kúpil náhradný diel. Podotýkam, že tam odišiel kompletný. Nič z neho nepobrali okrem transparentov. Vyradený je tiež 3533. Tiež pre neschopnosť a lajdáctvo.
Mnohé ďalšie SU 15 sú tiež odstavené, alebo v zlom stave. Ak by sa spravila GO motora/prevodovky, voz by mohol jazdiť ďalších 15 rokov..
Rovnako skončil 3701. Šlo o prototyp, ktorý tu isto nemal byť, nakoľko sa dielne o neho nevedeli starať. Mal muchy, ale myslím, že si zaslúži spojazdnenie a zachovanie ako "historické" vozidlo, keďže - ako som už spomínal - ide o prototyp CNG Solarisu a zaslúži si trochu úcty.
Takže suma sumárum. Vďaka prístupu dopravcu a jeho akcionára isto nikdy nebude žiadna GO či VP Solarisu a stavím sa, že pri prvej príležitosti sa budú vyradzovať/predávať. (Počas výluk ich budú držať ukrajinským spôsobom pri živote a potom dovi dopo....).
Smutný osud najkvalitnejších vozidiel, aké tu boli... Tam, kde prevláda politické myslienie a myslenie ako sa nabaliť, sú iné priority, ako kvalitné vozidlá v dobrom stave a pohodlie cestujúcich. Preto tu aj prišli kraksne z JRD...