Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V posledných dvoch týždňoch na L18 vidno dosť často sólo voz!!
Reply on: 1018 #742:
A tu dotycnu pani nikto nekontroluje? Lebo za normalnych okolnosti by jej uz davno podakovali za spolupracu.
Reply on: J #740:
Maly detial, v KE SU 18 nie su. Len SU 15 a najnovsie jeden 12.
Peniaze zo štátneho rozpočtu sú čisto investičného charakteru a nemôžeš ich vrazit do prevádzky. Sú to viazané financie.
K tým sólo busom na "veľkých" linkách; jedná sa jednoznačne o neschopnosť ľudí, ktorí pripravujú výpravu (konkr. jednej pani). Majú totiž príkaz zadeľovať článkové vozy. Vieme ale, že ich je nedostatok. čiže sa môže stať, že príde sólo. Otázka ale je, prečo, keď už to sólo musí ísť na takúto linku, ho zadelia na celodennú službu a nie na trhanú. Alebo ako je možné, že aj cez víkend jazdí sólo, keď veľká časť článkových busov stojí v garážach. Odpoveď: zadelenie vozov jednotlivým vodičom. Príklad- Jožko je celodenkar, má pridelený článkový voz, ten má ale dnes udrzbu. Ferko je trhanar, ma clankovy, sluzbyschopny voz. Riesenie v DPMK je také, že Ferkovi trhanárovi ostane na par hodin jeho sluzby jeho bus, a celodenkar Jozko (aj s na obed striedajucim kolegom Jankom) dostanu na cely den solo. A presne to sa deje aj cez vikend, kedy trhanarske vozy stoja. TOTO JE OZAJ ÚBOHÉ... Je to jedna z mnohých vecí, ktore omieľam dookola, že chyba nie je v nedostatku financii, ale v ludoch...
Reply on: J #740:
To bolo pre BM. Zabudol som 🙂
Neviem aký má DPMK rozpočet No keď DPB má 2,1mld. tak KE môžu mať aj s odpismi tak 650mil. Nebolo by potom lepšie nekupovať desať SU18 za 150mil, ale vraziť to do lepších intervalov a jazdiť aj so starými šunkami?
Ono radšej v Ik280 ale každých 10 minút, ako v Solarise každých 30.
Reply on: Nodes #738:

Napriklad, ale mohli by napr. premavat na L2, ale cez Hlavnu, s tym, ze "normalna" L2 by premavala cez Kuzmanyho. Bola by nadhera robit po dostavani trate cez Svatoplukovu historicke okruzne jazdy Hlavna-NO-Zel. stanica-NMMM-Hlavna a opacne. Mohla by pripadne existovat samostatna historicka L1.
Reply on: Sarko #737:
NP by teda sli ku Strojaru alebo do Barce a histroicke by jazdlili len po Hlavnej?
Reply on: Nodes #736:

Ano, prevadzka by bola subezna, avsak s tym, ze NP elektricky by premavali v pravidelnych intervaloch podla CP a historicke elektricky podla zvlastnych CP, napr. raz za hodinu.
Reply on: Sarko #732:
Myslis subeznu prevadzku modernych NP elektriciek s historickymi?
Reply on: balky #734:
No ano, o tom tuneli sa pisalo uz davnejsie.
ked sa tu bavite o sanaciach a prestavbach nevyhovujucich priestorov, tak dalsi problem, alebo skor lievik je na Palackeho pod mostami. Dnes som vsak mal moznost prispiet k buducej väcsej prejazdnosti vozidiel. Zatial iba na papieroch. Krizovatka s cestou od SADky by mala byt riadena svetelnou signalizaciou a popod kolaje (len prvy most od centra) sa vyhlbi tunel. Takze uz aj v Kosiciach sa bude vo velkom tunelovat. Zatial vsak nikto nevie, kedy.
K redukcii na linkách : Okrem intervalu ktorý je je ešte po starom sú už okrem 32-ky vsúvané do výpravy sóla aj na linky L18, L27, L34 a L53 ( a samozrejme aj 32-ka).
Reply on: Nodes #731:

Naco by nam boli baterkobusy, ked tu mame kolajnice? Postavenie historicky vyzerajucich trakcnych stlpov s oblukovitymi vyloznikmi s historickymi a NP elektrickami mozu vyzerat ovela zaujimavejsie.
Reply on: Sarko #730:
Ano a este k tomu taky NP baterkobus s tvarmi historickej elektricky...:-) Keby som mal doma scanner, poslal by som Ti jeho fotku.
Reply on: Papyr #725:

Elektricka po hlavnej jazdit bude, to jakoze ja jsem ja... 🙂. Klasicka elektricka s klasickou premavkou sa tu vsak vobec nehodi. Tolko nazor radnych a architektov, s ktorym sa ciastocne stotoznujem.

Vedel by som si vsak predstavit 100% NP elektricky s obmedzenym intervalom a jedinou prevadzkovanou linkou s rychlostou max 10 km/h, doplnovanou o prevadzku historickymi vozidlami. Jazdy historickymi elektrickami by boli lakadlom pre siroku skalu zaujemcov, turistov, fotografov, fanusikov, mladeze... Linka s prevadzkou NP elektriciek by bola naopak vhodna hlavne pre starsich ludi s obmedzenou pohyblivostou, resp. pre ludi vracajucich sa s nakupmi. Prestupit by aj tak museli na NO a NMMM, pretoze linka c. 4 by premavala len v useku (St. Lokomotivy -) NMMM - Hlavna - NO - Hotel Strojar (-Barca).
Reply on: Nodes #727:

Veci, ktore som spominal, nie su ziadne totalitne mety. Je to projekt, ktory sa zrodil par rokov po revolucii, dokonca sa objavili aj nejaki financni a obchodni partneri. Cele to vsak akosi viazne. Projekt vsak existuje a bol aj schvaleny.
Reply on: Dopravák #726:
Potesil by si sa, keby cez Hlavnu jazdil ULF alebo EUROTRAM? 🙂
SARKO: Mozu byt neviemake plany, jednoducho moj nazor je, ze ziadna elektr. trat z Maratonu na stanicu nebude. Preco? Lebo sme v Kosiciach. A o akej reko predstanicneho namestia pises? Ake spojenie budovy zel.a autobus. stanice? Vyzera to jak plan X - tej patrocnice. Uz nie sme v socializme, ked sa podobne plany robili a obcas sa ich aj podarilo zrealizovat. V akej kvalite, to je ina tema. Ono jedna vec je daco mat na lajstri, ale druha vec je skutocnost. A pokojne mozu rozbit celu budovu zel. stanice, nielen tu vyskovu stavbu. Vyzera otrasne. Ale este predtym by som dal zrovnat so zemou budovu autobus. stanice. Predpokladam, ze za ten projekt vyfasoval jej autor ocenenie.Za zasluhy o vystavbu ci jak sa to vtedy volalo. adsej koncim, lebo by som musel napisat invektivu voci istej osobe, A nechcem sa k tomu znizit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.