Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kona #74093:
Najprv je súťaž, až potom sa pýtajú €uropeňeži ?
Reply on: myslavcan #74088:
Taktiež ťažko zistiť, či v Miškovci využijú opciu na servis ? Proste čisté porovnanie našich tendrov a ich. To, čo bolo vysúťažené. (Môžeme vyškrtnúť z Miškovca aj z Košíc cenu za električky, budeme na tom v porovnaní ešte horšie, než sme teraz)

A to som bol voči Miškovcu nekorektný, lebo oni v €urotendri mali zahrnuté aj dovybavenie vozidiel o GPS moduly a ďalšie veci, za ktoré sme EmTrestu poslali ďalšie prachy navyše. Plus oni robili rekonštrukcie zastávok (hrana-hrana), to sa u nás len plánuje "niekedy do budúcna" (rozumej ďalší tender).
Reply on: Kona #74091:
Ozaj, ešte ma napadla jedna vec: Ak sa vysúťaží menšia cena než predpokladaná, čo sa stane s tým zvyškom pridelených peňazí? Prepadnú alebo sa použijú inde?
Reply on: Mat123 #74090:
Zrejme tri kusy, nie?
Reply on: Mat123 #74090:
Čo iné než len reklama "voľte ma ďalej, však pre Vás kupujem nové vozidlo"?. To isté ako pred poslednými voľbami nákup Varia. Iba s tým rozdielom, že trolejbus hradí EÚ. Za tú sumu 1 680 000 € by sa dali kúpiť aj tri?. Veď vieme že je to kšeft pre spriatelenú firmu, ktorá ho už má možno aj vyrobený?.
Predbežné oznámenie o nákupe nízkopodlažného trolejbusu
http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/261410
Reply on: myslavcan #74088:
Dobre, ale my mápe podmienku ,, integrovaný dopravný systém". Oni si asi môžu míňať aj na samostaté koľaje.
Reply on: veteran #74085:
Aby bolo od začiatku jasné, tým mojim príspevkom som nechcel povedať, že u nás je to v poriadku a v Miškovci zlé... Práve naopak, myslím, že v Miškovci využili fondy oveľa lepšie ako my. Už len tým, že to mali od začiatku premyslené a realizované ako jeden veľký projekt zastrešovaný jednou organizáciou. Nie ako my ešte aj rekonštrukciu tratí rozdelíme najprv na 2, potom na 3 a nakoniec z toho bude 10 samostatných projektov a za každý bude treba zaplatiť nemalú províziu nejakej spolužiakovej firme, ktorá ten projekt spracuje...
Ale na druhej strane mám rád ak sa pri kritizovaní používajú fakty a pravdivé sumy. Aktuálne by sme za IKD+28 ks Varií mali zaplatiť takmer 90mil€ s DPH. To či opciu na ďalších 18 kusov využijeme to zatiaľ nevie nikto, dúfam, že nie... Lebo tieto opcie sú zase len mrhaním peňazí, keďže ak má Pragoimex s výrobou našich Varií fixné nálady napríklad vo výške 2,3 mil eur (úprava linky, zaškolenie pracovníkov, povolenie, apod...), tak on si tie náklady rozpočíta na 23 kusov, ktoré ma takpovediac isté, že ich predá, 100tis na kus. Teraz sme povedali, že chceme ešte o 5 viac, za ktoré zaplatíme o tých pomyselných 100tis € za kus naviac, lebo tie jeho fixné náklady sme mu už zaplatili pri tých základných 23 kusoch, teda má čistý zisk pol mega za nič... Teda ak by sme hneď na začiatku povedali, chceme 46 a hotovo, tak by nás to vyšlo lacnejšie ako keď chceme 23+23...
Reply on: veteran #74085:
No zato...Ja už som mal obavy, že do výstavy som dal kravinu s tým počtom Várií?
Reply on: Battlelore1 #74077:
Dobrá blbosť. Pozri sa, aké kĺbové vozidlá teraz ide nakupovať Bratislava, aké trolejbusy im tam prišli. To, že príde pár malých midibusov neznamená, že Solarisy začínajú kupovať vo veľkom. To isté Prešov a Žilina. Majú tam väčší počet trolejbusov a práve tie nakupujú od SORu (alebo pod značkou Škoda).
Naše prvé Solarisy budú mať pomaly 14 rokov, BA, ZA a ani PO v takom množstve tieto vozidlá nemajú.
Reply on: myslavcan #74075:
Keďže som to písal ja, tak...
1. Ospravedlňujem sa za nedorozumenie. Má tam byť 23+23 električiek - ako bolo vysúťažené (tých ďalších 23 ks som tam obratom dopísal, keďže son si svoju chybu uvedomil, no akosi mi to tam neuložilo 😞 Každopádne, hodnota tendru bola cca 76 miliónov. Bez DPH 😉
2. Maďari majú vo svojom projekte takisto opčné právo (tak ako my). My máme ešte na 18 ks kyjevarií, oni na servis. V konečnom dôsledku ho využiť nemusia (ani my nemusíme).
3. Treba počítať aj DPH. Sama sa nezaplatí, EÚ na ňu neprispieva.
4. Tá opcia nám neblahú štatistiku oproti Miskolcu ešte vylepšuje.
5. Miskolc za cca 1,5-násobok našej sumy za IKD zrekonštruoval dvojnásobnú kilometráž tratí a postavil aj cca 2 km novej. Plus urobil modernizáciu vozovne. U nás modernizácia vyjde na ďalších 40 miliónov. Bez DPH 🙂
Reply on: Battlelore1 #74077:
v case kedy tieto podniky nakupovali Karosy a SORy so schodami uz KE kupovali vo velkom Solarisy ☺ ostatne podniky su pozadu ?
Reply on: P1X3L3310 #74082:
Dajako zblbol link. Mam na mysli 5. Fotku
Reply on: 110mat110 #74081:
na obrázku
Reply on: forest #74079:
Nič v zlom, ale toto je off-topic... ?
ovela zaujimavejsia spravicka je ze od decembra bude rychlovlak pendolino chodit z Prahy az do Kosic a spat, uz robia testovacie jazdy na Slovensku(zatial z useku Zilina-Cadca-Skalite) ,tu su zabery http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2870 aj ked bude to skor usmevne vidiet ho brazdit max 130km/h(aj to na viacerych usekoch uz nerealnych) na tych vyjazdenych starych kolajach ?
Reply on: Battlelore1 #74077:
Len my ideme tym spravnym SMERom ?
BA kupuje Solarisy, PO kupuje Solarisy, ZA kupuje Solarisy, len KE ich predáva ?
Reply on: myslavcan #74075:
..ved prave o to ide .. ze zvysok je podvod na obcanoch aspon tu sam mozes vidiet o kolko sa obohatili tie komunisticke svine nepravom a obrali tento stat.. jednoducha matematika chapenzi? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.