Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kona #74035:
Mirko, ty neviem, akú správu si čítal, ale do konca roka 2013 tu malo byť dodaných 61 SÓLO vozidiel a len 19 KĹBOVÝCH vozidiel. Na jar 2014 malo prísť zvyšných 47 kĺbových vozidiel, midibusy a do septembra 2014 aj elektrobusy.

Proste ide o to, že pri kúpe nových vozidiel sa rátalo s nahradením trolejbusov. Vozidlá sa kúpili, vedenie DPMK však cúvlo a zaradilo miesto trolejbusov len časť a na ten zvyšok ide žiadať teraz € fondy. Aké milé. ?
Vozidlá sa kvôli výluke kupovať nemôžu. Skončia a čo budú potom tie vozy robiť? Rozmýšľaj trocha, už máš na to vek.
Reply on: Kona #74035:
Kupovať vozy len kvôli náhradnej doprave počas výluky je nezmysel, akého snáď nie je hodný ani len DPMK. Čo s nimi potom po výluke?
Okrem toho, na výluku by kľudne stačili aj tie "staré" vozy, ktoré teraz stoja bez využitia vo vozovni.
Reply on: Yogi616 #74021:
Ak si spočítam, koľko dostanem za nový voz a koľko dostanem za starý voz, tak radšej predám nové. Unifikácia vozového parku je, samozrejme, správna. Ale predať 3 funkčné kĺbové autobusy za 65000 € v situácii, v akej je DPMK, je luxus, na ktorý nemáme a na ktorý si berieme úver.
Reply on: Yogi616 #74033:
"Nové vozidlá sa nekupovali kvôli výluke, to hneď na začiatok." - Čo nepovieš. Práveže jedným z reálnych dôvodov pre nákup nových autobusov bolo (okrem zníženia priemerného veku autobusov) zvýšenie počtu vozového parku autobusov kvôli prichádzajucim výlukám električkových tratí. V tom čase (leto 2013) sa hovorilo, že rekonštrukcie začnú už v skorých mesiacoch roku 2014 a súčasný stav (190 autobusov) nepostačuje na zaistenie NAD. To súviselo aj s časom dodania všetkých autobusov. Úplne najskôr mali byť dodané klbáky, lebo tie boli práve potrebné k výlukám a najneskôr do septembra tu mali byť všetky sóla.

"-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET." Osobne sme to tu my - imhďáci kritizovali, že je to isté KOMPLETNÉ nahradenie trolejbusov. Boli snáď úplne zrušené trolejbusy? Nie, lebo to nebolo cieľom nákupu týchto autobusov. Autobusov sa kúpil nadbytok a tak sa nahradili vyhynuté kusy trolejbusov, lebo 18 kusov (z toho 4 ks 12 metrov=nepoužiteľné v dennej premávke)by to všetko nezvládlo.
Reply on: Kona #74032:
1. To áno, ale vďaka nej máme o "srandu" postarané. ?
2. Na toto ti momentálne neviem reagovať, ale náhodou sa menili podmienky pri súťaži, aby to nebolo až také...
3. Aktuálny stav potvrdzuje, že to nie je pravda... (Hľa, SORky na X7 i na 71 a 72 a stále nám stoja vozy v garáži.)
4. S výlukami sa začalo prosím pekne až teraz, kľudne stačilo prvé vozidlá dodať až v prvej polovici 2014.
5. Myslím, že nie je tu nik, kto by kritizoval nákup autobusov práve preto, lebo sú naftové a nie plynové... (Ba naopak, asi to bude podľa mnohých skôr plus.)
6. Áno, ale neverím, že by niektorý iný výrobca toto riskoval, keďže v prípade neúspechu by ho to stálo dosť veľa (zbytočné státie v "sklade", prerábanie vecí pre iného zákazníka,...).
7. Viď bod 2.

P. S. V momente, ako zaargumentuješ a potom vyhlásiš koniec diskusie... Diskusia práve začne. ?
Reply on: Kona #74032:
-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET.
-Čas dodania tiež pochopiteľný pre nadchádzajuce výluky.

Tak toto by som bol rád, keby si objasnil. Nové vozidlá sa nekupovali kvôli výluke, to hneď na začiatok.
Reply on: tbus #74027:
-Tá súťaž je už minulosťou.
-Zjavne nebola neférová keďže nikto nenamietal a zapojili sa dvaja výrobcovia z troch.
-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET.
-Čas dodania tiež pochopiteľný pre nadchádzajuce výluky.
-Kúpa nafťákov je lacnejšia, rýchlejšia, menej údržbovo náročná než kúpa plyňákov.
-Výrobca vyrábal na vlastné riziko vopred na podnet výsledku verejného obstarávania, nie zmluvy. Bol presvedčený že busy DP odoberie.
-Súťaž, jej podmienky a spôsob (jeden výrobca na všetko) boli jasné, pochopiteľné, nezvýhodňujuce jednu firmu.

Koniec diskusie na túto tému?
Reply on: Kona #74028:
127 ks nových autobusov je stále veľa, či Solarisov, či SOR-ov, či nových Ikarus (- ARC),... proste akejkoľvek značky.
Reply on: Kona #74025:
Tedom? Tie rozhrkané budare?
Reply on: Kona #74028:
Vtedy by to bol najlepší podnik v Európe.
Reply on: Kona #74025:
To by som bol ešte len zvedavý, ako by ste tu rozprávali, keby tú súťaž náhodou vyhral Solaris, dodal by 127 busov a DPMK by išiel vyradzovať staré Solarisy
Reply on: Kona #74025:
Protisoorácke ťaženia sú tu viac menej len voči tej neférovej súťaži (voči spôsobu obstarávania, veľkému počtu, pochybností ohľadom vyrobených kusov ešte pred podpisom zmluvy, nákup neoverených elektrobusov v kontraste s rušením trolejbusov). Voči samotnému autobusu bolo iba zopár nadudraných jedincov, ktorí by našli chyby na všetkom, aj na solarise. ?
Reply on: tbus #74023:
Citelisy by možno v Čechách niekto kúpil. V Brne a Ostrave sa chystajú hromadné nákupy CNG busov.
Reply on: Yogi616 #74021:
Ja som si myslel že to už aj košických šotoušov zachváti... Prišli nové autobusy jednej značky, tie sú dobré, tvoria prevažnú väčšinu; nič iné ako SOR tu už nesmie ostať a je jedno aké je to staré... A to sa tu nedávno viedli protisorácke ťaženia už len kvôli vzhľadu. Veď počkajte, keď budú mať svoj vek ako Citelisy a Tedomy. To sa ešte len bude nariekať a hľadať ďalšia hromadná pôžička. Už len počkať kedy dohasne aj posledný Tedom a Citelis a kúpiť NBG-čka?
Reply on: Yogi616 #74021:
Najideálnejšie by bolo, keby sa tá dodávka 127 ks rozdelila na dlhšie obdobie, napr 3-4 roky, aby prichádzali postupne. Nemuselo by dôjsť k tomu, že fungl nové busy jazdia na zväčša trhaných, VZD USS, linke 12 a zároveň v garáži stoja iba niekoľkoročné busy bez využitia ?
Reply on: KosickyTiger #74019:
Aby nimi naraz nahradili staré autobusové vraky a všetky trolejbusy. Vyradené autobusy sa už nahradili, zvýšilo vyše 20 vozov (kĺbových), niečo jazdí namiesto trolejbusov a zvyšné bohužiaľ dnes nie je veľmi kam nasadiť, lebo niektoré trolejbusy ešte stále jazdia. A rovnako sa nemôžu nahradzovať ani predávať 4-5 ročné Citelisy, lebo treba minúť objednaný plyn. A obávam sa že by ich ani nikto nekúpil.
Reply on: KosickyTiger #74019:
Nečítaš, čo tu píšem, že?
Reply on: TA #74018:
Ozaj?
Más úplne nové vozidlo a máš 8 ročné vozidlo. Tak predáš to, ktoré akurát prišlo, aj napriek tomu, že náklady na údržbu budú nižšie a dosiahneš viac-menej aj jednotnosť parku?
Teda radšej by si tu mal 8 ročné vozidlo, kde by mohol byť problém s objednávaním ND?
Reply on: TA #74018:
Bol by som zvedavý, či ,, omrvinku" píta aj Praha za škoda 14T
Reply on: Yogi616 #74017:
Tak načo kupovali až 120 autobusov?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.