Reply on: BMko #7252:
Pozri sa, ja som tu začal nadviazaním na príspevok, ktorý hovorí o PRIEMERNEJ CESTOVNEJ RÝCHLOSTI. Na to sú pre reálne porovnanie potrebné údaje o jazdnej dobe a dĺžke linky, a Ty to dobre vieš.To, že v BA električky premávajú s väčším zrýchlením a následným prudším brzdením a medzi jednotlivými cyklami zrýchlenia a brzdenia majú aj viac páuz, takže graf by bol výrazne "zubatý" a s väčšími rozstupmi, ešte vôbec neznamená, že sú rýchlejšie (subjektívne porovnanie). V KE by takýto graf bol síce s plynulejšími prechodmi a s menšími rozstupmi, ale priemerná cestovná rýchlosť je aj tak vyššia a výsledkom je objektívne porovnanie. Ak sa v budúcnosti v KE ešte upravia chronometráže, a sú tu veľké rezervy, čo všetci veľmi dobre vieme, tak bude priemerná cestovná rýchlosť v KE ešte vyššia.
To, o čom hovoríš Ty, sa týka najvyššej rýchlosti v tomto procese, a teda maximálnych hodnôt z tohto pomyselného grafu, čo však nedáva záruku objektívneho porovnávania. Čas trvania tejto hodnoty môže byť oveľa kratší, ako napr. v inom prípade pri nižšej rýchlosti, ale dlhšom časom horizonte.
No a nakoniec, ak už hovoríme o maximálnych rýchlostiach, tak rýchlosti, aké sa dajú dosahovať na rýchlodráhe (a to už trať ani nie je v najlepšom stave...), sa v BA určite nedajú.
Diggi