Ako vôbec môžeš porvnávať dva odlišné typy vozidla? Keď už tak veľmi chceš dokázať, že Karosa je pre Košice lepšia voľba ako Solaris, nech sa páči, každý máme svoj názor a na fóre ho môžeme slobodne prezentovať. Ale v tom prípade porovnávaj Karosu B 952 a Solaris Urbino 12. Potom sa môžeme baviť o kapacitách, výkonoch motorov, cenách a pod.
Vševedko: moj zlatý koho si myslel tým 12 ročným karosofilom???? seba??? tak dobre už som sa zľakol, že ma urážaš. Aby si vedel ty v živote nebudeš mať také presné informácie o DPMK ako ja. Mám tam totiž svoje kontakty, o ktorých ty možeš iba snívať a pre úplnosť mám 20 rokov.
Sarko: CHceš vedieť ceny??? Tak 1 solaris urbino 15 stolí DPMK približne 13 miliónov, zatiaľ čo Karosa Irisbus B952 stojí len približne 4 milóny. To o tých počtoch miest čo si napísal, tak to je riadna fuckovina, skús sa raz počas špičky previesť solarisom dajme tomu na 30 a Irisbusom na 15, ked sú najplnejšie, a uvidíš, kde sa ľahšie dýcha, ved v solarise nemožu vedľa seba sedieť dvaja silnejší ľudia, lebo ten na kraji pri uličke je vytláčaný, to sa v Irisbuse nemože stať, aj ulička medzi sedačkami je širšia irisbuse ako v su15 a pritom je su15 približne o 20 cm širší ako Irisbus. Ďalej mi povedz ako je možné že solaris napriek výkonnejšiemu motoru sa hore furčou (sečovská cesta) vlečie ako slimák a Iris ňou vyletí ako raketa??? Vidíš zas nevieš o čom hovoríš. Asi máš zlé informácie o Irisoch a SU15. A ešte Iris nikdy nemusí porušovať pravidlá cestnej premávky, keď chce odbočiť, ako solaris, zober si napríklad križovatku pri Technickej univerzite, ak chce su15 na linke č 12. odbočiť ku amfiteátru, musí prejsť do ľavého jazdného pruhu a tak odbočovať do prava, no uznaj, že k takému niečomu Irisbusy nútené nie sú, alebo by som chcel vidieť ako by sa prechádzal solaris tými úzkymi ulicami v Kavečanoch, nemal by šancu. A podobných príkladov je veľmi veľa. Solaris je možno dobrý autobus, ale nie je vhodný do mestskej dopravy. V jednej veci ale máš pravdu jeho prvou a poslednou výhodou je to, že je nízkopodlažný.
A co si sa z konom zrazil. Spamataj sa tendencia ide k nizkopodlaznosti a nie k zvrchovanosti nastupovania. Raz budes v skorsom predkremacnom veku a uvidis, ze tie tri schody budu pre teba dost
Do Solaris Urbino 12 sa zmestí len 104 cestujúcich a do SU15 až 160. Do Karosy B 952E len 100 a do Karosy Citybus 12m tiež 100. A SU15 nie je s čím porovnávať.
__________________________________________________
Info od DPO (Ostrava) a Karosy, vlasne z ich stránok.
Cestovne poriadky nočnych spojov maju tento mesiac 10 rokov od svojho posledneho zmenenia časov. napr. L101 1.10.1994. ?
V Carrefoure maju statyv za 349sk.(celkom dobrý... mam ho už doma) Kupujte nieje ich tam veľa.
Tak nový semafor na Toryskej pri pohotovosti už funguje. Pred chvíľou som tadiaľ cestoval s L71 a z 5. semaforov na Toryskej, sme stáli až na štyroch z nich. Bolo to v smere na KVP.
PvvS,Sarko,Irisak:To sa tu zase len nejaký 12-ročný Karosofil pod novým nickom maskuje a svoje stále rovnaké chobotiny tliape.Že je malý,to bol raz každý z nás.Že je úplne sprostý,za to nemôže.Ale za to,že ho púšťajú k webu,by mali dostať jeho opatrovatelia po papuli. Hej,a tá karoséria toho Tedomu je autobus Mauri Kronos.Večer som dostal nový Dopravný magazín,tam o Tedome dosť píšu.
Na Tedome sa mi nepáči tá krabica vpredu... Ak by to bolo vzadu, podobalo by sa to na 21Tr. Ale inak sa mi zdá vydarený. Bolo by zaujímavé porovnať ceny.
Mohol by si uviesť konkrétne ceny a konkrétne údaje o obsaditeľnosti uvádzaných značiek autobusov, na základe ktorých vyhlasuješ, že namiesto 1 Solarisu môžu prísť až 3 nové Irisbusy? A Irisbus vysokopodlažný, napr. typ B952? Ten by som so 100% nízkopodlažným vozidlom predsa len neporovnával.
Naopak, do typu Solaris Urbino 12 vojde minimálne toľko cestujúcich, ako do Karosy B952, čo je paradoxný nepomer. Maximálna obsaditeľnosť SU12 je myslím 109 ľudí a K952 údajne len 101 ľudí. V SU15 ich vojde 134 a je to strednekapacitný autobus, ktorý (ne)môžeš porovnávať s neexistujúcim typom Irisbusu.
Čo sa týka výkonu, neviem o tom, že by výrobca nútil dodávateľovi konkrétny motor. Naše SU12 (DAF 186 kW) a KB952 (IVECO 180 kW) majú výkon porovnateľný. Ak by DP chcel, môže si svoje vozidlo vybaviť aj motorom, ktorý sa používa ako základný aj pre kĺbovú verziu. O akej výkonnosti je potom reč?
TEDOM je firma,ktorá kúpila motoráreň LIAZ v Jablonci a terazky tam produkuje motory LIAZ v úprave CNG.Karoséria je talianska,pri troche snahy by som našiel aj názov.
Som čítal tú anketu, kde sa pýtate ľudí, akým smerom by sa mal uberať nákup autobusov. približne 88% hlasuje za Solarisy. Ta čo ste už úplne potratili rozum ľudia, však to väčšiu chobotinu ani kupiť nemožno. Sa spamätajte, však za 1 solaris možu prísť do Košíc až 3 nové Irisbusy. Tým hlúpym ľuďom asi nedochádza, že do 1 krátkej Karosy vojde viac ľudí ako do 1 veľkého solarisu. A to ešte nehovorím o výkonnosti, o lepšej vhodnosti do mestskej dopravy a o "pohyblivosti".
Keby niekto normálny riadil DPMK, boli by tu len Karosy, či už dlhé alebo krátke. Solaris je úplnahlúposť. Kedy to ľudia pochopia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
__________________________________________________
Info od DPO (Ostrava) a Karosy, vlasne z ich stránok.