sittam: ja verim tomu, ze areal na bardejovskej ulici skryva jeden obrovrky podzemny hangar, v ktorom je more pisacich strojov s valcami na papier formatu a3 a ked nastane celoplosna zmena cp alebo nedajboze kajdizacia, tak tam nabehne nespocetne mnozstvo pisarov a ti to uz zabezpecia (-:
1018: K3N a Satra III sú konštrukčne takmer to isté, ale Satra je projekt lacnej električky pre Sarajevo. Má to napr. hnané len dva podvozky namiesto štyroch. Ale na sarajevskú sieť, ktorá je bez najmenšieho svahu, to úplne stačí. Ale pozor, mesto síce leží v rovinatom údolí, ale všade navôkol ho lemujú dosť strmé kopce, do ktorých sa štverá autobusová a minibusová doprava. Modernizovaná K2 sa inak nazýva Satra II. Názov Satra znamená myslím "SArajevski TRAmvaj".
"Dnes vám představíme vozidlo Satra 3 , určené pro Sarajevo. Jde původně o vůz 1104 DPMB , který dostal novou výzbroj siemens a nové motory Zajímavostí je že jsou hnané pouze 2 podvozky ze 4."
Ja sa na kosicke cp na zastavkach ani nepozeram, lebo ma z toho triafa slak. Pri celoplosnej vymene cp by asi nahnali ludi na nutene prace klepania cp. Skoro ako u Flinstonovcov. Akurat ze nie klynom do kamena
Cestujúci možno knižný cestovný poriadok nepoužívajú preto, lebo sa zmeny dejú častejšie, ako jeho aktualizácia. To už je chyba DPMK a vina magistrátu, ak ho do mimoriadnych zmien núti.
Som presvedčený, že cestujúci by ocenili aj zastávkový, nielen linkový, cestovný poriadok. V susednom Prešove Ti za skromný poplatok na počkanie vytlačia cestovný poriadok z ľubovoľnej zastávky a môžeš si ho vycapiť doma na dvere. A ľudia to kupujú.
Popravde, neviem si niečo také predstaviť v Košiciach, kde sa CP klepú na písacích strojoch.
Ak cestovny poriadok v takejto forme dokaze vyprodukovat aspon nejaky zisk(tj. Navrat nakladou na vydanie+ nieco navyse), tak si myslim, ze dp je fakt dobry. Osobne poznam len jedneho cloveka, co pravidelne vyuziva takyto cestovny poriadok. Teda tu je otazka. Ake percento cestujucich vyuziva takyto cp. Tymto nechcem spochybnit jeho vyznam
Vlado nechapeme sa. Ja myslim nieco take, ako ked prides niekde v kulturnom a civilizovanom meste, kde sa robi MHD tak ako ma a nie ako nema (ako povedal JENKY), mal by to ponukat zakaznikom ako sluzbu
Veď ja nevravím, že vydávanie CP má byť stratové (i keď na západ od našej vlasti DP pochopili, že nepriamo sa rentuje predávať informačné materiály aj pod cenu). Ale ak náklady na vydanie súhrnného CP sú napr. 12 Sk, tak by sa mal predávať za 12 Sk a nie za 25 Sk. Zdá sa mi nelogické, keď firma zarába na tom, že dáva o sebe vedieť. Logicky by malo byť medzi úplne prioritnými záujmami DP propagovať sa, ako je to len možné.
LEBO, keď má cestujúci v ruke cestovný poriadok, vie, kedy mu ide spoj, a keď vie, kedy mu ide spoj, použije ho, a keď ho použije, zaplatí, a keď zaplatí, DP má zisk. Ale keď cestujúci v ruke cestovný poriadok nemá, nevie, kedy mu ide spoj, a keď nevie, kedy mu ide spoj, nepoužije ho, a keď ho nepoužije, nezaplatí, a keď nezaplatí, DP nemá zisk.
To je celá logika.
Podla mojho nazoru by ziadna spolocnost nemala produkovat sluzbu (ktora suvisi s predmetom podnikania), ktora by urcite produkovala stratu. To znamena, ze aj CP vydavany Dpodnikom nemusi byt svojou koncovou cenou pre DP ziskovy. Preto by na svoje stranky mal umiestnovat komercne informacie
áno mam (už pojazdný) odliatok T2-ky,(H0)vyšiel ma na 200sk/kč.Cenník odliatkov od rôznych súkromných osôb určite je na nete... kamarát ho mal stiahnutý ale nevie už adresu. Najlacnejší odliatok električky tam bol 80kč (myslím že to bola Pražská PONORKA(H0)). Na tom cenníku boli aj ceny odliatkov busov (len pre TT) ako ŠM,ŠL,ŠD,RTO v rôznych verziách.(150kč)
Informačná kancelária na tom musí zarábať, lebo tá zarába predsa na informáciách, nie? DPMK má predmet činnosti iný. Podľa mňa by na CP zarábať nemal. To je ale jedno. Základ je, aby substrát mal k dispozícii cestovný poriadok. A to žiaľ má iba raz ročne do vypredania zásob. A toto by bolo treba riešiť.
Na Slovensku (z miest nad 80 000) je momentálne s predajom CP najlepšia situácia v Prešove, potom v Žiline. Ako-tak to ide v Košiciach a v Banskej Bystrici. V Bratislave to pre istotu nejde vôbec.
BRATISLAVČAN