Ak cestovny poriadok v takejto forme dokaze vyprodukovat aspon nejaky zisk(tj. Navrat nakladou na vydanie+ nieco navyse), tak si myslim, ze dp je fakt dobry. Osobne poznam len jedneho cloveka, co pravidelne vyuziva takyto cestovny poriadok. Teda tu je otazka. Ake percento cestujucich vyuziva takyto cp. Tymto nechcem spochybnit jeho vyznam
Vlado nechapeme sa. Ja myslim nieco take, ako ked prides niekde v kulturnom a civilizovanom meste, kde sa robi MHD tak ako ma a nie ako nema (ako povedal JENKY), mal by to ponukat zakaznikom ako sluzbu
Veď ja nevravím, že vydávanie CP má byť stratové (i keď na západ od našej vlasti DP pochopili, že nepriamo sa rentuje predávať informačné materiály aj pod cenu). Ale ak náklady na vydanie súhrnného CP sú napr. 12 Sk, tak by sa mal predávať za 12 Sk a nie za 25 Sk. Zdá sa mi nelogické, keď firma zarába na tom, že dáva o sebe vedieť. Logicky by malo byť medzi úplne prioritnými záujmami DP propagovať sa, ako je to len možné.
LEBO, keď má cestujúci v ruke cestovný poriadok, vie, kedy mu ide spoj, a keď vie, kedy mu ide spoj, použije ho, a keď ho použije, zaplatí, a keď zaplatí, DP má zisk. Ale keď cestujúci v ruke cestovný poriadok nemá, nevie, kedy mu ide spoj, a keď nevie, kedy mu ide spoj, nepoužije ho, a keď ho nepoužije, nezaplatí, a keď nezaplatí, DP nemá zisk.
To je celá logika.
Podla mojho nazoru by ziadna spolocnost nemala produkovat sluzbu (ktora suvisi s predmetom podnikania), ktora by urcite produkovala stratu. To znamena, ze aj CP vydavany Dpodnikom nemusi byt svojou koncovou cenou pre DP ziskovy. Preto by na svoje stranky mal umiestnovat komercne informacie
áno mam (už pojazdný) odliatok T2-ky,(H0)vyšiel ma na 200sk/kč.Cenník odliatkov od rôznych súkromných osôb určite je na nete... kamarát ho mal stiahnutý ale nevie už adresu. Najlacnejší odliatok električky tam bol 80kč (myslím že to bola Pražská PONORKA(H0)). Na tom cenníku boli aj ceny odliatkov busov (len pre TT) ako ŠM,ŠL,ŠD,RTO v rôznych verziách.(150kč)
Informačná kancelária na tom musí zarábať, lebo tá zarába predsa na informáciách, nie? DPMK má predmet činnosti iný. Podľa mňa by na CP zarábať nemal. To je ale jedno. Základ je, aby substrát mal k dispozícii cestovný poriadok. A to žiaľ má iba raz ročne do vypredania zásob. A toto by bolo treba riešiť.
Na Slovensku (z miest nad 80 000) je momentálne s predajom CP najlepšia situácia v Prešove, potom v Žiline. Ako-tak to ide v Košiciach a v Banskej Bystrici. V Bratislave to pre istotu nejde vôbec.
Je úplne jedno, či na tom CP DP bude zarábať alebo nie. Podstatné je, či tá cena bude pre substrát zaujímavá alebo nie a či ten CP bude aj nejaký rozumný čas potom ešte platiť...
Ako Prešovčan Ti odpoviem zase len po prešovsky Zarábanie na vydávaní cestovných poriadkov považujem za nehoráznosť. DP má zarábať na predaji cestovných lístkov. Taká vec ako cestovný poriadok by mala byť predávaná bez zisku.
Ceny odliatkov sa pohybuju od 200 do cca 1000 Kc-podla narocnosti. Su to odliatky z epoxidovej hmoty, v mierke HO (1:87) a videl som modely T3, T6, KT8.
Odliatky modelov busov som nezaregistroval, najviac sa vsak predavaju odliatky karoserii lokomotiv. A to v mierkach HO, TT a rozsiruje sa aj N.
Odliatky su vyrabane v Cechach-rozni vyrobcovia. Pozor, nie firmy, ale sukromne osoby. Preto je rozna aj ich kvalita. A predavaju to na burzach, najma v Prahe. Tazko povedat, ci maju cennik aj v elektronickej podobe na inet stranke.
Samozrejme, že som to nemyslel len z toho dôvodu. Chcel som tým povedať toľko, že keby mala oblasť Luníka IX zodpovedajúcu dopravnú obsluhu, nebol by riešený problém taký vypuklý. Samozrejme tým riešim kultúru cestovania pre všetkých. Určite by som neposilňoval busy len preto, aby tam bolo menej obyvateľov Luníka IX.
Btw. taká L34 by bola veľmi slušne vyťažená i pri 15 min. sedlovom intervale. Cestovať ňou, najmä od Spoločenského pavilónu na KVP, je nešťastie.
Dnes som v suvislosti s MMM mal ako vonkajsi vypravca prihodu: O 14.52 dobehne na peron pan a pyta sa ma na rychlik s odchodom o 14.50 (R 810). Ja ze uz odisiel. On: Boha jeho, maraton som zabehol a rychlik mi ujde...
Neviem, či si poslednú vetu myslel ironicky, ale posilňovať spoje len kvôli "nežiadúcim" ( a neplatiacim ) obyvateľom je viac než idiotské.
To, že sú v špičke 11-ka a 34-ka natlačené aj bez tohto vyššie spomínaného obyvateľstva, je druhá vec. Posilnenie by sa hodilo, nie však kvôli L IX
Nemam na teba kontakt... potreboval by som len i.adresu na ktorej sa da stiahnuť cennik odliatkov modelov elektryčiek,busov a vlakov. Pošli mi ho na mail.
DIK. ?
Ja to hovorím stále... a úprimne povedané všetok ten chaos spôsobuje len a len DP... Bohužiaľ je to tak... (nebudem to tu vypisovať prečo, ale každému kto bude mať záujem vysvetlím ochotne - a najmä DISPEČÉROM, ktorých by som... /česť výnimkám/...) ? ? ?
Keď mám určený čas, že od 09:00 do 15:00 platí výluka, tak aj má platiť a nie, že po 14:00 každé vozidlo ide - kade vodičovi napadne... ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sittam